Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نخوردن شیرواسهال
سلام آقای دکتر وقت بخیرخیلی سپاسگذارم ازوقتی که میذاریددخترم چهارماهشه ورفلاکس پنهان داره اسرآمپرازول۱۰میدم روزی دووعده. چندوقتی بودکه رفلاکسش شدیدشدهبودومجبورادفعات داروروزیادکردم جوری که معده به قدری حساس شده که هرچیزی میره داخلش فوری حالت تهوع وبعدش استفراغ بهشدس میده بیشتراسه هفتس که اسهالم هس وسطاکمی اسهالش بهترشده بودامابازم اسهالش بدترشده ونزدیک یک ماهه که شیرخوردناش ازنصفم کمترشده وتقریباگرسنگی میکشه اماگریم نمیکنه.پوشکش تقریباخیس نمیشه اما امثرمواقع اسهاله.اوایل این اوضاع دوباره بردمش پیش متخصص اطفال واوضاع روگفتم اماایشون فقط گف چون شیرت کمه بچه گرسنگی کشیده وبهش حالت قهردس داده شیرخشک رژیمی نوشت برابچم وبرای اسهالشم گف همون پدی لاکتی که قبلامیدادی روبدی کافیه امانه اسهالش بهترشدنه شیرخوردناش درضمن اون شیرخشکم چون پایش شیرگاوه معده بچه رواذیت میکنه چن روزیه نمیدم اماهمونم زیادنمیخورد...وامروزکه کلاشایدیکی دوبارشیرخورده اونم درحده۱یا۲دیقه...وقتای دیگم بیشتراز۳۰یا۴۰ثانیه شیرنمیخوره...تواین مدت برای اسهالش پودرorsوکیدی لاکم دادم امافرقی نمیکنه...چه کنم آقای دکتر
- بیماری
دخترم سه روزه که بیقراره و از دیروز شکم و گردن و قسمتایی از دست و پاش قرمز شده.تب نداره ولی قسمتای قرمز شده داغ هیت.دکتر بردم گلوش رو معاینه عفونت نداشت.خیلی بیقراره چه کنم
- یبوست نوزاد دوماهه
سلام من پسرم امروز ۵۵ روزشه شیر خشک آپتامیل اچ آ میدم با پودر اسومراز وقتی پودر رو نمیریزم توش نمیخوره اوق میزنه و وقتی هم میخوره الان یبوست شده و نمیتونه دسشویی کنه همش زور میزنه روغن گلیسیرین بهش شیاف میکنم با اونم سخت پی پی میکنه نمیدونم دیگه چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
- عفونت ادراری
سلام آقای دکتر دختر چهار ماهه دارم که آزمایش ادرار برده ام با ۴،۵ W.B.C و Bacteria. Rare آیا عفونت ادراری دارد یا خیر
- وابستگی نوزاد
سلام آقای دکتر دخترم نه ماهشه و به شدت به من وابسته شده حتی داخل خانه از کنارش بلند میشم گریه میکنه بغل باباشم نمیمونه همش میخواد بیاد بغلم چیکار باید بکنن؟
- خرما
سلام وقت بخیر دختر هفت ماهه ای دارم که چند روزه خرما و سرلاک خرما میخوره وسط پاش جوش دون دون قرمز زده هر چی پماد آد و کالاندولا میزنم خوب نمیشه علتش میتونه حساسیت به خرما باشه
- سويق كامل
سلام آقاي دكتر من ميخوام براي وزن گيري و رشد بهتر دخترم كه ٨ ماهشه سويق كامل تهيه كنم آيا درسته كه باعث رشد و وزنگيري كودك ميشه دختر من بي اشتهاست بخاطر دندوناش ميتونم سويق رو از اينترنت خريد كنم و استفاده كنم آيا ضرري نداره؟و آيا ميشه روزانه با غذاش تركيب كنم ؟ممنون ميشم راهنماييم كنيد
- سرما خوردگی نوزاد چهار ماهه
پسرم چهار ماه داره ابریزش بینی بیرنگ عطسه و خیلی کم سرفه داره چه دارویی میتونم بدم فقط قطره کلر وسدیم دارم مصرف میکنم سه روز گذشته هنوز ابریزش وعطسه وگرفتگی بینی ادامه داره
- عفونت گوش
دخترم ۴ ماه تمام دکتر بخاطر عفونت گوشش فارمنتین ای اس ۶۴۳دکتر داده هر ۱۲ساعت ۳ سی سی زیاد نیس برلی نوزادم؟؟یکبارمصرف کردم
- کیدیزول
سلام اقای دکتر نوزاد یک ماهو نیم دارم که رفلاکس خفیف داره پنهانه، براش کیدیزول امپرازول تحویز کرده بودید میخواستم بدونم میشه قطع کرد این دارو رو؟ نگران عوارض این دارو ام اگه عوارض قطع کردنش کمتر از مصرفشه میشه قطش کرد؟ یکی دو هفته اس که میدم بهش
- کم وزنی
کم وزنی نوزاد
سلام جناب دکتر نوزاد 28 هفته ای دارم که با وزن 1450 بدنیا اومده و 95 روز به خاطر عفونت بیمارستانی بستری بود از روز اول رفلاکس و عدم تحمل داشت تمام بدنش جوش میزد ورم معده میکرد که میگفتن کولیک و رفلاکس داره تا شش ماهگی خیلی شیرمیخورد و همیشه گرسنه بود و البته جهشی استفراغ میکرد شش ماهگی 10350 بود بعد در 7 ماهگی اعتصاب کرد به طوری یک قطره شیر نمیخورد شیرخشک نان ای آر مصرف میکرد تا آن زمان و نکسیپد بعد دیگه هرکار کردیم شیر نخورد انواع آزمایش هم گرفتیم نهایتا به توصیه پزشک پپتی جونیور را براش شروع کردیم که مثل اینکه حساسیت داشت به پروتیین گاوی و با این شیر خشک که اول در فرنی ریختم بعد با سرنگ دادم کم کم بهتر شد که الان حدود 600 تا 800 سیسی شیر میخوره الان وزنش خیلی پایینه و افت شدید کرد8100 شده و اینکه پپتی جونیور نایاب شده و پپتی هم بزور پیدا میشه دارو شربت ساختنی پنتوپرازول 10 میلی 5 سیسی صبح وشب میدم میخواستم بدونم که دارویی هست که معده بچه من رو خوب کنه و اینکه چه بکنم وزن بگیره و اینکه اگر شیرش پیدا نشد چه شیری جایگزین بدم
و اینکه اصلا و ابدا غذا نمیخوره فقط نهایتاً خودش میاد غذای سفره رو میخوره که حدودا ۴-۵ قاشق غذاخوری باشه البته غذای ما بخاطر بچه دیگه که داریم کاملا رژیمی هست و مواد مضر یا ادویه توش نمیزنم یعنی ایشون اصلا غذای خودشو نمیخوره فقط غذذای ما که اونم مقدارش کمه میخواستم اینم بدونم ۵ قاشق کافیه
چه بکنم اشتهاش بیشتر بشه
۲۷ دی پارسال بدنیا اومده ممنونم - کیپ شدن بینی نوزاد
خسته نباشید پسرم ۷ ماهشه الان ده روزه مخاط شفاف وکش دار از بینیش خارج میشه گاهی هم ابریزش داره و خس خس سینه تشخیص شما چیه ممنونم
- لرزیدن لب بچه
سلام و خسته نباشید. آقتی دکتر نوزاد یه ماهه دارم بعضی وقتها در طول روز لبش رو میلرزونه هوا هم سرد نیست میخوام بدونم طبیعیه یا خیر؟
- سرفه خلط داربدون تب
سلام وقت بخیرآقای دکترنوزاد۴۰ روزه من خس خس سینه وگرفتگی بینی داره سه تامتخصص بردم گفتن سرماخوردگیه چون سرفه هاش خلط داربودامایکی ازدکترابراش آمپول حساسیت نوشته بودکه وقتی آمپولوتزریق کردن بعددوساعت دخترم جیغ میکشیدبه بدنش نگاکردیم دیدیم قرمزشده به دکترش خبردادیم تعجب کردرفتیم ازدکترداروخانه پرسیدیم گف آمپول حساسیته که به بزرگ سال بزنی ضعف میکنه چه برسه به نوزادچهل روزه.امابعدش خوب شدحتی گرفتگی بینی وخس خس سینشم برای چن ساعتی رفع شد.بنظرتون دخترم حساسیت داره؟(تغذیه باشیرمادر)نام آمپول (آفاتیزون ۱۰۰ میلی.Amikacin 100)توشهرستانیم امکان دسترسی به یه متخصص اطفال خوب ندارم به نظرتون ببرمش پیش متخصص اطفال یامتخصص آلرژی).کتوتیفن وگایافنزین وzithromaxوپاراکیدنوشته دکترلطفاراهنماییم کنیین دخترم بعدمصرف اینافقط میخوابه
- اسهال
فرزندم ۱ سال ۳ ماه داره ، از سفر کربلا اومدیم ، بیش از ۵ بار در روز مزاجش کار میکنه ، پودر مخصوص ویروس مسافر را دادم ، رژیم غذایی کنترل شده ، شربت زینک میخوره ، شیر مخصوص اسهال نیز با شیر خودم میخوره ، اما بعد از ۱۴ روز هنوز روزی ۵ بار مزاجش کار میکنه ، اشتها هم داره ، آزمایش مدفوع همه چیز نرمال بود ، کمبود ویتامین D داره همراه با شربت کلسیم مصرف میکنه ، بفرمایید چه اقدامی انجام بدم ؟
- بی تابی نوزاد هنگام پشت خوابیدن و قوس کمر
نوزادم سه ماهشه موقع خوابیدن به پشت کمرشو قوس میده و جیغ میزنه به پهلو میخوابونمش اروم میشه همش یه هفتست اینجوری شده میشه بگید چیکار کنم
- مصرف شربت ستادین برای نوزادیکسال
مصرف شربت ستادین برای نوزاد یکسال هرچند ساعت وججوری بدم
- پیچ خوردن نوزاد موقع خواب
علت پیچ خوردن نوزاد یک ماهه دو ماه در خواب چیست ینی راحت نمیخابه همش پیچ و تاب می خوره و صدا هم در میاره
- کش و قوس
نوزاد ۲ماهه اول صبح تو خواب همش کش و قوس میکنه و زور میزنه علت چیست؟
- استفراغ نوزاد۵ ماهه
نوزاد ۵ ماهه ام از دیشب هر چه شیر میخورد استفراغ میکنه و گریه و بیقراری هم میکنه تب نداشت ولی الان یه مختصر تب هم داره

