Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ویتامین
سلام اقای دکتر من از شیر خودم به پسر سه ماه و نیمم میدم . برای اینکه سیستم ایمنی بدنم ضعیف نشه برای کرونا قرص جوشان ویتامین c و قرص زینک پلاس میخورم ایا برای بچم ضرر داره
- چشمك زدن
بإسلام.دخترم ١١ماهشه كه الرژي ب پروتين گاوي داره و رفلاكس از ٦ماهگي تا ١٠ماهگي غذاي كمكي فقط سرلاك ميخورد و روزي يكي دو قاشق غذاي كمكي نزديك يك هفته بهش غذاي سفره دادم چشمك ميزنه انگار چيزه خيلي ترش خورده ميتونه از الرژي باشه؟
- تیروئید نوزاد
با عرض سلام و وقت بخیر نوازد من در آزمایش غربالگری تیروئید روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت و با تکرار در روز دهم تی اس اچ 3 و یک دهم داشت که گفتن طببعی است.و با آزمایش وریدی در 29 روزگی تی اس اچ 8.09 و تی4 7.66 داشت که هر دو در رنج نرمال آزمایشگاه بودن که برای هردو مورد تا 16 طبیعی بود. میخواستم بدونم آیا نوزادم کم کاری تیروئید داره و نیاز به درمان دارد؟
- تغذیه
سلام خسته نباشین تو هشت ماهو هستش یعنی ۱۸ میره تو نه ماه میتونم اب عدس با تخم مرغ و سیب زمینی بدم
- به نوزادم دارویی که در دمای اتاق بود دادم
سلام به نوزاد ۶ ماهه ام به خاطر واکسن هاش استامینوفن پاراکید که حدود ده روز پیش باز شده بود و در دمای اتاق بود دادم فقط یک بار آیا امکان مسمومیت هست علائم مسمومیت نداره؟
- تزریق آمپول دگزا به کودک 22ماهه
سلام آیا آمپول دگزا برای نوزاد هشت ماهه تزریق شده. عوارض دارد؟ عوارضش چیست؟
- فابیسم
سلام خسته نباشید آیا لوبیا سبز برای فابیسم مضر است؟
- غذا کمکی
سلام.آقای دکتر دخترم وزن تولدش ۴۱۰۰ الان ۶ ماهشه وزنش ۶۸۰۰ هست وزنش الان غذا کمکی شروع کردم .من میتونم پوره سی که درست می کنم شیر پاستوریزه بریزم داخلش که شل شه بتونه قورت بده؟چه غذاهایی میتونم بهش بدم؟من الان سرلاک برنج با بادام و گندم و موز میدم ایا اشتباه هستش؟؟
- دارو
با سلام دختری دارم که سه چهار روز دیگر هشت ماهش تموم مشه و چون کمی سرفه میکرد دکتر به او شربت سیتریزین داد وچون نوزاد من تا به حال از این شربت استفاده نکرده وبا توجه به اینکه من بروشور داخل شربت را مطالعه نمودم و به این نکته پی بردم که سیتریزین باعث تشدید حساسیت در نوزاد میشود لطفا من را راهنمایی کنید که ایا از این شربت استفاده کنم یا نه؟ با تشکر
- رفلاکس
با سلام نوزاد دختر ۶۵ روزه باوزن پنج ونیم کیلو که رفلاکس داره وطول مری کوتاه تراز حد طبیعی میباشد ولی استفراغ کمی داره ولی گریه ها وبیقراری های شدیدی داره به چندین متخصص مراجعه گردیم و انواع شربت های کولیک و رفلاکس مثله موتیلیوم و مترانیدازول،نکسیوم رو امتحان کردیم ولی خوب نشده و هرروز بدتر میشه از شیر مادر تغذیه میکنه و شرایط رفلاکس نوزاد رو رعایت میکنیم وتشخیص شما چی هست ممنونم
- شربت ستادین۹
سلام شربت ستادین چندسی سی باید به کودک یک سال وپنج ماهه بدهم؟ایاشربت ستادین برای مواردضروری برگوش دادنوزادکفایت میکند؟
- قطره آهن
با سلام خدمت دکتر گرامی نوزاد من دو روز است که وارد هفت ماهگی شده است به هیچ وجه نمیتواند قطره ی مولتی ویتامین واهن را بخورد به محض استفاده از این قطره استفراغ میکند تا چند دقیقه بعد از استفراغ نیز هنوز حالت تهوع دارد لطفا مرا را راهنمایی کنید؟
- عفونت چشم
سلام نوزاد۱۵روزه دارم دکتر برای عفونت چشمش قطره باکتی مایدهر ۶ساعت یک قطره تجویز کرده.چشم نوزاد قرمز شده.رو قطره زیردوماه منع مصرف زده.چیکارکنم
- ادرار نوزاد
سلام .دوروز است ک در ادرار دختر دوماهه ام لکه های صورتی و نارنجی میبینم علت الان چیست
- قرمز شدندور چشم
سلام خسته نباشید ،پسر من ۴ماهشه دو روزه عطسه و سرفه های خلط دار میکنه امروز چشاش هم قرمز شده و مدام از چشماش اب میاد ،دلیل قرمزی و اب اومدن از چشماش چی میتونه باشه دکتر؟ راستی برا سرفه هاش دکتر شربت ازیرومایسین و سالموتنال نوشته
- عدم وزن گیری
با سلام.من درهفته ۳۶ دخترم به دنیا آمد با وزن ۲کیلو و۷۰۰ گرم.در حال حاضر که ۴ ماهشه وزنش ۴ کیلو و ۶۰۰ گرم میباشد البته پزشک مربوطه هم آزمایش ادرار و هم آزمایش خون درخواست کرد که جوابها خوب بود.فقط ویتامین د بالا بود کهبه دستور پزشک فعلا قطع کردم.هم شیر خودمو میخوره هم شیر خشک هیپ ۱.و از ۲ هفته پیش لعاب برنج.اصلا وزن نگرفته.از ماه پیش تا الان.خیلی نگرانم.خواهشا راهنمایی کنید
- سرفه نوزاد
سلام دخترم 22روزشه.حدود دو سه روزه که سرفه میکنه گرفتگی بینی هم داره وعطسه هم میکنه..ولی مشکل اینجاست سرفه رو زمانی میکنه که من بهش شیر داده باشم چه شیر خودمو چه شیر خشک بعد خوردن شیر هم سرفه میکنه وشیرم بالا میاره،پیش متخصص اطفال رفتم یه قطره برای بینش داده آزیترو مایسینم دادن روزی دوسی سی بهش بدم.میشه راهنماییم کنید که سرفه نوزادام بعد شیر خوردن علتی داره یانه..ممنون.
- یبوست
برای درمان یبوست نوزاد ۳۵ روزه باید چیکار کنیم؟؟؟
- يبوست
باسلام نوزادي ٥ماهه دارم حدود ٢ماه است موقع شير خوردن ب شدت زور ميزدن.عادت هميشگي اوست.قرمز ميشود موقع شيرخوردم ولي مدفوع نميكند.هميشه با كمك مدفوع ميكندبه شدت صفت.متخصص أطفال بردم بي بي كر مصرف ميكند با پدي لاكت اما فرقي به حالش نكرده.شيرخشك إي آر مصرف ميكند.آلرژي هم دارد
- استفراغ
نوزاد چهارماهه که بعداز شیرخوردن بالا میاره پودر اسومراز دکتر داد اما هیچ تاثیری نداره

