Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نفخ
سلام اقای دکتر وقتتون بخیر کودک یک ماه دارم شیر خودم رو بهش میدم و در طول روز یک وعده شیر خشک نان بهش میدم دخترم نفخ داره طوری ک همش به خودش میپیچه و گاهی بالا میاره شما قطره دایمتیمکس تجویز کردید اما انگار کارساز نبود دارو دیگه ای میشه جایگزینش کرد؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- رفلاکس
سلام وخسته نباشیدمیشه لطف کنیدعلایم رفلاکس پنهان بگیدچیه وراه درمانش چجوریه ممنون
- استامینوفن
سلام خسته نباشید نوازدم سه ماهشه فاویسم داره شیر مادر میخوره میتونم استامینوفن۳۲۵ بخورم شیر مادر میدم
- پشت سرصاف
سلام خسته نباشید پسرم چهارماهشه پشت سرش صاف شده بااینکه به اطراف هم میخوابونمش وروی شکم.چیکاربایدبکنم ایابزرگ بشه درست میشه یاهمینجوری میمونه.یه کلاه های طبی هست که برای فرم دهی سر نوزاد ایا تاثیرگزاره؟استفاده کنیم یانه
- عوارض دارو
با عرض سلام خدمت آقای دکتر ببخشید آقای دکتر یه سوال داشتم من چند وقتی است بدلیل دندان درد کپسول نوافن میخورم دختر سیزده ماهه ای دارم که چند وقتی است توی خواب وبیداری بیقرار است آیا این بیقراری تاثیر قرص است یا دلیل دیگری دارد ممنونم میشوم راهنمایی بفرمایید
- حساسیت
سلام خدمت دکتر عزیز پسرم نزدیک سه ماهشه به خاطر نداشتن شیر کافی بهش اوایل شیرنان و بعد سوپرامیل دادم از همون ابتدا صورت پسرم روی گونه هاش و ابروهاش قرمز شده در طول روز یه وقتایی شدید مشخص میشه که پسرم همش بهش چنگ میزنه و یه موقع میبینی کامل خوب و سفید شده صورتش موقع شیر خوردن همش خودشو جمع میکنه به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه آیا لازم شیر ضد حساسیت براش بگیرم ماه اول وزنگیریش طبیعی بود ولی الان خیلی ضعیف شده
- عرق ریختن
با سلام نوزاد شش ماهه دارم از سرش عرق میاد هنگام خواب و شیر خوردن چکار کنم. و در غلت زدن یه کمی مشکل دارد
- مکمل اهن
یه قطره اهن میخواستم که خوشمزه باشه بچه بالانیاره؛قیممتش هم مناسب باشه
- شیر خشک و یبوست
سلام دخترم ۱۷روزشه بخاطر کم وزن بودنش شما شیر خشک پری نان براش تجویز کردین از وقتی ک این شیر خشک میخوره شکمش خشک کار میکنه شما گفتین از روغن زیتون و آب قند استفاده کنین من انجام دادم ولی هیچ تغییر نکرد همچنان شکمش خشک کار میکنه آیا بخاطر شیر خشکه میشه راهنماییم کنین
- مدفوع زیاد نوزاد
نوزاد ۳ماهو نیم دارم که قبلا یکی دوبار شکمش کار میکرده اما الان من ۷ یا ۸بار پوشکشو عوض میکنم ایا طبیعیه و رنگش از سبز به زرد تبدیل شد
- سرماخوردگی نوزاد
سلام آقای دکتر ببخشید در مورد کیپ بودن بینی نوزاد ۵۴ روزه بردم دکتر برایش سفکسیم و شربت سالبوتامول و قطره فلوتیکازون داده است آیا شربت سالبوتامول خواب آور است و قطره فلوتیکازون برایش ضرر ندارد
- نخوردن غذای کمکی
سلام اقای دکتر وقت بخیر بهتون پیام دادم گفتم پسرم۸ماه داره یبوست گرفته شماگفتی سرلاک برنج حذف بشه دیگ بهش نمیدم انگاری داره بهترمیشه ولی هیچ غذای دیگی نمیخوره چیکارکنم؟مشگلی میش فقط شیرخشک بخوره؟
- مطب
سلام اقای دکتر شما پنجشنبه ها مطب تشریف دارین
- عدم وزن گیریه نوزادچهارماهه
باسلام دخترم چهارماهشه تازه چهارکیلووسیصدگرمه شکمشم خیلی کم کارمیکنه خودمم شیرندارم خیلی کمه آبکی هم هس میشه راهنمایی کنین ممنون
- نوزاد
سلام دخترم 27 روزش هست الان 2 روز که داره روزی 5 قطره دایمتیکون و5 قطره پدی لاکت میخوره نمیدونم چرا خوابش زیاد شده آیا طبیعی هست یا نه؟
- بند ناف نوزاد
برای پیچش شکم نوزاد روغن زیتون مالیدم با گردش عقربه ساعت دست کشیدم دور ناف نوزاد رو اما بند نافش چرکی شده باید چیکار کنم؟
- قطره استامینوفن پاراکید۲
سلام آقای دکتر
بابت تاریخ انقضای قطره استامینوفن پاراکید گفتید اگر در جای خشک و خنک نگهداری شود تا یک ماه قابل مصرف است. جای خشک و خنک یعنی یخچال؟ یا در دمای اتاق؟
- زردى پسرم يك ماهشه
پسرم يك ماهشه رو دماغش و كنار چشمش زرد يه كم هم زمينه داخل چشمش زرد روز اول ك بدنيا اومد زرديش رو ١٢بود با نور مهتابى ك كرايع كرديم اومد رو ٧بعدش باز برديمش با استفاده از دستگاه گذاشت رو پيشونيش اومده بود روى ١٠بهم گفت شبر بدش ديگه خوب ميشه حالا نگران شدم ١ماهشه هنوز خوب نشده هيچ داروى هم تجويز نكرد .چيكار كنم ؟توى اين ويروس كرونا هم ميترسم بچمو ببرم دكتر .واقعا خيلى نگرانم . ايا ب مغزش اسيب وارد نميكنه الان يك ماع هنوز اين زردى رو داره؟ چه دارويى بش بدم؟ميتونم از داروهاى عطارى استفاده كنم .؟
- سلام.ببخشید قطره سوسپانسیون پاراکید رو چقدربایدبدم به نوزاد۷کیلو
- کهیر و جوش اطراف گردن و سینه ی نوزاد همراه با اگزما در صورتش
نوزادم با مصرف شیرخشک آپتامیل از همان ابتدا دچار یبوست میشد،بعد شیر خشک گیگوز و بعد ببلاک کامفورت برایش تجویز شد ولی باز هم دچار دلدرد و درد شدید موقع دفع باد و مدفوع و یبوست میشد، و از حدود یک ماه و نیمگی دچار اگزما و خارش در صورتش شد و پوست سرش هم به شکل اگزمای درماتیت آتوپیک هست، بخاطر یبوستش از شیر خشک بز گلدن گات استفاده کردم و شکمش خوب کار میکرد هر روز و دیگر دلدرد و دلپیچه و ... نداشت، اما الآن که حدود سه ماه دارد علائم اگزما و کهیر بدتر شدن و از ابتدا دچار رفلاکس پنهان بود که الآن همش از خواب با گریه بلند بیدار میشود، به دکتر مراجعه کردم که آزمایش مدفوع نوشتند، پی هاش مدغوع عدد 6 و مواد احیا کننده و خون مخفی جوابشون منفی بود و عدم تحمل لاکتوز نداره، دکتر گفتن پس به پروتئین شیر خشک های معمولی حساسیت دارن و برای نوزاد آپتامیل پپتی تجویز کردن ، ولی از دیروز که این شیر را مصرف میکنه یکسره نفخ زیاد و دلدرد و دلپیچه داره و امروز شکمش کار کرد و بعدش یکسره گریه های کولیکی میکنه حتی قطره پروکید هم میخوره ولی فایده ای نداره دیگه نه شیر مادر رو میخوره و نه شیر آپتامیل پپتی، مجبور شدم برای سیر کردنش دوباره از آپتامیل معمولی استفاده کنم، که دوباره بهش آلرژی داره ، بنظر شما مشکل پسرم چیه؟ ممنون میشم از راهنمایی شما، ضمنا خودم دیگه محصولات لبنی و پروتئین گاو و یا غیره نمیخورم، بنظر شما آیا واقعا به چیزی آلرژی دارد؟

