Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- آلرژی و ریفلاکس نوزاد
سلام و وقت بخیر،دختر 85 روزه ای دارم که حدود 4روزه بیحال و خواب آلوده و میل به شیرخوردن نداره .البته حساسیت به پروئین شیر گاو داره و به تازگی شیرخشکشو با نظر پزشک تغییر دادم .خواستم بپرسم علائمش مربوط به عفونت و ویروسه یا ریفلاکسش و آلرژی که داره؟
- پاسخ به؟
سلام خسته نباشید نوزاد یه هفته دارم وزن تولدش دوکیلو پونصد بود دکتر اطفال شیر خشک پیشنهاد دادن .بهش شیر تروویتال میدم ولی شکمش روزی سه چهاربار کار میکنه .میخاستم بدونم ایا باید شیر رو عوض کنم؟؟در ضمن داروخونه بهم شیر لاکتومیل هم پیشنهاد داد
- خواب
سلام خسته نباشی من پسرم سه هفتست شیر روازش گرفتم 1سالش هست اما شب تاصبح چندبار بیدارمیشه وگریه میکنخ خیلی ازیت میشم باید چیکار کنم تابخوابخ
- رشد کم دور سر نوزاد
سلام دختر ۱۰ ماهه دارم، هنگام تولد ۳۵۰۰گرم، ۴۸ سانت قد و دور سر ۳۴سانت داشت ولی الان وزن ۸۶۰۰گرم، ۷۴سانت قد و دور سر ۴۳.۲ دارد، وزن و قد طبق نموداره اما دور سر ۴۳.۲ ساخته که طبق نمودار یک سانت کمتره، ماه پیش هم ۴۳ سانت بود، این موضوع نگرانم کرده،لطفا بفرمایید برای رسیدن به رشد نرمال طبق نمودار چکار کنم؟
- یبوست کودکان
سلام خسته نباشید آقای دکتر پسرم ۳ماهشه متاسفانه از بدو تولد کولیک شدید و مدفوعش آبکی و شل بود و تا یک ماهگی طبیعی کار میکرد ولی بعد از یک ماهگی فقط با شیاف گلیسیرین و تحریک مدفوع میکنه وهر دارویی که فکرشو بکنید استفاده کردیم پدیلاکت لاکتولوز کولیک ایز بیوپد گریپ میکسچر و.... هیچ نتیجه ای نداشته والان حدود یک ماهی میشه ک فقط با تحریک مدفوع میکنه ومدفوعشم خمیری شکل است ممنون میشم راهنمایی کنید
- درباره رفلکس
سلام خسته نباشید ببخشید من نوزاد دارم که ۱۸میشه ۲ماه وقتی میخوابه انگار چیزی دهنشه که میجوه بعد توی دهنش اب جمع میشه شبا احساس خفگی بهش دست میده انگار نمیتونه اب دهنش رو قورت بده گاهی چند سرفه هم میکنه تو خواب ناله میکنه میشه دلیلش رو بگید
- زانیتیدین
با سلام ایا میتونم به نوزاد چهار ماهم هز وقت احساس کردم معده درد داره یا بیتابی میکنه رانیتیدین و گرایپ واتر بدم؟و چه میزان؟ باتشکر فراوان
- بوی بد واژن
سلام وقت بخیر دختر شش ماهه دارم امروز متوجه شدم واژنش بوی بد میده ممنون میشم راهنمایی کنین چه کاری باید انجام بدم🙏
- تاخیر در واکسن یکسالگی
با سلام و عرض ادب. با توجه به اپیدمی به وجود آمده واکسن یکسالگی نوزادم را چکار کنم؟ میترسم بیرون ببرمش. ممنون
- حمام کردن
سلام و خسته نباشید. آقای دکتر بچه 2ماهه رو میخوام حموم ببرم داخل گوشش میتونم وارلین بزنم که آب نفوذ نکنه؟
- خس خس
درود وقت بخیر دکتر عزیز دخترم ۶ماهش تموم شده امروز متوجه شدم سینش خس خس میکنه بینی هم گرفته چه دارویی تجویز میکنید؟
- قرمزی و تورم گوشه ی ناخن
سلام... من بچه ی دو ماهه دارم گوشه ی ناخن انگشت وسطش خیلی متورم و قرمز شده و انگار سر قرمزی یکمی سفیدی هست مثه چرکی چیزی... یکمم بی قرار شده البته با فشار دادن و اینا گریه نمیکنه ولی داعم همون دستو میخوره و بی قراره واسه چی اینجوری شده میتونم قسمتی که ناخون هست رو یکم کوتاه کنم که اگه رفته تو گوشت اذیت نکنه؟ و اینکه چی بزنم خوب شه؟
- کم شدن ادرار و بی اشتهایی
سلام دکتر دخترم دو ماه و نیمه س کم تر شیر میخوره و ادرارش هم کم شده میشه لطفا بگید اصلا باید هر چند ساعت چند سی سی بخوره چون بهم میگن زیاد میدادی الان طبیعی هستش
- سرفه
سلام آقای دکتر یه پسر سه ماه و نیم دارم سرفه های خلط دار میکنه ولی خلط نداره و تب هم نداره بعضی وقتا از شدت سرفه بالا میاره غی بچه رنگش سفیده ولی یکم چسبندگی داره .وشب ها بخور سرد براش روشن میکنم .واکسن دو ماهگیم نزده دکترم نبردم شیر مادر میخوره وزن و قدشم خوبه دارو فقط جوشونده عناب خورده میشه راهنماییم کنید
- تاثیر قرص دگزامتازون روی فرزندم
سلام من میتونم در دوران شیردهی الان ک دخترم شش ماهه هستش و غذای کمکی هم میخوره قرص دگزامتازون استفاده کنم
- کارنکردن شکم نوزاد
باسلام بچه شش روزه هست که شیرمادرمیخوره ولابه لاشیرخشک نان میخوره والان چهار روزه که شکمش کار نمیکنه به نظرشماچه کنیم
- فرنی
سلام دکتر از به نوزاد سه ماه و 13روزه م فرنی با شیر خشک بدم چی میشه؟ دیگه شیر دوست نداره نمیدونم چیکار کنم
- قطره باکتی ماید رابرای نوزاد۲۰ روزه تجویز کردندایا خطری برای چشماش نداره؟
- خلط نوزاد
سلام وقت بخیر شیرخوار پنج ماهه ام دچار برونشیت شد، شربت سالبوتامول، سیتریزین و کلاسین و اسپری بینی تجویز شد. الان هفت روز گذشته ولی گاهی سرفه خلطی داره و خلط پشت حلق. عطسع هم گاهی داره. خلط پشت حلق با تمیز کردن بینی و بخور درست نمیشه. چه کنم؟
- تغذیه کودک رفلاکسی
سلام دکتر من ب دلایلی شیر خودمو نمیتونم بدم و خشک شده بهترین شیرخشک چه شیر خشکیه که وزن دهی خوب و نزدیک ب شیر مادر باشه

