Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نوع شير خشك
با سلام.نوزاد ٢ماهه و نيمه اي دارم كه ١ماه اول از شير مادر در كنار شير خشك بيوميل اي ار (كمكي) تغذيه ميكرد كه با توجه به بيقراري و ريفلاكس شديد پس از مصرف شير مادر تصميم به قطع شير مادر شد و با مصرف شير خشك بيوميل اي ار ريفلاكس كودك تقريبا حل شد منتها كودكم هر ٢٤ساعت يا ٣٦ ساعت يك بار دفع داشت كه فرم دار و سبز بود ولي كل روز دچار تقلا و زور زدن و گريه و نفخ شديد ميشد كه به دستور پزشك شير خشك گيگوز به كودك دادم كه مشكل رفع شد اما پس از گذشت چهار روز در مدفوع كودك دو سه رگه ريز خون ديدم و علاوه بر ان كودك پس از هر وعده شير خوردن دفع داشت كه ظاهر نسبتا نرمالي داشت منتها بوي تندي داشت.الان ١ روزه كه به كودكم شير خشكً بيوميل پلاس ميدم منتها همچنان به ازاي هر وعده شير يك بار دفع ميكند..با توجه به شرايط و احتمال حساسيت كودك به پروتئين گاوي ايا بيوميل پلاس را ادامه دهم؟يا تركيبي از بيوميل اي ار و پلاس بدهم؟يا كلا شير ديگري را امتحان كنم؟
- مصرف عسل برای نوزاد
سلام آقای دکترمن عسل طبیعی خوردم و بعد حواسم نبودبزاق دانم ب آبهای نوزادان خورد آیا خطرناک است؟
- فلش گوشی موبایل
سلام آقای دکتر.اگه یه بار اتفاقی موقع عکس گرفتن از بچه ۳۵ روزه فلش دوربین گوشی بخوره توچشمش اشکالی داره؟ نابینا یا کم بینا نمیشه؟
- شیربالا اوردن
- قطره آهن و مولتي ويتامين
سلام جناب دكتر كرم بين،دخترم شش ماهشه قطره آهن و مولتي ويتامين بهش ميدم نمي خوره همه رو ميريزه بيرون چه قطره آهن و مولتي ويتاميني بدم كه بخوره ؟؟
- ادرار سوختگی نوزاد
سلام پسرم به خاطر دندان در آوردن ادرار سوختگی گرفته و اطراف مقعد چند تا خط قرمز شده و پوستش کنده شده .کرم هیدروکورتیزون ۱درصد میزنم روی قسمتی که پوست مال شده مشکلی نداره؟البته ۳ بار زدم
- طرز عذا خوردن
سلام آقای دکتر دختر من یازده ماهو شانزده روزشه برای غذا خوردن باید یه چیزی بدی دستش مثل لپ لپ که حواسش پرت شه وغذا بخوره تا الان نزدیک ۵۰۰ هزارتومن لپ لپ خریدم واقعا خیلی نگرانم چیکار کنم هیچ جوره نمیخوره حتی خیلی گرسنه نگهش داشتم که اون عادت رو ترک کنه بازم تاثیر نداشته غذاش رو هم جز میکس که اصلا نمیخوره 😔😔شما یک راه حل بگید
- خس خس سینه نوزاد ۴ماهه
سلام نوزاد ۴ماهه دارم حالا یه ماهه خس خس سینه داره دست و پاش هم گرم میشه
- بازی با نوزاد
سلام من دخترم رفته توی نه ماه نمیدونم باید روزشو چطور بگذرونم کاش توی سایتتون کمی ورزش یا بازی خاصی که واسه نوزادان لازمه رو بذارید و مارو راهنمایی کنید
- قطره باکتی ماید رابرای نوزاد۲۰ روزه تجویز کردندایا خطری برای چشماش نداره؟
- اسم الرژی زا
سلام من بچه ام یه ساله...اس بردمش دکتر دیروزبش سوسپانسیون آسما وت مکمل تغذیه ای...داد میگم بم نگفت تاکی بش بدم? بعد اگه این شربتو بدم مولتی ویتامین هم بدم یاندم?
- تيك عصبي
باسلام.نوزاد هشت ماهه دارم كه از ديروز گردنشو به سمت شونه هي كج ميكنه انگار گوشش رو ميخواد بچسبونه به شونه دستشو هم كج ميكنه هر دو ساعت يه بار انجام ميده يعني تيك گرفته؟
- تب
سلام اقای دکتر پسر من ۱۵ماهشه از ۵ماهگی تا الان ماهی یکبار تب میکنه اونم تب ۴۱درجه چند بارش انگار برای دندونشه چون دستشو به لثه میکشه و اب دهنش میریزه ولی ایا طبیعیه چون خیلی اذیت میشه و کم اشتهاش کرده و ضعیف چیکارش کنم الانم باز اینجوریه اگه میشه راهنماییم کنید
- یبوست
- سرفه نوزاد
نوزادام سه ماهه یکی دوهفتس نه تب داره نه آبریزش ونه علامت دیگه ای از سرما خوردگی ولی سرفه وادسه پشت سر هم میکنه بهش دارو چی بدم
- تاثیر واکسن کرونا بر شیر مادر
یا سلام. ایا زدن واکسن کرونای مادر. برای شیر خوار مشکلی ایجاد می کند؟
- استفاده از پوآر بینی
سلام،نوزاد۴ماهه دارم هنگام استفاده از پوار یک بینی نوزاد کیپه و پوار تو حالت فشرده میمونه و باز نمیشه،خطرناکه آیا؟
- شیرخشک
دخترمن 4ماه 12روزاست سیرنمیشه شیرخودم میدادم الان شیرخشک گرفتیم اسمش نان هست شیرخودمم میدم آیا این شیرخشک خوبه میگن سنگینه
- کم خونی
سلام پسرمن هفت ماه وسه روزشه وزنش ۸/۶۰۰ قدش ۷۰ هست دکتربهداشت گفتن رشدش خوب نیس احتمال داره کم خون باشخ یاتیروعییدداره گفتن قدش کوتاست میشه بگین بهترین قدووزن برای پسرمن چیه البته موقه تولد۳/۵۰۰ بود
- تب سر کودک
دخترم هشت ماهشه سرش تب داره......ولی بدنش نه....هر آزمایشیم دادیم کاملا سالمه.....فقط شربت کوتریکسول دادن.....ایموانس و آهن فرامکس....ونصف آمپول d.....وقتی میخوابه یا شیر میخوره سرش هم خنک میشه....استامینوفن و بروفن هم پایینش نیاورد قطعش کردیم....ـلطفا نظرتونو بفرمایید که مشکلش چیه...سپاس

