Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کولیک و رفلاکس
سلام پسرم دوماه ونیمشه.کولیک شدید و رفلاکس پنهان داره.اینفاکول گریپ میکسچر گل گدیپ کولیکز سگانوز استفاده کرد خوب نشد.اخرین بار روتفلور و پودر امپرازول را برای دو هفته استفاده کرد طبق تجویز پزشک.بهتر شد بعد از چند وقت دوباره شروع شده.دائم بیقرار و شیر میاد داخل دهانش و میره پایین.در خواب تقلی میکنه.کولیکشم از یه طرف.شیرحشک سیمیلاک کامفورت میخوره.لطفا راهنمایی کنید چکار کنم؟
- نشنیدن
سلام دخترم۴ماه ۱۵ روزشه به سمت صدا برنمیگرده تا جلوش برم میبینه میخنده
- موهای زاید
با سلام.دخترم ۴ ماهشه. پزشک برای رفع قرمزی پوست پماد دیپروکل تجویز کرد.میخواستم بدونم آیا استفاده از این پماد ممکنه باعث شود تا اطراف ناحیه تناسلی نوزاد مو رشد کند؟
- قفسه سینه نوزاد دوماهه
نوزادم دوماهشه عکس از قفسه سینش گرفتم سمت پایین نزدیک به شکمش و پایینتر سیاه ماننده معمولیه؟
- ورم ناحیه تناسلی
سلام خسته نباشید. پسرم هشت ماهشه و ختنه نشده شیر مادر میخوره. یک روزه که از زیر پوست قسمت نزدیک به سرِ ناحیه ی تناسلی اس یکم ورم کرده. جوش ماننده. اما قرمز نیست. انگار از داخل دونه زده؟ مشکل داره؟
- استفاده نکردن بالشت
سلام آقاي دکتر دخترم 10ماهشه از 2ماهگي به بعد عادت داره روي تشک و بدون بالشت ميخوابه يعني اگه ميذاشتمش روي بالشت تو خواب خودش رو سر ميده و از بالشت مياره پايين روي تشک.اشکالي ندارد روي تشک بخوابد براي گردنش مشکلي پيش نمياد؟؟
- سوزش ادرار کودک
با سلامفرزند بنده حدود دو سالش است و دچار سوزش ادرار شده چکاری باید انجام بدهم؟
- مصرف سیپرو فلوکساسین در دوران شیردهی
سلام دکتر خسته نباشید بخاطر عفونت ادراری دکتر قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ تجویز کرده و من یک دونه خوردم ولی الان تو اینترنت خوندم تو دوران شیر دهی نباید مصرف کرد باعث مسمومیت در بچه میشه دخترم یکسالشه چکار کنم ؟؟
- رفلاکس پنهان
سلام خسته نباشید نوزادم از وقتی ب دنیا اومد همش زبونشو در میاورد و انگار ی چیزی همش تو دهنش داره مزه مزه میکنه و چند بارم جهشی بالا اورد البته الان ک ۴۶روزشه این کاراش کمتر شده بالا هم نمیاره ولی وقتی اروغ میزنه یا سکسکه میکنه بعضی وقتا حس میکنم شیر تا گلوش بالا میاد ولی بالا نمیاره اگ زیر سرشم بالا نباشه سینش خس خس میکنه ایا نیاز هس درمان بشه؟
- دندون در اوردن نوزاد
با سلام دخترم ۷ ماهه هس، دو دندون از پایین اورده ولی هنوز هم تب داره و اسهال داره ایا از دندون هست
- ترس از آب
سلام آقای دکتر. بچم ده ماهشه. از آب رودخونه و آب وان و حتی آب تشت کوچیک میترسه که پاشو بندازیم تو آب. فقط زیر دوش نمیترسه. پاشو میزنیم به آب رودخونه یا تو تشت آب بریزیم پاشو بزنیم به آب میترسه و گریه میکنه. موقع پوشک کردن پاهاشو سفت میکنه و باز نمیکنه. دستمال کاغذی خیلی دوست داره و برمیداره ریز ریز میکنه. شبها هم دو سه بار برای شیر خوردن بیدار میشه. این کاراش طبیعیه؟
- سرماخوردگی نوزاد نه ماهه
هر ده دقيقه يك بار سرفه خشك ميكنه و ابريزش بيني داره ميتونم بهش ازيترومايسين بدم؟
- شب بیداری
س باسلام وخسته نباشید نوزاد ۷ماهه من شب ها نمیخوابد کل نیمه شب رابیداراست ویکسره بهانه میگیر.ساعت ۵یا۶صبح که میخوابد تا ۲بعدازظهر.چگونه ساعت خوابش راتغییربدهم؟؟؟
- زرده تخم مرغ به بچه
باسلام.خسته نباشید.پسرم شش ماه و ۱۳ روزه هست.طبق نظر دکتر از سن پنج ماه و خورده ای بهش غذا میدم.فرنی و حریره بادام و سوپ و سرلاک و پوره هویج و سیب دادم بهش تا الان.میخواستم بدونم الان میتونم بهش زرده تخم مرغ بدم؟
- با سلام ..یکی از چشمای نوزاد من اب ریزش دارد پیش متخصص اطفال بردم گفتن عفونت کرد و قطره استریل چشمی داد هر وقت استاده میکنم خوب میشه اما تا یک روز استفاده نشه دوباره مثل قبل میشه ممنون میشم جواب بدین
با سلام یکی از چشمای نوزاد من دو هفته بعد تولد اب ریزش دارد بردیم پیش متخصص نوزاد قطره استریل تجویز کردن هر وقت مصرف میکنه خوبه تا متوقف میکنم بلافاصله به حالت اولی برمیگرده میترسم قطره برا چشمش ضرر داشته باشه چکار باید کرد الانم چهل روزشه
- مدفوع سیاه نوزاد ۶ماهه
سلام خسته نباشید،پسرم سه چهار روزی یک رار مدفوع میکنه و قیرمانند و به رنگ قهوه ای،،هم غذا میدم هم قطره لیپوزوفر
- متورم و قرمز شدن و سفت شدن اطراف محل واکسن دو ماهگی.
سلام. وقت بخشیر. ببخشید ۲۶ مهر واکسن دو ماهگی دخترم رو زدم اطرافش قرمز و متورم و سفت شده. امروز بعد از ۴ روز بردم مرکز بهداشت گفتن ببر متخصص و کمپرس سرد و مرطوب استفاده کن. متخصص هم برای چند روز بعد وقت داده. خواستم ببینم آیا خطرناک هست؟ چبکار باید کنم تا اونموقع. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- شیر خوردن نوزاد
سلام جناب دکتر وقت بخیر آقای دکتر نوزاد هر ۲ ساعت یا ۳ ساعت چند دقیقه باید شیر بخورد؟ ۱۵ دقیقه یا ۲۰ دقیقه؟ گاهی اوقات نوزادم ۵ دقیقه میخورد زمانی که خواب است یا خوابش میگیرد هنگام خوردن.
- زردى نوزاد ٥٠روزه
سلام پسرم ٥٠روزشه زرديش ٤.٨ميخواستم بپرسم ازتون چيكار بايد بكنم زودتر تموم بشه كلافه شدم از اين زردى تموم نميشه
- سل سلین ۱۲۵ چند سی سی بش بدم برای عفونت گوش
سلام دکتر اموکسی سلین ۱۲۵ به بچه دوماهه باوزن ۴.۲۰۰چهار کیلو ودویست گرم چند سی سی بدم

