Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- زردی نوراد عفونت ادرار
۵۰روره ست بچه من تا الان زردی داره ،۷/۹ آزمایش دادم روز اول هم ۸ بود دوروز بعدش شد ۶ الان دوباره ۷/۹ آزمایش ادرار هم ازش گرفتم نوشته باکتری داره
- زور زدن نوزاد ۱۷روزه هنگام ادراومدفوع
- دارو در زمان تب
سلام برای بچه ۳ ساله با وزن ۲۰ کیلو در موقع تب باید چقد شیاف استفاده کرد ؟
- مکمل افزایش وزن
سلام وقت بخیر. پسرم دو سال و نیمشه و ۱۱/۸۰۰ وزنشه. خیلی کم غذا و بد غذاست. میتونم مکمل غذایی پدیاشور یا گین آپ بهش بدم؟
- یبوست
پسرم چند روز پیش مریض شد دکتر آزیترومایسین 200داده بود که هر روز 5سی سی بدم بعد اینکه موقع مدفوع گریه میکرد میگف میسوزه و اینا مدفوعش سفت بود بردیم دکتر پودر و شربت انجیر و اینا داد مدفوعش نرم تر شد ولی همچنان میگه میسوزه خودشو یجوری میکنه خودشو میده عقب فقط راه میرسه چی کارکنم آزمایش هم گرفت جوابش نیومده هنوز
- کم خونی نوزاد
باسلام پسر من تازه رفته داخل ۱۱ماه بردمش پیش متخصص نوزادان معاینش کرد و گفت کم خونی داره خیلی بیقراری میکنه همش هم چشمهاشو میماله هم گوشهاشوخیلی نگرانشم گفت که خودت هم کم خونی چه دارویی باید خودم استفاده کنم تا خوب بشه لطفا یه راهنمایی بهم بدین ممنونم تورو خدا کمکم کنید خیلی نگران پسرم هستم
- اسهال طولانی
دخترم سه ماهه اسهاله همه جور ازمایش دادیم..عفونت داشت روده هاش که برطرف شد..هنوزم اسهاله ..مدفوعش زرد رنگ و داخلش مایع بی رنگ و لزج حالت لخته وجود داره..خیلی عذاب کشیدیم از این بیماریش..لطفا راهنمایی کنید..ممنون
- سلام کم وزنی
شوهرم میگه نمیخاد ببریم نیاز ب دکتر نداره نمیزاره نمیشه اونجور دارو تجویز کنی
- مشت کردن دست
سلام و عرض ادب . دختر من ۳ ماه و ۲۲ روزشه ولی هنوز دستاش مشته به سمت بالا کنار سر. دستاشو نمیاره جلو بدنش . فقط دوبار دستاشو خورد . یه بارم دستاشو میبافت به هم . دیگه تکرار نکرده . خیلی هم سفت میکنه خودشو و دستاشو
- میزان شربت آموکسی سیلین ۱۲۵برایرکودک ۵ساله با وزن ۱۲۵
کودک ۵ ساله وزن ۲۲ کیلوگرم از چند روز ویش بیمار شده و دوز داروی تجویز شده توسط تکنسین داروخانه روی دارو نوشته مشده
- خواب شب
سلام. آقای دکتر پسرم یکسال و بیست روزشه. خیلی بدخواب داره میشه. با اینکه بعد از ظهرها فقط یکبار میخوابه از ساعت ۴ تا ۶ حدودا. اما شب خیلی دیر میخوابه و هر کاری میکنم زودتر نمیخوابه. شبها حدود ساعت ۲ یا ۳ با کلی تلاش میخوابه. بعد با اینکه قبلش شام سوپ میدم بهش و شیر هم میخوره اما ۳ تا ۴ ساعت بعد بیدار میشه و گریه شدید میکنه که گشنمه. شیر میخوره دوباره راحت میخوابه. کلا هر ۳ تا ۴ ساعت بیدار میشه. چطوری شیر شب رو قطع کنم؟ نگرانم این الگوی خواب تو رشدش تاثیر بد بزاره. البته تا دو ماه پیش اینجوری نبود. دندانهای بالاش هم یکمی دراومده
- شربت ستادین دی
آیا شربت ستادین دی برای کودکان یکساله ودوساله ضرر ندارد
- سلام آقای دکتر پسرم هفت ماه و نیمشه چند روزه اصلا غذا نمیخوره به زور بهش میدم که اونم تف میکنه خیلیم بهانه گیره لطفا بگین چیکار کنم ممنون
- دردپا
سلام واحترام پسرم دوسال ونیم.الحمدلله همه چیزش نرمال.امروز میدوید توخونه خورد به مبل ندیدم البته خودش گفت خوردم به مبل. چندقدم راه میره یهومیفته انگاربی حس باشه پاش یایهوخم میشه دردنداره ولی. چکارکنم نگران شدم؟
- درد پا بعد از واکسن ۱۸ ماهگی
سلام دختر من امروز ۴ روزه که واکسن ۱۸ ماهگیشو زدم ولی هنوزم درست نمیتونه راه بره برای رفع مشکل چیکار کنم؟ خیلی نگرانم
- بیماری مادر نوزاد
با عرض سلام خدمت شما . از کابل افغانستان مهنوش استم 1- اگر مادری طفل شیر ده داشته باشد برای (دلدرد مادر) تابلیت مترانیتارول استفاده کند به نوزاد ضرر دارد ؟ 2- در جریان دوران شیردهی مادر باید از کدام دارو ها استفاد نکند؟
- عفونت
سلام. دختر 3 ساله ای دارم که مدتی اطراف ناحیه ادرار ملتهب و بدبو شد و بعد ترشح زرد. برای همین به پزشک مراجعه کردم و بعد از گرفتن آزمایش ادرار و عفونت دخترم دچار عفونت باکتریایی شد. سفالکسین 250 تجویز شد و به مدت 10 روز هر 6 ساعت خورده شد. طی مصرف بوی بد و ترشح از بین رفت ولی بعد از اتمام مصرف بعد دو روز دوباره بوی بد تکرار شده. آیا میتونم دوباره سفالکسین رو براش مصرف کنم یا دارو مناسب تری هست؟
- دورو. پسر بچه ۶ ماه سرما خوردگی دارد .دماغشان کیپ شد .آیا می شود از شربت پدی کلد بهش بدهم ۲ سی سی .؟ از راهنمای متشکرم .
- پادردو
سلام ببخشدمن دختر۴ساله اش همیشه ازدردپامیناله همش بایدپاهشوماساژبدم والان ۳روزمتوجه شدم کف پاش زردمایل به نارنجی آقای دکتردخترم براثربیماری که بنده داشتم مجبورشدم ،خیلی وزوترازموعداون به دنیا بیارم ۱۰روزداخل شیشه موندوبعدازدوماه تارشدکردامکان داره .خیلی ممنونم وسپاس گذارم اگربرام توضیح بدیدعلت پادردش دردش وزردی پاش چی ممکن باش وهمش مریضه اصلانمتونم ودخترم ببرم حموم زودسرما میخوره بعدشه هی میگه گوشم از بسکه بردمش. دکترخسته شدم خیلی ممنونم ازشما
- سرما خوردگی
سلام اقای دکتر بچه ام سرما خورده عطسه و ابریزش بینی داره سن ۲سالو ۸ماه وزن ۱۱یا۱۲ کیلو چ اسپری بگیرم تا خوب شه عطسه و ابریزشش واسه درمانه سرفه شربت پلارژن گفتین باید همون ۸ ساعت بدم یا ۶ ساعتم میتونم بدم تا زودتر خوب شه

