Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرفه نوزاد
سلام اقای دکتر پسرمن امروز 7ماهش تموم شد. بردمش دکتر چون گاهی سرفه میکرد. سرفه اش غلط داره. ازخواب هم بیدارمیشه با گریه بیدارمیشه. هیچ علایم دیگه ای نداره نه تب نه ابریزش نه چیز دیگه ای. دکترش براش اینارو نوشت هیدروکسی زین 3سی سی هر6ساعت فلوپدهر6ساعت 3سی سی قرص سفکسیم نوشته مگه میشه به نوزاد قرص سفکسیم داد چرا شربتشو ننوشته به نظرتون بدم این داروها رو یانه. معاینه اش هم کرد عفونت تو گوش و حلقش ندید
- عدم دفع مدفوع نوزاد دو ماهه
با سلام به شما دکتر عزیز دختری دو ماهه دارم که دارای مشکل دفع می باشد.زمانی که متولد شد هر روز به طور منظم دفع داشت.ولی از سی روزگی دفع مدفوع ابتدا یک روز در میان و تا به امروز به گونه ای شده که هر چهار پنج روز یکبار انهم با شیاف یا فلوس دفع دارد.تقریبا بیتابی برای دفع هم ندارد و مدفوع نیز سفت نیست.چهار بار دکتر بردیم انواع دارو و ملین رو بهمون دادن از پرو کید و بیلیروبین و تغییر شیر و منیزیوم و رانیتادین و انواع برطرف کننده های کولیک هم دادیم حتی تو شیرش به تجویز یک پزشک روغن زیتون هم دادیم ولی همچنان مشکل پا برجاست.از روز سوم به بعد کمی شکمش سفت میشه و گاهی اوقات هم بی تابی داره ولی خیلی کم.ضمنا از دهان تف ترشح میشه و اگر بعد از شیر ربع ساعت رو به بالا نگیریم حتما شیر رو بالا میاره.موقع خندیدن یا بازی با ماهم استفراغ داره.لطفا مارو راهنمایی کنید که مشکل چی میتونه باشه.هم شیر مادر و هم شیر خشک میخوره.تقریبا دوتا شیر خشک یکی مادر
- شربت زینک سولفات
سلام آیا در پایان 3 ماهگی میشه به کودک گاهی کمی شربت زینک سولفات داد؟؟
- زردی
زردی دارد و شیر نمیخورد
- عفونت چشم نوزاد ۸ ماه
اقای دکتر پسرم ۸ ماهشه چشماش عفونت داره ۳ روز الان خیلی میترسم .قطره باکتی ماید ۱۰ و پماد اریترولیدین اوردم براش مصرف کنم یا نه
- آلرژی و ریفلاکس نوزاد
سلام و وقت بخیر،دختر 85 روزه ای دارم که حدود 4روزه بیحال و خواب آلوده و میل به شیرخوردن نداره .البته حساسیت به پروئین شیر گاو داره و به تازگی شیرخشکشو با نظر پزشک تغییر دادم .خواستم بپرسم علائمش مربوط به عفونت و ویروسه یا ریفلاکسش و آلرژی که داره؟
- دندان نوزاد
سلام خسته نباشید آقای دکتر نوزادم نزدیک ۱۰ ماهشه و یک ماه پیش فقط یک دندان در آورده و دیگه در نیاورده. آیا دلیل خاصی دارد یا طبیعی است؟
- واکسن مننژیت
سلام.نزدن دورهای بعدی واکسن مننژیت خطری برای بچه نداره؟
- سرماخوردگی
با عرض سلام خدمت آقای دکتر دختر شش ماهه دارم اِلان سه روز است بینی اش کیپ میشود و تنفس بدی دارد سینه اش هم خس خس میکند و زیاد بهانه گیر شده است ممنون میشوم راهنمایی بفرمائید
- یبوست
سلام آقای دکتر، پسرم سرلاک و فرنی میخوره یبوست میگیره،چه کاری باید انجام بدم تا یبوست نگیره؟
- تغذیه کودکان
با سلام من پسری ۹ ماهه دارم . خیلی بد غذاس انواع راها رو برای اینکه غذاش تنوعه داشته باشه رفتم ولی نمیخوره دهنشو میبنده گریه میکنه حتی شیرم نمیخوره . وزنش خیلی کمه ۶ کیلوعه یه ماهه اصلا هم تغییری نکرده دکتر براش شطر خشک تجویز کرد ولی چون الرژی داره شیر خشک آپتامیل پپتی تجویز کرد اما میخوره رفلاکس شدیدی میگیره .. و اینکه شیر خشک هم که میخوره یبوست میگیره موندم چکار کنم 😔 اگه امکان داره یه شیر خشک بهم معرفی کنید که برای آلرژی خوب باشه و وزن گیریشم خوب بشه و یوبس نشه .. ممنونم
- علت سرد بودن پیشانی نوزاد سه ماهه
پسر سه ماهه دارم ازمایش دادم آهن خونش ۱۰/۴ هستش حالش خیلی خوب بود بیرون باد می وزید از وقتی اومدیم خونه حالا دوروزه رنگ پریدگی داره ومن دوبار استامینوفن دادم هیچ یک از علائم سرماخوردگی رو نداره و در این دوروز پیشانیش سرد هستش چی کار کنم و علائم سرماخوردگی رو نداره علت رنگ پریدگیش چیه تا حالا ۳ بار یکبار یک روز دومین بار ۵ روز و سومین بار دو روزه که رنگ پریدگی داره چه ویتامینی بدم ضمنا شیر خشک آپتامیل اچ آ می خوره
- یبوست
پسرم هفتاد روزه است و در روز یکبار مدفوع میکند مدفوعش خیلی کم است
- گردن نوزاد
دکتر نوزاد من دوماهو ۵روزشه عادت داره فقط به سمت چپ بخوابه و زمانی که سرش رو سمت راست میکنم شدید مقاومت میکنه تا به همون سمت چپ بشه مخصوصا زمانی که بیداره آیا مشکلی هست؟جای نگرانی وجود داره بابت ترتیکولی خدایی نکرده؟؟؟یا از روی عادتش هست؟چون با دست چپ هم خیلی سروکار داره احساس میکنم دست چپی باشه
- تفسیر آزمایش خون نوزاد
سلام وقتتون بخیر اقای دکتر در آزمایش پسرهشت ماهم MCH بیست وچهار بود MCVH هفتادوسه بود و نتروفیل 15 بود. مورد نگران کننده ای هست؟
- وزن گیری
سلام آقای دکتر. دخترم هشت ماهشه هر دو ماه وزنش دویست، سیصد گرم بالا میره الان 7200چی بدم وزن گیریش بهتر بشه وزن تولد 3کیلو. شربت زینگ هم بهش میدم. ممنون
- تف دهان نوزاد
سلام اقای دکتر اومدنتف به دهان نوزاد سی روزه علتش چیه؟
- تب و سرفه
سلام۰آقای دکتر بچم پنج ماهشه دو روزه ک تب داره دسترسی ب دکتر هم نداریم بهش قطره استامینوفن میدم تبش قطع میشه دوباره شروع میشه سرفه اول کم بود الان بیشتر شده چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم۰
- وزن کم
باسلام نوزاد دختر ۱۰ماه من باوزن۶۴۰۰و وزن تولد ۲۶۰۰دارم.تمام ازمایشات ادرار ومدفوع خون وتست عرق و...انجام شده مشکل خاصی نداشته اماوزن گیری کتد وپایینی دارد.چ کنم
- سلام من دخترم ۶ ماهو ۳ روزشه بردن بهداشت گفت ملاجش بسته شده و دورسرش رشد چندانی نکرده بردمش دکتر قوق تخصص براش ازمایش تیروئید نوشت میخاستم ببینم برای چیه و اگه ملاجش بسته بشه چی میشه

