Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی
سلام دکتر گفتید در صورت بزرگ شدن لنف پشت سر احتیاج به آزمایش و یا سونوگرافی آزمایش انجام دادم مشکلی نداشت دکتر بزرگ نشدن فقط احساس میکنم یه دونه لنف ریز دیگه پشت گردنه اونم نمیدونم شاید از اول داشته دکتر به نظر شما جای نگرانی نداره ؟ دکتر به نظر شما دوباره سونوگرافی رو تکرار کنم؟ به نظر شما لنف نود تو هفت ماهگی چیز عادیه؟ استرس دارم اگه میشد آزمایش رو واستون بفرستم خیلی خوب میشد
- حساسيت ب پروتيين گاوي
سلام و خسته نباشيد. نوزاد پسر سه ماهه دارم كه از بدو تولد روزي حدود سي بار ب صورت اسهالي با حجم بسيار كم دفع داشت. وزن گيريش خوب بود. دكترا گفتن مهم نيس.از حدود چهل روزگي رژيم لبنيات گاوي گرفتم. ب طور كامل تمامي لبنيات و مواد غذايي كه در ان از لبنيات استفاده شده و حتي گوشت گاو و روغن حيواني رو حذف كردم. پسرم بعد از حدود چهار هفته از رژيم شكمش روزي پنج شش بار ب صورت اسعالي و كاملا ابكي كار ميكرد با حجم زياد. مجدد ب دكتر مراجعه كردم. گفتند طبيعي هست. حدود دو هفته قبل رگه ي خون در اسهالش ديدم كه مجدد خودم كليه ي ميوه ها و سبزيجات و گرميجات و ادويه رو حذف كردم. اسهال پسرم ب صورت بلغم و موكوسي هست. گاها همراه رگه هاي خون. ازمايش مدفوع و كشت مدفوع نرمال بود. مجدد ب متخصص اطفال مراجعه كردم. گفتند ستريزين بده وآپتاميل پپتي جونيور. ولي متاسفانه پسرم ب هيچ عنوان شيشه رو قبول نميكنه و من نميتونم شير خودم رو حذف كنم. از پانزده روزگي ب صورت مرتب پدي لاكت هم مصرف ميكنه. الان حدود دو هفته شده. كم شير ميخوره. حجم ادرارش خيييلي كم شده. و همچنان روزي سه چهار بار با حجم زياد اسهال ميكنه. و وزن نگرفته در اين دو هفته. سونوي كليه هاش و كشت ادرارش و ازمايش ادرارش نرمال هست. سوال؟ايا شير خودمو ادامه بدم با حدود هشت هفته رژيم سفت و سخت و عدم نتيجه گيري؟؟در حالي كه نوزاد شيشه رو قبول نميكنه زينك سولفا بدم يا زينك گلوكونات؟؟ اسهال طولاني اسيبي ب گوارش نوزاد وارد نميكنه؟؟
- سلام دخترم ۴ماهه هس خیلی گریه میکنه موقع ادرارزیاد گریه میکنه ..ممنونم جوابم بدین
سلام دخترم ۴ماهه هس خیلی گریه میکنه موقع ادرار
- سرماخردگی
سلام اقای دکترسال نو مبارک اقای دکتر پسرم هشت ماهشه بیشتر از ده روزه که ابریزش بینی ودیگه هیچ علایمی نداره حالت کش داره گاهی سبز و زرد پلارژین میدم دو روزه انگار تاثیری نداره شبا موقع خواب اذیت میشه وشیرنمیتونه بخوره به نظرتون انتی بیوتیک لازم داره اگه بله چه انتی بیوتیکی ممنون میشم راهنمایی کنید
- پارافین خوراکی
سلام دکتر میشه به دخترم 3ماهشه پارافین خوراکی بدم ک راحتتر دوستشویی کنه دذ ضمن فاویسم داره تداخل ندارن؟
- ختنه و دارو
سلام من یه نوزاد ۴۲ روزه دارم که میخوام ختنه کنم دکتر بهش شربت پرومتازین و قرص دیازپام داده که گفت قبل ختنه شربت رو دو سی سی و نصف قرص با نصف شیاف استامینوفن ۱۲۵ بهش بدم روش ختنه هم جراحی هست الان من چیکار کنم؟؟؟ آیا این داروهارو استفاده کنم ؟؟؟
- شياف دوز بالا
- حساسیت
سلام، نوزاد چهل روزه انگشت اضافی داشته، اونو جراحی کرده...دکتر سفکسیم ۱۰۰ داده...حساسیت داده و اسهال شده...چه دارویی بجاش بدم؟ممنون
- شیر خشک و آلرژی
سلام آقای دکتر خسته نباشید. دخترم ۳ ماه و نیمشه و به شیر من حساسیت داشت که قطع کردم و شیر خشک آپتامیل اچ آ میدم. الان حساسیتش بهتر شده و داخل مدفوعش خون نیست اما همچنان اگزما میزنه و رفلاکس داره و وزن گیریش خوب نیست. سوال من اینه که میتونم بهش بیومیل سوی بدم؟ با توجه به اینکه بیومیل سوی بر پایه سویا هست میخواستم بدونم وزن گیری خوبی داره؟ و اگر با وجود بیومیل سوی دقیقا همین وضعیت رو داشت،کدوم اینها در اولیوت هست و بهتره؟ اگه با بیومیل سوی فقط یه مقدار اگزما و رفلاکسش بهتر شد، آیا خوبه که بهش بیومیل سوی بدم؟
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- جوش صورت نوزاد
سلام دخترم ۲۰ روزشه چند روزی هستش ک صورتش جوش های ریز قرمز زده چیکار کنم از بین بره؟؟؟
- سلام من پسر پنج ماه دارم عمل کلیه هم کرده وقتی بعل میکنم پاهاش کبود قرمز میشه از چیه
سلام
- سرفه نوزاد
سلام خسه نباشید پسرمن ۲۰روزه بدنیااومده سه چهارروزه سرفه میکنه پیش متخصص هم بردم شربت آزیروسین داده روزی یک سی سی ولی سرفش قطع نشده
- تب
اقای دکتر سلام خسته نباشید امیر عباس یهو تب کرد و لجبازی میکنه استامینوفن و قطره بینی و ستریزین میدم بش میتونم بش ازیترومایسین بدم بش
- مدت زمان خواب نوزاد
سلام. نوزاد من ۴ ماهه است. میخواستم بدونم چقدر باید بخوابه. نوزاد من معمولا از ده شب تا ۸ صبح میخوابه. و صبحها نمیخوابه اگرم بخوابه یک ساعت و عصرها هم معمولا دو تا سه ساعت میخوابه. و اینکه آقای دکتر نوزادم خیلی سخت میخوابه باید چکار کنم؟
- گرفتگی صدا
سلام من بچم دوماهشه صداش گرفته چیکار کنم خوب شه
- شیر
باسلام وخسته نباشید ببخشید پسرم ازاول تولدش شیرنان مصرف میکردبعد ازیکسال خورده ایش دوسه مرتبه اسهال شدید گرفت تامتخصص اطفال براش شیر بدون لاکتوز یا یکیش ببلاگ ال اف وبیومیل ال اف مصرف میکرد واسهالش بندمیومد دیگه شیرنان بهش ندادیم همش ازهمین دوتاشیربهش دادیم باخوردنش مشکلی نداره فقط اینکه واسش ضررنداره وتاکی میتونه ازش استفاده کنه
- شیر خشکal110
سلام اقای دکتر خسته نباشید پسر من الان ۳ ماهه هست وفقط شیر خشک al110 بهش میسازه که متاسفانه در بازار موجود نیست و با پزشک که مشورت کردم گفت شیر خشک ببلاک lf بهش بده ولی این شیرخشک هم بهش نمیسازه دچار یبوست و دل پیچه میشه بنظرتون چکار کنم چه شیر خشکی بهش بدهم
- دارو
با سلام اقای دکتر نوزادی دارم گه دو روز دیکر ده ماهش تمام میشود وچون خسخس سینه داشت او را به دکتر بردم وکفت خسخس سینه اش به خاطر حساسیت است وفقط سیتریزین به او داد یک قاشق مربا خوری صبح یکی شب وگفت تا چهار روز صبح وشب از چهار روز به بعد فقط شبها به او بدهم تا ده روز اقای دکتر ایا تا ده روز عوارضی برای نوزاد ایجاد نمیگند وایا به غیر از سیچریزین شربت بهتر دیکری برای حساسیت پوزاد ده ماهه وجود ندارد با تشگر
- زردی نوزاد ۱۵ روزه
سلام. دختر من ۱۵ روزه است، امروز ازمایش زردی دادم که total bilirubin به این صورت هست 8.1 وزنش هنگام تولد ۳ کیلو و ۱۲۰ گرم بود. ایا ایندرجه از زردی خطرناکه؟؟

