Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کرونا
سلام جناب دکتر وقتتون بخیر بنده با خانمم ۸ روزه به کرونا مبتلا شدیم و حال عمومی هر دومون خوبه و دارو مصرف میکنیم.یه دختر ۴ساله داریم پیش خودمون تو خونه است ولی هیچ علائمی نداره.آیا دخترم نیاز به داروی خاصی داره؟ممکنه اونم علائمش شروع بشه یا نه؟ممنون
- علت زردی کف پای بچه از چیست
- دردشکم
بچم ۳روز شکمش درد گرفته البته لحظه ای هستش یعنی میگیره ول میکنه ، اسهال نداره مدفوع هم خیلی کم میکنه اشتهاشم کم شده نمی دونیم علت چیه باتشکر .
- شير نخورده در بيداري
سلام پسرم ٦ماهشه الان وزنش ٧/١٠٠ از ٢ماهگي تو بيداري اصلا شير نميخوره همه روشا امتحان كردم كم اشتها هم هست وزن گيريش عالي نيست بد هم نيست هر ماه بين ٣٠٠-٥٠٠گرم اضاف ميكنه وزن تولدش ٢/٤٠٠لطفا راهنماييم كنين يكماه اس امپرازول بهش دادم دكتر گفت شايد رفلاكس پنهان باشه ولي يخورده بهتر شد خيلي كم الان از قبل بدتر شده
- غذا
سلام واحترام..پسرم 17ماهشه.روزدرمیان بهش تخم مرغ آب پز میدم گاهی هم عسل اضاف میکنم.دادن تخم مرغ کامل روزدرمیان ضررنداره؟میگن براکبدخوب نیست..
- ادرار سوختگی
سلام وقت بخیر دختری یک ساله و نیمی دارم جای پوشک و بیشتر قسمت جلوی بدنش درد میکنه و گریه میکنه ولی نسوخته و نه قرمز شده
- مولتی ویتامین
سلام خدمت شما دکتر گرامی پسرم۳سال و دوماهش هست بل وزن۱۲کیلو گفتن وزنش نسبت ب سنش کمه.چون زیاد اهل میوه و سبزیجات هم نیست همه غذایی هم نمیخوره. یکسال هست ک شربت زینک پلاس میدمش یه روز در میون ۵سی سی میدم سوالم اینه ک همین شربت و ادامه بدم ؟ یا اینکه شربتی ک خوب باشه گروه ویتامینها و اهن و ...داشته باشه معرفی کنید برام اگ نظرتون همون شربت زینک پلاس هست دستورش برام رگید بصورت روزانه بدم تا چند وقت؟ ممنون بابت پاسخگوییتون
- سرفه مداوم
سلام. پسرم ۹ سالشه با وزن ۲۷ کیلو. ۷ روز هست که سرفه های شدید داره همراه با تب شدید و آبریزش بینی، روزای اول تو خونه شربت پلارژین کیدز، اکسپکتورانت، پروفن، دادم اصلا تاثیر نداشت. بردمش دکتر آمپول پنیسلین ۶.۳.۳. دو تا داد با تب بر داخل سرم و شربت ایورا و دیفن و پروفن. بازم هیچ تاثیری نداشت.دیروز بعد ی هفته خودم قرص مونته لوکاست گرفتم یکی خورده تا امروز که تاثیری نداشت و همچنان سرفه شدید داره با تب شدید. آمپول بتامتازون میخوام بزنم . داروها هیچ تاثیری روش نداره . دمنوش آویشن و عسل هم میدم. شما بگین چکار کنم خیلی نگرانم. امروز ۱۹ بهمن ۰۱ هست
- قطره آهن
سلام آقای دکتر . پسری دارم هشت ماهه که از خوردن قطره ی آهن سر باز می زند و اگر هم بخورد بالا می آورد . نظر شما چیست ؟ با توجه به طعم بد قطره آهن فربولین و مکمل غذایی آمی ویتال ( ویتامین آ د ) لطفا قطره آهن و ویتامین جایگزین معرفی کنید. سپاس .
- آموزش دستشویی
سلام
کودکی دارم که ۲سال و۶ ماه دارد. در ۲ سالگی هم شیر دهی رو قطع کردم و الان هم شیشه شیرشو قطع کردم و هم زمان می خواهم دستشوییشو هم آموزش بدم ولی از وقتی شیشه نمیدم خیلی لجباز شده. وقتی هم می خوام دستشویی ببرمش نمی ره. آیا دلیلش می تونه ترک این دوتا یعنی شیشه شیر و ما ی بیبی باشه؟
- تفاوت دارو..
سلام وقت بهیر آقای دکار عزیز تفاوت شربت فارمنتین ۴۵۷ با ازیترومایسین ۲۰۰ چیه ؟
- سلام اقای دکتر
ببخشید شربت ازیترومایسین به کودک دو ساله و ۸ ماه با وزن ۱۲ و۵۰۰ چند سی سی بدم
- تب پسر ۱۴
سلام آقای دکتر پسرم دو روزه تبش قطع نشده لطففا راهنمایی کنید
- قطره مولتی ویتامین
سلام پسر من تازه واکسن ۶ ماهگیشو زده و وارد ۷ ماه شد و وزنش ۷ کیلو هست روزی چند قطره باید بهش مولتی ویتامین بدم ؟ قطره اهن و ویتامین رو ترکیبی میخوره
- دفع مخاطی
سلام آقای دکتر خیلی خیلی ببخشید چرا با اینکه رژیم دارم خیلی سفت و سخت باز دفع بچه ۶ماه م مخاطیه؟
- زیترومکس
مقدار مصرف شربت زیترومکس ۳۰۰ برای بچه چهار ساله با وزن ۱۶ کیلوگرم چقدر باید بدم؟ روزی چندبار؟
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر پسر 18ماهه دارم یکشنبه تب داشت بردم دکتر گفتن گلوش التهاب داره و سرماخورده ازیترومایسین . سیتریزین.نیوزینک میخوره تب خوب شده ولی از صبح صداش گرفته و سرفه میکنه و سه بار هم شکمش رفت چه دارویی برای سرفه یا اینکه اگه اسهال گرفت بدم؟
- سرماخوردگی های مداوم کودکان
باسلام و خسته نباشید. سوال بنده این بود که امسال پسر من که ۷سالشه فاصله بین دو سرماخوردگی ۵ روز طول نمیکشه و حجم زیادی آنتی بیوتیک هم مینویسن. حتی اینبار براش پنی سیلین هم تجویز کردن و بعد دوباره مریض شد. الانم سرفه های خلط دار داره . میخواستم ببینم برا تقویت سیستم ایمنی چکار میشه کرد؟
- قطره استامينوفن تاریخ گذشته
سلام پسرم ۹ماهشه دیروز بهش قطره دادم که در تاریخ ۱۴مهر باز کرده بودم تبش پایین اومد ولی حالت تهوع داشت باز دوباره صبح از همون قطره دادم بعد که دادم متوجه شدم سه روز از تاریخ باز کردنش گذشته الان باید چیکار کنم
- سلام. وقت بخیر. دکتر برای دخترم سفکسیم 100 را تجویز کردند. اما نگفتند تا چند روز باید ادامه بدهم. خوشبختانه علائم بیماری برطرف شده تا کی باید دارو را ادامه دهم. با تشکر از پاسخ دهی شما

