Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- برای درمان گرفتگی بینی و خلط پشت گلو نوزاد چه کار کنم
باسلام خدمت آقای دکتر پسرم دو ماه و ۱۱ روزشه یکی دور روز سرفه داشت بعد ی صبح از خواب بیدار شد تند تند نفس میکشید سینه ش صدا میداد بردم دکتر گفت طرف راست سینه ش عفونت داره بهش شربت سفیکسیم داد الان خلط گلو داره بینیش هم انگار گرفته موقع خواب اذیت میشه لطفا راهنمایی بفرماید ک ڃکار کنم
- دوز چرک خشکن ۲۲۸ برای نوزاد ۱۲ ماهه
بچم آبریزش بینی داره وتازه دندوناش جوانه زده بیرون ولی آبریزش بینی شدید سرش وبدنش گرمه رفتم داروخانه براش اموکسی کلاو ۲۲۸ولوراتادین دادن میخوام بدونم چقدر بهش بدم
- حساسیت به پروتیین گاوی
سلام اقای دکتر. نوزاد هشت روزه ی من به خاطر زردی تو بیمارستان بستری بود که به خاطر گریه و بیقراری مدام بهش شیاف گلیسیرین زدن. بلافاصله شکمش کار کرد ولی بلغم مانند خونی تو مدفوعش بود به دکتر گفتم اومد بالا سرش گفت خساسیت به پروتیین گاوی داره واسه خاطر هنین خون تو مدفوعش دیده شده. و منو از لبنیات منع کرد. خواستم ببینم ایا اون خون تو مدفوعش به خاطر شیاف کردن نبود؟ و چقدر تشخیص دکتر صحیح بوده مبنی بر حساسیت پروتیین گاوی نوزاد؟ در ضمن نوزاد من فاویسمی هست
- بسته بودن مجرای اشکی
سلام دختر من پنج ماهشه از بدو تولد براش اسپری بینی استفاده می کنم چشم سمت چپش از دوسه ماهگی اشک جمع میشه و چندروز پیش هم که سرماخورده بود ترشحات زرد رنگ داشت که مژه هاش به هم می چسبید و دکتر بهش قطره چشم و پماد داد ترشحات زرد رنگش خوب شد ولی باز بعضی وقتها یک چشمش آب جمع میشه و ماساژ هم می دم
- بی قراری وبی خوابی نوزاد
سلام من نوزادم3ماه داردموقع خواب خیلی گریه می کند تا خواب میرودبه چند دقیقه نشده بیدارمیشودواز دوباره گریه می کند مشکل خواب داره نمیتونه درست بخوابه، دکتر هم بردمش میگن مشکلی نداره برای دل دردش هم دارو میخوره، می تونم از شربت بی بی سد استفاده کنم برای خوابش
- کار نکردن شکم نوزاد سه ماهه و درست شیرنخوردن
پسرم سه ماهشه ۳ روزه مدفوع نکرده همش زور میزنه و گریه میکنه شیر هم درست نمیخوره دوتا میک میزنه و ول میکنه
- عفونت ادراری
سلام آقای دکتر دختر چهار ماهه دارم که آزمایش ادرار برده ام با ۴،۵ W.B.C و Bacteria. Rare آیا عفونت ادراری دارد یا خیر
- رفلاکس نوزاد
نوزاد 6ماهه تازه غذای کمکی براش شروع کردم حریره بادام وفرنی بهش میدهم رفلاکس داره قطره پدی لاکت بهش میدم استفراغ میکنه از دماغش ودهنش واب دهانش زیاد باید چه کار کنم امپرازول 10بهش میدادم الان قطع کردم پدی لاکت میدم
- کبودی لبها وپیشانی
وقتی زور میزند لبها وپیشانی کبود میشود
- شیرخشک
سلام دکتر شیر خشک نان اچ آ بهتره یا اپتامیل1 برای نوزاد 4ماهه تا الان اچ ا خورده الان میلش رو اط دست داده بهش اپتامیل بدم یا نان اچ ا بهتره
- نفع معده
سلام خسته نباشیددخترم دوماهشه بردم دکتربراش رانتدین نی نی کر اهورانی نی داد بعدبراش سنونوشت گفت خوب نشدببرسنو بگیربردم دکتردیگه باز رانتیدین باقطره استامینوفن سوسوانسیون دادبرای چی خوبه قطره استامینوفن
- حساسیت به پروتیین گاوی
سلام اقای دکتر. نوزاد چهل و سه روزه دارم که با دیده شدن خون در مدفوع تشخیص حساسیت گاوی دادن. من فقط لبنیات رو به گفته ی دکتر قطع کردم. گوشت گاو میخورم از کجا بدونم که ممکنه خون مخفی تو مدفوع بچه باشه ؟ اصلا بحثی به نام خونمخفی در مدفوع صحت داره ؟
- کمبود وزن
سلام خدمت آقای دکتر نوزاد نه ماه ای دارم که زمان تولد وزنش ۲۵۰۰ بوده الان هم ۶۸۰۰ آیا این نرمال است سوال دیگر اینکه ایا ژل یا دارویی برای تسکین درد دندان درآوردن هست آخه خیلی بیقراری میکند و همه چیز را به دهان میبرد اما دندان هنوز ندارد
- لاغربودن نوزاد
سلام دکتر دخترم ۳ ماهشه وزنش ۵کیلو ۲۰۰ گرمه که بهداشت رفتم گفتش کمبود وزن داره برای وزن گیری میتونم بهش شیر خشک کمکی بدم؟
- گرانلوم ناف
سلام اقای دکتر دقیقا ناف دخترم دوماهه که قرمزی داخلش هست و ترشحات ابکی قرمزی میذه درمانش چیه شبیه همون گرانلوم هستش دو ماهشه کودکم
- سفت شدن سینه نوزاد
نوزاد پسر ۱۰روزه است سینه هاش خیلی سفت شده، دست میزنیم مثل غده سفت زیر سینه هاش هست مشکل چی هست؟؟
- سلام پسرم 25روزش هست سرفه میکنه بهش شربت چی بدم ختنش کردیم
- شربت دومتیدون برای نوزاد پنج ماهه
سلام آقای دکتر.نوزاد پنج ماهه ای دارم.اصلا خواب پیوسته ندارد.نوزادی تشخیص رفلاکس پنهان دادن است امپرازول ساشه دادم یک ماه بهتر نشد.قطع کردم. به خاطر تعداد دفعات زیاد بیدار شدن در خواب پیش فوق نچتخصی گوارش کودکان بردم.شربت دومتیدون تجویز کردن این شربت برای این سن نوزاد مجار است؟ممنون.
- خواب نوزاد ۹ ماهه
سلام ببخشید خواب پسر ۹ ماهه من برعکسه روزا تا ۱۲ شب خوابه از ۱۲ شب تا هر ساعتی از صبح که عموما متغیره بیداره چی کار کنم؟
- قرمزی چشم
سلام . نوزاد ۳۵ روزه ام داخل یکی از چشمهاش قرمزی کمی داره . برای برطرف شدن قرمزی چه کاری میتوانم انجام بدهم .ممنون

