Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- 1400
سلام آقای دکتر پسرم36هفته دنیااومدونارس بودنه روز بستری وباحال خوب مرخص شدالان هفت ماه نه روزه است الان در حال حاضر به روی شکم وبرعکس غلت میزندوتازه دوروزه که به عقب یا به اطراف خودش میکشه وخیلی کوتاه باکمک دستاش اگر زبه حالت نشسته بزارمش میشینه آیااینکه خودش نمیشینه وچهاردست وپا نمیره نرمال است واینکه اگر من کمکش نکنم نمیشینه امابازی وغذاخوردنش خوبه آیانرمال است
- ریفلاکس
سلام آقای دکتر برای پسر شش ماهم برای رفلاکسش میتونم عرق نعناء بهش بدم نحوه مصرفشم توضیح بدید ممنون
- شیر خشک
سلام من بچه ام 13 روز اش هست بعد همش استفراغ میکرد هم شیر خودم را می خورد هم شیر خشک اسم شیر خشک هم بیول پلاس بود دیشب بردیم اش دکتر گفت شیر خشک اش خوب نیست شیر خشک آپتامیل را بهش داد دیشب بهش دادیم اصلا خوابش نبورد از دل درد من الان می خواستم ببینم که کدوم بهتر هست بهش بدهم و چقدر باید بدهم؟؟
- دورسر نوزاد
نوزاد دختر دارم الان 4.5 ماهه است درزمان واکسن 4 ماهگی مراجعه کردم به مرکزی بهداشت گفتن دورسرش رشد مطلوب نداشته زمان تولد وزنش 3200 و دورسرش34 بوده در 4 ماهگی 7100 با دورسر40 بوده و هفته پیش برای سرماخوردگی مراجعه کردم به دکتر باز هم 40 بوده لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم
- سرماخوردگی نوزاد سه ماهه
سلام خدمت آقای دکتر.پسرم سه ماهشه چندروز پیش چشماش غی می بست با چای تازه دمکرده شستشو دادم خوب شد ولی سرفه های خلط دار داره چکار کنم خوب بشه؟آبریزش داشت قطره استامینوفن دادم خوب شد
- تغذیه باشیرخشک
سلام.پسرم ۱۱ماهشه و وزنش خیلی کمه.شیر خشک اپتامیل پپتی میخوره.چون اوایل بالا میاورد.الان بالا نمیاره.میخوام شیرخشکشو عوض کنم؟چی بهش بدم خوبه؟میتونم شیر گاو محلی با اب رقیق کنم بخوره؟
- معده
سلام آقای دکتر میبخشید من پرسیده بودم نوزادم ۷۹روزه و از روز اول بیست دقیقه بعد هربار شیر خوردن روی دستام نگهش میذاشتم و تا کی باید این کار رو ادامه بدم شما فرمودید اگر وزن گیری مناسب داشته احتمالا ریفلاکس مطرح نمی باشد پس یعنی دیگه نیاز نیست نگه داشته باشم؟یا ۵دقیقه کافیه؟
- انگل
با سلام .دخترم ۱ سال و ۲ ماهشه .امشب وقتی پوشکش را عوض میکردم متوجه شدم اطراف مقعدش یه چیزهای سفیدی هست که با چشم قابل دیدن هست و چند وقتی که درست غذا نمیخوره البته دندان داره در میاره، .میخواستم بدونم از کجا بفهمم انگل هست یا نه.با تشکر
- تب
سلام پسر من سه روز تب داشت بردمش دکتر دارو داد و ب این دارو ها حساسیت پیدا کرد سفیکسیم ..رامنوفلور داده و صورت و بدنش دون دون پاچیده
- کمبود رشد کودکان
سلام آقای دکتر دخترم وزن تولد۳۲۰۰در ۲ماهگی ۴۷۰۰شد ودر۴ماهگی ۶کیلو الان در ۶ماهگی ۶۷۰۰شد چکار کنم که وزن گیریش خوب بشه البته شیر خودمو میدم غذای کمکی هم خیلی کم میخوره
- دورسر
با سلام دختری یازده ماهه و بیست روزه دارم که اندازه دور سر بدو تولدش ۳۵ و با وزن ۳۴۰۰ بوده که الان دور سرش ۴۴ و ۳ میلی وبا وزن ۹۶۰۰ است و همه رفتارهای حرکتی و ذهنیش خوب است ایا به نظر شما اندازه دور سرش کمه و مشکلی دارد؟باتشکر
- شیر نخوردن نوزاد در بیداری
سلام آقای دکتر پسر پنج ماه و نیمه ای دارم که الان اصلا شیر نمیخوره البته اوایل خوب شیر میخورد ولی بعد از ختنش خیلی بد شیر میخورد فقط تو خوابیدن الان تو خوابم به زور بهش شیر میدم از اول هم شیر خودمو نخورد و فقط شیر خشک میخوره غذای کمکی هم دو هفتست شروع کردم اونم نمیخوره واقعا دیگه خسته شدم ساعت ها شیر نمیخوره نمیدونم چیکار باید بکنم نظر شما چیه نهغذا میخوره نه شیر مشکلش چی میتونه باشه
- یوبوست نوزاد دوماهه
سلام اقای دکتر.. دختر من ۵ روزه مدفوع نکرده و خیلی ازیته لطفا میشه راهنمایی کنید؟؟
- اسهال
سلام دختر من دو ماه و بیست و پنج روزشه دو روزه مدفوعش خیلی آبکی شده تعداد دفعات دفعش هم زیاده شده شیر خودمو بهش میدم ،باید چیکار کنم؟
- شکمش کار نمی کنه
سلام پسره من چرند روز دیگه دو ماهش چند روز بیمارستان بستری بود به خاطره زردی بهش شیر خشک اپتامیل دادن من هم او استفاده کردم البته اونجا شیر خیلی می دادن من همین کار ادامه بعد مدتی یبوست شد دوبار خوب شد بردن دکتر شیر زیاد می دی شیر کم کردم دوباره شکمش سفت شد شیر عوض کرد اپتامیل پیتی داد الا مد فو ش سبزه ده روزه شیرش عوض کردیم همش گرسنه سیر نمیشه الان چ کار کنم دوباره شیر عوض کنم
- تغدیه
با سلام اقای دکتر ایا میتوان به نوزاد یازده ماهه به غیر از بیسکویت مادر بیسکویت دیگری هم داد وایا اشکالی دارد به دستش خیار سبز بدهیم با تشکر
- اب دهن
سلام اقای دکتر دخترم سه ماهشه اب دهنش میاد از چیه
- رشد نوزاد
با سلام پسر 7 ماه و 16 روزه دارم وزن تولد2850 قد49 و وزن فعلی7850وقد 67 آیا نرمال میباشد؟ وسوال دومم اینکه طی دو هفته اخیر وزنش ثابت بوده است باتشکر
- تغذیه
با سلام آقای دکتر ایا روزی دو وعده غذا یعنی یک وعده در صبح حریره ی بادام رقیق ویک وعده غذا در طرف شب برای نوزادی که پانزده روز است که وارد هفت ماهگی شده است کافی است یا نه البته غذایی که در طرف شب به نوزاد داده میشود سوپی است که حاوی گوشت ماهیچه جعفری کمی هویج کمی سیب زمینی وکمی رشته ی سوپی است به نظر شما اگر دو وعده ی غذا کم است لطفا مرا برای وعده ی غذایی سوم راهنمایینمایید چون در این زمینه نیاز به راهنمایی شما دکتر گرامی دارم با تشکر
- نوع شير خشك
با سلام.نوزاد ٢ماهه و نيمه اي دارم كه ١ماه اول از شير مادر در كنار شير خشك بيوميل اي ار (كمكي) تغذيه ميكرد كه با توجه به بيقراري و ريفلاكس شديد پس از مصرف شير مادر تصميم به قطع شير مادر شد و با مصرف شير خشك بيوميل اي ار ريفلاكس كودك تقريبا حل شد منتها كودكم هر ٢٤ساعت يا ٣٦ ساعت يك بار دفع داشت كه فرم دار و سبز بود ولي كل روز دچار تقلا و زور زدن و گريه و نفخ شديد ميشد كه به دستور پزشك شير خشك گيگوز به كودك دادم كه مشكل رفع شد اما پس از گذشت چهار روز در مدفوع كودك دو سه رگه ريز خون ديدم و علاوه بر ان كودك پس از هر وعده شير خوردن دفع داشت كه ظاهر نسبتا نرمالي داشت منتها بوي تندي داشت.الان ١ روزه كه به كودكم شير خشكً بيوميل پلاس ميدم منتها همچنان به ازاي هر وعده شير يك بار دفع ميكند..با توجه به شرايط و احتمال حساسيت كودك به پروتئين گاوي ايا بيوميل پلاس را ادامه دهم؟يا تركيبي از بيوميل اي ار و پلاس بدهم؟يا كلا شير ديگري را امتحان كنم؟

