Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- درمان هموروئید
سلام وقت بخیر .عذر میخوام من دخترم حدود ۱۱ ماهشه و امرورز که پوشکش رو عوض کردم متوجه گوشت اضافه کنار مقعدش شدم.البته با توجه به اینکه غذا میخوره گاهی حالت یبوست هم داره .امکانش هست راهنمایی بفرمایید؟ ممنونم
- اشتهای زیاد
با سلام و احترام نوزاد دختر 24 روزه ای دارم که در طول روز مدام شیر می خورد. حجم شیرم طوری است که لباسم رو خیس میکنه. هنگام شیر خوردن هم خیلی خس خس میکنه.در اینترنت سرچ کردم، در مورد شیر خوردن زیاد یکی از دلایلش رو مشکل قلبی بیان کرده بود، لطفا راهنمایی کنید. باتشکر
- سرماخوردگی
سلام آقای دکترپسر۴۸روزه من ازصبح عطسه وسرفه میکنه یکم بیقرارهم هست بنظرتون چیکارکنم
- لووتیروکسین
با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی تشخیص کم کاری تیروئید دادند و براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بهدش از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 خودم احساس میکنم تی اس اچ بیش از حد کم شده سوال من اینه که آیا تیروئید نرمال شده و نیاز به ادامه درمان نیست یا باید تا سه سالگی دارو بخوره؟ درضمن از نظر قد و وزن و دور سر هم خداراشکر خوبه الان دوماه و هشت روزشه وزنش هم پنج کیلو وچهارصد گرم
- دارو
با سلام اقایی دکتر ایا سرما خوردگی کودکان وسیتریزین برای نوزاد ده ماهه ضرر ندارد چون در بروشور ان دو دارو امده که زیر دو سال استفاده نشود ولی پزشک ان را به نوزاد میدهد چیکار کنم ان دارو را میتوان با خیال راحت به نوزاد داد یا نه با تشکر
- درمورد خونریزی دختر ۶روزه
دختر من تازه به دنیا اومده شش روزش و موقع دستشویی کردن از ادرارش خون میاد ترشح مانند آیا خطرناک
- فتق ناف
سلام آقای دکتر خسته نباشید حدود دوهفته میشه که ناف نوزاد زده بیرون واحساس میکنم خیلی اذیت میشه میشه لطفا دراین زمینه راهنمایی کنید
- تولد نوزاد
با سلام آیا نوزادی که در 35هفته و شش روز بارداری با وزن 2250،قد47،دور سر33بدنیا آمده نارس محسوب میشود؟و همیشه از نظر تکاملی (جسمی و هوش)عقب تر از کودکان ترم میباشد
- اسهال
سلام خسته نباشید دخترم پنج ماه ونیمه است از سه ماهگی به بعد اسهال بلغمی داشت شیرخشک نان بهش میدادم دکتر شیر ال۱۱۰ براش تجویز کرد باز هم خوب نشد بعد بیومیل سوی بهش دادم بالا آورد دوباره شیرش رو عوض کرد آپتامیل پپتی جونیور بهش داد از دیروز بعد از ظهر بهش دادم خورد دیشب شکمش سفت کار کرد بدون بلغم درضمن دیشب بهش ۲۵ قطره مولتی ویتامین بیبی جویس دادم امروز بعدازظهر شکمش کارکرد آبکی وسبز تیره میخواستم بدونم شیر روش نمیفته یا از قطره شکمش آبکی وسبز تیره شده با تشکر
- شیر حشکی
سلام نوزاد هشت ماه دارم کلا شیر خودم نخورد شیر خشکی هست از زمان تولد تا الان همش 60سی سی شیر خشک می خورد اون در روز چهار بار تا شب الان غذا دادم نزدیک بیست روزه کلا شیر خشک ترک کرده پستونک می مکد کلا شیر خشک نمی خوره موندم چیکار کنم وزنش 6کیلو هشت ماهش وزن تولد 3300بود
- تببخاطردندون
سلامپسرمهشتماهشهازدیشبتبشدیدیدارهاستامینوفندادمهرچهارساعتیهبار ازلثهاشمیکمیدندونشزدهبیروناینتاکیاینجوری
- اسهال نوزادواستفراغ نوزادهفت ماه
پسرم پنج بار مدفوع در روز کرده است نگران کننده نیست؟
- دندان دراوردن
سلام نوزاد من هم چهارماهه نشده اما همش دستش رومیخوره یا هرچی بهش بدی .ممکنه زمان دندون درآوردنش باشه؟چطور مطمبن بشم؟ میتونم بهش دندان گیر بدم؟
- وزن نوزاد
با سلام. نوزاد من پنج ماه و ۲۲ روز هست با وزن ۲۸۰۰ بدنیا آورد. الان ۶۹۰۰ میباشد . در دو ماهه اخیر فقط ۴۰۰ گرم اضافه کرده است. آیا وزن او نرمال است؟آیا وزن گیری در دو ماهه اخیر مناسب است؟
- رفلاکس نوزاد
عرض سلام نوزادم ۴ ماه و ۵ روزه اما همچنان رفلاکس داره ،خر خر،سرفه،و ریختم اب دهان،میتونم غذای کمکی شروع کنم؟چی بدم؟و آیا شیر خشک بیومیل آی آر میخوره
- تب نوزاد
سلام وقت بخیر.ببخشید دخترم۸ماهشه و از۳روز پیش تبکرد و بیقرار بود و بدنش دردمیکرد وگوشاشو همش میکشه و فقط گریه میکنه،بردم دکتر بهش آزیترومایسین وایبوپروفن و نئوتادین دادن ولی امروز که۳روژ میشه که دارو مصرف میکنه هیچ تغییری تو حالاتش و تبش ایجاد نشده و شب دوباره تب کرد و بدن درد شدید داشت و همش به خودش میپیچید تا اینکه یک سوم شیاف دیکلوفناک۵۰زدم و کمی آروم شد.چیکارکنم؟همین روال دارو هارو ادامه بدم یا آنتی بیوتیک قویتر بدم.اینم بگم که خواهر بزرگترش هفته پیش آنفولانزا گرفته بود وهمه این علائمو داشت.چیکارکنم دختر۸ماهم زود خوب بشه؟خیلی اذیت میشه
- امتناع از شیر خوردن
بعد سه هفته به دستور پزشك دوباره شير خودمو دارم ميدم البته كم بود با شيرافزا بيشتر شد در خدي كه فشار ميدم قطره مياد و نهيتا ١ رگ ميزنه.دخترم سه ماهس.تو اين چند روز كه به زور سينرو دوباره گرفته معمولا ميخوره ولي روزي دو سه بار بد لج ميكنه دز حدي كه تا با سرنگ از گوشه سينم شير خشك ندم اروم نميگيره..به نظرتون دليلش چيه؟اينم بگم صبح تا شب فقط با فاصله هاي نيم ساعت استراحت معمولا سينم تو دهنشه.و اينكه پيش اومده موقعي كه لج ميكنه فشار دادم اون لحظع شيرم در خدي بود كه بچكونن تو دهنش اما بازم جيغ زد تا طعم شير خشكو بچشه و بعد سينرو بگيره.به نظرتون فقط وابسته طعمش شده؟يا نه واقعا گشنگي بهش فشار مياره اون يكي دوبار كه لج ميكنه؟اخه وقتي خوابه يا تو ماشين راحت سينرو ميگيره.
- گرفتگی بینی و بدخوابی
با سلام و ضمن قبولی طاعات و عبادات آقای دکتر دختر پانزده ماهه ای دارم الان دو روز است سرما خورده دکتر هم بردم گفتند ویروسی است و فقط شربت سرماخوردگی و آستامینوفن و قطره بینی دادند ولی هنوز بهتره نشده مخصوصا شبها بینی اش کاملا کیپ میشود بصورت که شیر نمی تواند بخورد و در طول شب چندین بار گریه های شدید میشود راستی برایش بخور گرم هم میگذارم اما بهتر نشده است خواهشمندم کمکم کنید
- یبوست و کولیک در ۴۰ روزگی
سلام من پسرم یک ماهگیش تموم شد یبوست گرفت هفته ای دوبار شکمش کار میکنه فقط .الان دوماهشه.کولیک هم داره.چیکار کنم؟
- کهیر پوستی
سلام مادری شیرده هستم که دوروز قبل در اثر خوردن گرمی و استرس بابت اسباب کشی دچار کهیر شدید شده ام چه کنم که هم زودتر بهبود یابم هم نوزادم درگیر نشود.

