Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- جوش صورت
سلام پسرم پارسا از روز که به دنیا آمده روی صورتش جوش زده بود ولی الان سه ماه شده شیرخوشگ میخوره الان صورتش خیلی جوش زده و پوست صورتش خیلی خوشگ شده چه کار کنم خوب شه
- شیر گوسفند
باسلام خسته نباشید اقای دکتر شیر گوسفند رقیق شده با اب برای شیرخوار نه ماهه مضر است و چه ضرر هایی ب همراه دارد برای شیرخواران با تشکر
- جوش یا دمل چرکی داخل دهان کودک
سلام.
دخترم پنج سالشه. چند روز پیش لب بالایی التهاب پیدا کرد. بعد از چند روز بصورت جوش چرکی زیر لب بالا نمایان شد و حالا سرباز کرده و چرک خارج میشود. دکتر بردم کو اموکسی دادن سه روزه میخوره. چکار کنم؟ من گاهی لبش و فشار میدم چرک خارج میشه از ناحیه جوش. بعد با اب نمک شستشو میدم. راهنمایی کنید لطفا از نگرانی خواب ندارم. تبشم قطع شده. - واکسن دوماهگی
با سلام بعد از واکسن دو ماهگی تاچند روز باید هر 4ساعت یکبار به نوزاد قطره آستامینوفن بدم؟
- سرما خوردگی(انتی بیوتیک)
با سلام آقای دکتر دختر من دو روزه که از سرماخوردگیش میگذره. دکتر که بردیم گلوش رو نگاه کرد و گفت قرمزه ولی چرک نداره . البته بعدش گوشی رو گداشت روی سینه بچه و گفت چون یه کم صدا میده شربت زیترو مکس نوشت. تا دیروز بچه من سرفه هاش حشک بود ولی بعد از مصرف پلارژین کیدز و کامی وی الان سرفه هاش کمی خلطی شده. بچه من وقتی انتی بیوتیک میخوره (البته سفکسیم)قسمت واژنش شدیدا ملتهب میشه برای همین میترسم بهش زیترو مکس رو بدم. به نظر شما وقتی گلوش چرک نداشته لازم هست آنتی بوتیک بدم یا کمی صبر کنم. البته تب هم میکنه که با استامینوفن پایین میاد. خیلی ممنونم
- سلام خسته نباشید
سلام اقای دکتر خسته نباشید پسرم ۵ سالشه ۱۹ کیلو شربت سفیکسیم چند سی سی بدم
- عفونت
دختر من چهل روزشه از نافش عفونت میاد
- بوی بد ادرار
سلام دخترم ادرارش و مدفوعش خیلی بوی. بدی میده بهش شیر خشک میدم شیر خودمم میخوره ادرارش کم نیست مدفوعشم روزی ۴ تا۵ بار است بعضی مواقع هم رنگ ادرارش زد میشه و مدفوعش سبز علتش چیه چون تو این بیماری کرونا گیر افتادم نمیتونم ببرمش دکتر
- خس خس سینه
سلام پسری 3 ماهه دارم که از بدو تولدهنگام نفس کشیدن صدای خس خس میده و بعضی وقتها هم در حالت خوابیده انگار که آب دهانش تو حلق و ریه ش جمع شده و با حالت خفگی سرفه میکنه تا نفس بکشه در این موقع اگربه حالت ایستاده بغلش کنیم انگار راحت نفس میکشه. بچم در زمان تولد 3400 وزن و 52 سانتش بود و در هفته 37م سزارین شد فقطم شیر مادرشو میخوره ممنون میشم اگه راهنمایم کنین
- تب واکسن
با سلام ببخشید دخترم بعد از ۴ روز تزریق واکسن۱۸ماهگی هنوزم تب داره و بی قراری می کنه،قطره استامینفون و شیاف هم تبشو پایین نیاورد،دکتر براش شربت پروفن تجویز کرد و الان مرتب ۲ ۲روزه بهش میدم و تبش پایین میاد و بعد اتمام اثرش مجددا تبش بالا میره و بی حال و بیقراری می کنه.البته بعضی وقتا که با پروفن تبش میاد 36.7بازهم بیقرار و بیحاله.ممنونم اگه راهنمایی کنید.
- دلدرد
سلام دختر سه ماهه دارم .قطره پدی لاکت عفونت .روده رو هم برطرف میکنه.؟ایا پودر کیدی لاکت براش ضررداره .نصف بسته پودر بدم چطور؟خیلی فوریه ممنون میشم.
- اسهال کودک
سلام ببخشید آقای دکتر؛ دختر ۹ماهم اسهال بدون تب و استفراغ داره با حجم کم و خیلی بی اشتهاشده به نظرتون دلیلش چیه؟
- مچ پای نوزاد
سلام دخترم تازه وارد یکسالگی شده نزدیک دوماهه شروع به راه رفتن کرده موقع راه رفتن پای چپشو گج میذاره آیا نیازه به دکتر برم نشون بدم؟
- مقدار مصرف سفکسیم 200 در کودک 6ساله
سلام پسرم را باتب و سرفه دکتر بردم براش قرص سفیکسیم 200 هر12 ساعت یکی تجویز کردن برای سن 7 سال این دز زیاد نیست؟
- گرم مزاج بودن کودک
سلام خسته نباشید.کودک 6 ماه دارم که بدنش پوسته میشه و1 روز بعدش جوشهای قرمز درمیاد.وبی خودی ردش زیاد میشه .الانم پاهاش ورانهاش روگرفته دقیقا مثل ادرارسوختگیه .روزی دوبار که بدنشو باصابون میشورم ردش قرمزتر وآبدارترمیشه امااگرباشامپوبچه بشورم روی جوشهاخشک میشه انگاریه لایه پلاستیک روی جوشاروگرفته.کرم یا پمادزینگ اکسید میزنم بدتر میشه .20روزی هست که ایجوری شده قبلا فک میکردم ادرارسوختگیه امابعدبه این نتیجه رسیدم که نیست الانم دائم بازه هوای آزاد با یه کهنه روپاهاش .پوشک هم نمیکنمش بدنش گرمی داره 3 چهارباری براش حریره بادام دادم احساس میکنم بدترشده خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم
- شير خوردن
سلام وخسته نباشيد آقاي دكتر دخترمن ٤ ماهشه شير خودم رو ميخوره متاسفانه فقط از يك سمت ميخوره وبس زماني كه ميگيرم سمت ديگه بيدار ميشه واصلا نميخوره شيرم خيلي كم هست و كمتر هم شده وسمتي هم كه شير ميخوره به حدي زياده كه خفه ميشه تو گلوش ميمونه باعث ميشه نخوره چكار كنم در ضمن فقط تو خواب شير ميخوره تو بيداري دستاشو ميخوره
- گریه و بهانه گیری
سلام خسته نباشید من دختر دو سال و هفت ماه دارم,واقعا دیگه من و بابا خسته کرده,دائما گریه میکنه ,جیغ و دا میکشه,مثلا وقتی میخوایم بخوابیم گریه می کنه میگه من نمیخوابم نسبت به گریه هاش بی توجه میشم اصلا گریه تموم نمیشه دقیقه به دقیقه بدترم میشه, زیاد حرف میزنه, یک حرف رو چندبار تکرار میکنه, فحش میده, خیلی دختر گیری هست به یک چیز که گیر میده دیگه ول کن نیست, وسایلشو به هیچکس نمیده وقتی بچه های دیگه به وسایلش دست میزنند جیغ میکشه, حتی بعضی موقع ها بازی کردنشم با جیغ هست, اصلا حرف گوش نمیده,آخر مجبور میشیم کتکش میزنیم. ,...خواهش میکنم کمکم کنید میترسم....
- یبوست
سلام آقای دکتر پسرم دو سال و پنج ماهشه یک هفته است شکمش کار نکرده البته دوروزه حالت دفع داره ولی خودشو نگه میداره شیاف گلیسیرین استفاده کنم براش؟
- ایاخوردن اهن بیشترسرین سولفات عوارضی دارد
سلام ببخشیدمن به دخترم مولتی ویتامین دادم تابرم آب بیارم قطره آهن روبرداشته ریخته بودزمین نمیدونم خورده بوددهنش بوی اهن میدادویه جوری احساس خفگی داشت برش گردوندم خوب شد میشه کمکم کنی چی کارکنم
- سوراخ کردن گوش
سلام اقای دکتر میخواستم از حضورتون سوال کنم که شما به روش تفنگی وگوشواره ضدحساسیت گوش سوراخ میکنید؟واینکه تواین روزها میتونم گوش دختر 11ماهه ام را سوراخ کنم؟ممنون

