Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- روش مصرف شربت آزیترو ۲۰۰
سلام وقت بخیر دخترم ۷ سالشه و ۲۵ کیلو وزنشه پزشک برای عفونت گلو آزیترو ۲۰۰ داده و گفته روزی ۳ و نیم سی سی مصرف بشه دیشب ساعت ۱۱ ، ۳ و نیم سی سی داریم ولی خب هنوز تب داره . آیا نباید برای بار اول ۷ سی سی به بچه میدادیم؟ امکانش هست امروز جبران کرد؟ ظاهرا میشه روز اول هر ۱۲ ساعت داد و از روز دوم هر ۲۴ ساعت
- بیماری اطفال
برای درمان اسهال میشه ازقطره پدی لاکت استفاده کرد
- سلام آقای دکتر پسر من هشت ماهش سرما خورده خیلی آبریزش بینی داره من میتونم بهش شربت آموکسی سلین بدم ممنون میشم جواب بدید
- دوز آزیترومایسین
سلام پسر ۴ ساله ۳۳ کیلو گرم وزن دوز آزیترومایسین روز اول و سپس روزهای بعد چقدر هست ؟ ممنون
- حالت تهوع واستفراغ
علت تهوع واستفراغ ودرد پشت سر قبل از صبحانه چیست تشکر از راهنمایی جنا بعالی
- شیر گوسفند
باسلام خسته نباشید اقای دکتر شیر گوسفند رقیق شده با اب برای شیرخوار نه ماهه مضر است و چه ضرر هایی ب همراه دارد برای شیرخواران با تشکر
- تشنج نوزاد
سلام اقای دکتر خواهرزاده من با جنسیت پسر در ده ماهگی اولین بار دچار تشنج شد. از اون موقع تا الان که 20 ماهه است زیر نظر متخصص اطفال داروی والپرات سدیم و کلونازپام مصرف میکند ولی بازم در دوره درمان حدود سه چهار بار دچار تشنج خفیف شده است. میخواستم از شما بپرسم که ایا تشنج با وجود مصرف دارو امری عادی است یا علت دیگری دارد؟ با تشکر از شما
- شیر خشک
میشه شیر خشک را با شیر پاستوریزه مخلوط کرد.دخترم پنج سالسشه ولی 15کیلو میخوام چاقشه
- دل درد کودکان
با سلام پسرم 6ساله است و الان سه روز دل درد داره روز اول دل پیچه داشت و کم اشتها بود ولی تب و اسهال استفراغ نداره روز بعدش دل دردش بهتر شد روز سوم هم بهتر بود روز چهارم اشتهاش بهتر شد ولی یه وقت هایی میگه دلم درد میکنه وسط شکمشم هست خواستم ببینم چه کار کنم
- وزن کودک
سلام آقای دکتر.پسرم خیلی کم وزنه.وزن زمان تولدش 2و600 بوده الان که 9 ماهش کامل شده وزنش 7و300 هست.غذاکمکی وشیرمادرهم خوب میخوره.قطرهاشم 25آد.و15آهن میدم.به نظرشماچه ویتامینی براش مفید بدم راهنماییم کنید ممنون
- زورزدن نوزاد وناله کردن
خیلی زور میزنه وناله میکنه بعداززور زدن نوزادمن ۱۵روزه است لطفا بهم بفرمایید
- آیاقدووزن دخترم خوب است
باسلام دخترشانزده ماهه ای دارم که وزنش ده کیلووقدش هفتادوپنج است وزن تولدش سه کیلوونیم وقدش پنجاه ودوآیااین قدووزن خوبه بدوتولدمشکل قلبی هم داشت که وقتی نه ماهش بودعمل کردوکامل خوب شد
- سرفه
دخترم هشت ساله است حال عمومی ایشان خوبه اما سرفه میکنه مخصوصا شبا بیشتر سرفه میکنه شربت دیفن هیدرامین، پروسپام و کلارژین کیدز هم جواب نداده چه راهکاری پیشنهاد میکنید
- قطره آهن
سلام آقای دکتر بچه من۱۱ماه س قطره سیدرال میدادم ۱میلی ،الان دکتر گفته ۱میل و نیم.چند وقت پیش هم فروزومال ۱۱ میدادم. سوالم اینه زیر چشمش حتی وقتی خوابش پر شده هاله بنفش رنگ کمرنگ داره.این یعنی کم خونی؟ قطره رو با فاصله از شیر هم میدم.درضمن زینک هم دکتر تجویز کرده اونم با فاصله از آهن میدم. شرمنده م که طولانی شد خداقوت
- مقدار دوز مصرفی سفکسیم100 برای اطفال ااساله با وزن 25 کیلوگرم
مقدار دوز مصرفی سفکسیم 100 برای کودک ااساله با وزن 25 کیلوگرم
- مدفوع نکردن نوزاد
دخترم الان سه ماهه هست ۵ روز هست مدفوع نکرده البته روز های قبل هم ۲ روز یکبار مدفوع میکرده شربت لاکتوز هم میخوره
- غده
سلام دکتریکی ازآشنایان دخترش نه ماهشه دکترگفته که توکبدش غده داره وبایدعمل شه اگه عمل شه خدایی نکرده ممکنه اتفاق بدی براش بیوفته
- سرفه
سلام پسر من 2سال و نیم هستش دخترم هم 4سال العان 3روزه سرفه خلط دار دارن با تب 37.5 و آبریزش بینی دخترم نبش قطع شده شربت استامینوفن و سرماخوردگی می دم بهشون ولی نمی دونم آزیترومایسین رو چند سی سی بدم دخترم 14کیلو وپسرم 10کیلو هستش یه نوزاد 29روزه هم داریم که سرفه می کنه
- حساسیت به توت فرنگی
سلام وقت بخیر.بچه یک ونیم ساله بعد از خوردن توت فرنگی حالتی مثل گلودرد همراه با خلط پیدا کرده.با آنتی بیوتیک هم فرقی نکرد.میتونه مربوطه به حساسیت باشه؟
- اضافه نشدن وزن کودک
دختر من یکسال دوازده روز اش است وزن ۷کیلو ۱۰۰گرم میباشد در واقع ماهانه ۲۰۰گرم اضافه میکندنزد دکتر بردم روغن ام سی تی و ویتامین ب اسید فولیک داده گفته اگه اضافه وزن پیدا نکرد یکسری آزمایش و آزمایش عرق از بدن کودک باید انجام بشه خیلی نگران که مشکلی داشته باشه و اضافه وزن پیدا نکنه

