Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ناتوانی راه رفتن
سلام دخترم یکسال و یک ماهشه ، اصلا هیچ تقلایی برای راه رفتن نمیکنه این فرم خانه ی بهداشت هم دادن در حیطه ی حرکات درشت هیچ کدوم را نمیتونه انجام بدهد لطفا راهنمایی کنید
- واکسن ۱۸ ماهگی و آلرژی به تخم مرغ
سلام وقت بخیر کودک 18ماهه خواهرم به تخم مرغ حساسیت داره (با توجه به تست خراش پوستی) پزشک فوق تخصص آسم و آلرژی توصیه کردن که واکسن mmr باید در بیمارستان و بعد از مصرف داروی سیتریزین و قرص پردنیزولون (به مدت سه روز ) این واکسن تزریق بشه سوال من اینه که با توجه به این که گفته میشه که داروی پردنیزولون و واکسن MMR تداخل دارن و کودک ۱۸ماهه است اشکالی نداره که قرص پردنیزولون بهش داده بشه؟ سوال دیگه این که در مرکز بهداشت به ایشون گفته شده که MMR این چندساله دیگه براساس محیط کشت تخم مرغ تولید نمیشه و از سلول انسانی در تولید اون استفاده میشه باز هم امکان داره در کودک ایجاد آلرژی بکنه؟
- تغدیه کودک
سلام اقای دکتر. من به پسرام سه شیره میدم پسردوونیم ساله بدغداست اون یکی هم 8ماهه است. میهواستم بدونم میتونم سه شیره باشیر قاطی کنم بدم جور دیگه ای نمیخوره
- از پوشک گرفتن
سلام آقای دکتر خسته نباشی میدونم سوالم بی ربط و درست نیس ولی واقعا از سمت بعضی ها تحت فشارم که دخترت یک سالو پنج ماهشه چرا از پوشک نمیگیری بهش یاد بده بلد نیستی خیلی حرفها هست و به عنوان مادر خیلی ناراحت میشم شما که متخصص اطفال هستی از پوشک گرفتن بچه چه سنی باید باشه ؟آخه شنیدم از الان دچار تنش و استرس میشه
- تب
سلام آقای دکتر پسرم سیزده ماهشه. امروز صبح تب ۳۷/۷ داشت. استفراغ هم کرده بود. از ۸ صبح هر چهار ساعت دو برابر وزنش استامینوفن میدم.تبش هی میاد رو ۳۷ ولی باز موعد استامینوفنش میشه میره ۳۷/۵. چیکار کنم؟ فقط استامینوفن بدم؟
- کودکم دوسالو هشت ماهه هستش چند سی سی بهش آزیترو بدم
- مولتی ویتامین
با سلام بچه من یک سالشه و نارس به دنیا اومده بود و مشکل رفلاکس داشت. قطره های ایرانی(آ+د و مولتی ویتامین) رو که چرب هستند رو نمیتونه بخوره و اذیت میشه قره ویتامین د3(400 iu) رو میتونه بخوره و قطره سیدرال. البته قطره ول بیبی رو هم میختونه بخوره به نظر شما این قطره های ویتامین رو بهش بدم یا نه. چون میزان ویتامین A در ول بیبی 1000IU و D 200 IU می باشد با تشکر
- شیر خشک
سلام آقای دکتر پسرم ۹ماهشه ومن از صبح تا ساعت ۳عصر سرکارم برایش دونوع غذا و۸۰سی سی شیر میزارم وزنش هم هشت و پانصد هست روزا اصلا شیر نمیخوره فقط توخواب، خودمم مثل قبل شیر ندارم میتونم درکنار شیر خودم بهش شیر خشک هم بدم؟
- میزان مصرف شربت سفکسیم برای هشت سال
میزان مصرف شکستیم برای کودک 20ماهه با 12 کیلو وزن
- رویشمونوزادچهارماه
سلامپسرمچهارماهوپانزدهروزداردتازگیمتوجهرویشمودرناحییهتناسلیشدهامآیااینمشکلیداردیاطبیعیاستیانیازبهآزمایشدارد
- سرماخوردگی
سلام پسر دوسال و نیمه دارم سرماخورده دماغش خیلی فینگ فینگ صدامیخوره و سرفه چه شربتهایی بهش بدم آقای دکتر؟ روزی چند سی سی
- وزن گیری
سلام خسته نباشید . دخترم ۶ ساله هست ، خیلی لاغر و بد غذا هست ، وزنش ۱۵ کیلو قد ۱۱۵ . فعالیت فیزیکی زیادی داره .دوران نوزادی رفلاکس معده داشت ، سابقه یبوست هم داره . چه مکمل هایی می تونم برای افزایش وزن بهش بدم. می تونم بهش پودر لیدی میل بدم ؟
- در مورد پایین آوردن تب کودک
سلام من پسرم دو روزه تب داره شربت استامینوفن بهش می دهم ولی فایده ای در پایین اوردن تبش نداشته پسر من ۴ سالش است می خواستم بپرسم شیاف استامینوفن ۱۲۵ خوبه بگیرم و استفاده کنم
- آبله مرغان
سلام پسرم روی بدنش یع دونه هایی و چیزهایی ک مث تاول های سفید هستش در اومده ولی هیچ خارشی ندارع تب هم نداره رو سینه دستاش و سرش ب طور پراکنده هست میتونع آبله مرغان باشه؟
سلام وقتتون بخیر بچم پنچ ماه 20روزشه کمک شیر خودم شیر خشک بهش میدم این چند روز شیر خشک نمیخوره فقط شیر خودم میخوره چیکارکنم چی بهش بدم
- سلام میخواستم بدونم دوز مصرفی آزیترومایسین برای کودک ۲سال ونیم چه دوزی است
سلام آقای دکتر دوز مناسب آزیترومایسین برای کودک ۲ سال ونیم چی هست؟
- سرفه
سلام ،پسرم ۷ سالشه ،مدام سرفه میکنه و سرفش صداداره،آبریزش و عطسه هم داره .سرفش خیلی زیاد،باید آنتی بیوتیک بخوره؟ممنون میشم جوابم رو بدین
- بداخلاقی و گریه طولانی و دندان قروچه و یبوست همیشگی که چند روزه شکمش شل شده و بداخلاق تر شده
پسر بچه ۳ساله دارم که از همان ابتدا یبوست داشت و شبها همیشه دندان قروچه میره و بشدت عصبی هست که پارسال بخاطر اینکه شبها خیلی بیدار میشد وگریه میکرد دکتر بردم آزمایش انگل داد منفی شد منتها دارو انگل داد مصرف کردیم و بهتر شد ولی همچنان دندان قروچه داره و عصبی هست و یبوست هم ادامه داشت تا چند روز پیش استخر رفت که بعد از اون شکمش شل شد و۳روز هست که شکمش به صورت اسهال دراومده و چندساعت بعد از اینکه غذا میخوره شکمش کارمیکنه (روزی۵،۶بار)و عصبی تر شده،بیشتر گریه میکنه آیا احتمال داره انگل باشه(چیزی توی مدفوعش ندیدم) یا مشکل دیگه ای داره مثل عفونت؟
- قرمزی چشم
سلام آقای دکتر چند روز هست پسر 4سالم آبریزش بینی داره از دیروز هم چشمش خون افتاده و قی میزنه برای از بین بردن خون توی چشمش چی استفاده کنم
- سلام میزان مصرف شربت ازیترومایسین برا کودک ۴ سال چقدر است

