Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بند ناف نوزاد
با سلام بند ناف نوزاد من روز ۱۰ تولدش افتاده ولی تا اللن که ۲۲روزش هست هرروز مقداری ترشح خونی روی لباسش دیده میشه که از نافشه و توی نافش خون دیده میشه،دلیلش چیه آیا عفونت کرده؟
- ادرار کم
پسرم از دیروز ادرارش خیلی کم شده و چند بارم که ادرار کرده نارنجی رنگ و انگار پودری کم داخلشه اما خوب شیر میخوره و شیر دهی منظمه تب نداره و همه چی خوبه شکر خدا میخواستم ببینم حل میشه و ممکنه اب جوشیده جایی که بهش شیر خشک میدم بهش نسازه؟؟
- زینک سولفات
سلام.بچه یکساله یک هفته اسهال بود روزی چند سی سی زینک سولفات بدم؟وچه مدت
- درباره شیر خشک
سلام وقت بخیر نوزاد دوماهه دارم که از بدو تولد سینش خس خس میکنه پیش متخصص اطفال بردم گفتن شاید سرما خورده شربت دادن ولی خوب نشده کولیک و نفخ هم داره بعضی وقتا بعد شیر خوردن از گوشه لبش تکه های کوچیک پنیری شکل میریزه بیرون و وسط خواب یدفعه بیدار میشه شدیدا گریه میکنه نمیدونیم از چیه از شیر مادر تغذیه میکنه ولی شیر مادرش خیلی کمه به نظر شما با این وضع چه نوع شیر خشکی بدیم بهتره روزی یکی دو وعده
- علت خونابه در ادرار نوزاد
با سلام. من یک نوزاد پسر دارم که الان روز سوم تولدش هست.امروز از صبح دو نوبت در پوشک خونابه همراه ادرار بود.نگران شدم که این مشکل از چیست.آیا مشکل سیستم تناسلی داخلی است یا عفونت ؟ سپاس
- کم اشتهایی
سلام آقای دکتر دخترم یک روز خوب شیر میخوره چند روز نمیخوره یعنی مثل همیشه نمیخوره...لازمه فردا بیارم پیشتون با توجخ به شرایط فعلی وزن گیری و قدش چشمی خوبه بی قراری هم نمیکنه
- اکو قلب نوزاد
سلام دکتر نوزاد وقتی شیر می خورد حالت خفگی به دست می زند ولی وقتی قطره بیتی سیم کراید داخل بینی بگذاریم به مدت 6 ساعت یا بیشتر خوب می شود ولی دوباره از قطره استفاده می کنیم وقتی خفگی بهش دست می زند عرق یا آبی نمی شود نیاز به اکو درمانی هم دارد؟
- ضربه به سر نوزاد
من دخترم ۷ ماه و نیمشه از تخت افتاد و چون استفراغ داشت براش سی تی اسکن نوشتن و انجام دادیم خداروشکر چیزی نبود اما حالا نگران مضرات سی تی اسکن هستم آیا در آینده براش مشکلی پیش میاد؟
- نوزاد۵ماه با مخاط بینی سبز رنگ وابریزش بینی اموکسی سیلین مصرف میکنه چند روز باید مدت مصرف این دارو باشد
- شیر مادر برای نوزادی که کولیک و رفلاکس دارد ضرر دارد؟
سلام آقای دکتر پسر من یک ماه و هشت روزشه کولیک و ریفلاکس پنهان داره اوایل شیر مادر و شیر خشک آپتامیل می خورد الان دیگه هر یک هفته یکبار فقط شیر مادر می خوره بقیه موقعها گریه شدید میکنه دل درد و نفخ شدید داره خیلی خس خس سینه میکنه شیرش رو عوض کردیم بیومیل دادیم شیر رو بالا آورد الان گیگوزمی خوره ولی موقع خوردن شیر از دو طرف لبش میریزه و خس خس سینه داره الان برای نوزادی که کولیک و ریفلاکس داره نیاز هست که در کنار شیر خشک شیر مادر هم بخوره یا بهتره که همون هفته ای یکبار هم قطع بشه؟من خودم مشکل سندرومروده تحریک پذیر و همورویید و آلرژی فصلی دارم بازم هفته ای یکبار بهش شیر بدم؟ وزن تولدش ۲۸۰۰ بود و وزن الانش ۳۸۵۰ ممنونم
- رشد دور سر نوزادم
سلام آقای دکتر. وقتتون بخیر. دخترم بیمار شماست. 9 مهر 98 به دنیا اومده. دور سرش موقع تولد 33 بوده. الان 7 ماه و 24 روزشه. دور سرش 42، قدش 70 سانتی متر و وزنش 7 کیلو 900 گرم. دور سرش برای این سن نرماله؟ تو این 7 ماه دو بار سرما خورده بود که شما براش آزیترومایسین تجویز کرده بودین. 28 روزگی هم بخاطر عفونت ادراری بیمارستان 7 روز بستری بود که دکترش خودتون بودین. من خودم دور سرم نرماله ولی در کل ریز هستم. همسرم دور سرش بزرگه البته بلند قد. تو خونواده ی من خواهر و مادرم دور سرشون کوچیکه. گفتم شاید این اطلاعات کمکی کنه.
- فاویسم
اقای دکتر سوال قبلیم در مورد استفاده از تب بر برا نوزاد فاویسمی پرسیده بودم کفتین استامینوفن ولی بازم احتمال مشکل هست. سوالم اینه هیچ داروی تب بر ایمنی برا این دسته از نوزادان نیست؟
- سینه خلط دار نوزاد و بسته شدن دماغ و گلوی نوزاد
سلام آقای دکتر نوزاد 8ماهه من 3روز تب کرد و 3روز روی بدنش دون دون قرمز ظاهر شد الان تب نداره و قرمزی بدنش هم خیلی خیلی کم رنگ شده اما بچه به سرفه خلط دار و افتاده دماغش و گلوش کیپ شده و خیل اشتهاش کم شده غذا و شیر خیلی خیلی کم میخوره نفس میکشه خس خس میکنه سینه اش سرفه میکنه خیلی سینه اش خرابه، نئوتادین و استامینوفن میدم ،تقریبا 8روز گذشته ولی هنوز خوب نشده خیلی لاغر شده،چه دارو و چه غذایی باید جهت درمانش بهش بدم و چه کار باید بکنم خیلی ازتون سپاس گزار میشم بفرمایید چه باید بکنم خیلی خیلی ازتون ممنونم
- دل درد
سلام اقای دکتر من پسری ۱۸ ماهه دارم با وزن ۱۳ کیلو ..سه روز پیش تب کرد که با دارو کنترل شد و الان تبش برطرف شده ..فردای اون اسهال شد که دارو دادم خوب شده ..فقط دیروز مثلا دوبار که دستشویی کرده دستشو میزارع رو شکمش و گریه می کنه و زور میزنه میدونم دلپیچه داره ..چی بهش بدم نیازه که چرک خشک کن استفاده کنه .اخه از شانس دکترم نیس
- پزشک اطفال
سلام من دخترم ۴روز است به دنیا اومده رردی داره روز ۱۳دهم زردیش رو۷بود امروز دوباره بردم آزمایش زردیش رفته رو ۹/۸است من چکار کنم میشه یه راهنمایی کنید دستگاه بیارم خونه با خودم توخونه مهتابی روشن وکنم خوب میشه خواهش می کنم یه راهنمایی کنید
- آبریزش چشم
باسلام نوزاد ۵۰ روزم دیروز یکی از چشمهاش آب میزنه آیا خطرناکه؟علت چی میتونه باشه
- غذا ..
سلام خسته نباشید میخواستم بگم پسرم یازده ماهه هست میتونم بادام و گردو آسیاب شده رو با پوره میوه مثل موز یا سیب بهش بدم؟ چون با شیر گاو حساسیت داره نمیتونم با شیر بدم بهش .با تشکر .
- عوارض
دخترم امروز ۱۲ روزه است که واکسن ۱۸ واهگی زده متوجه شدم روی سینه اش جوشهای خیلی ریزی زده خواستم ببینم از عوارض واکسن است یا جوشهای عرق است
- سوال از متخصص اطفال
باسلام خدمت جناب دکترنوزادشش ونیم ماهه ای دارم که بیماری قلبی وی اس دی وپی اس داره وبه زودی بایدجراحی بشه وتازه پنج ونیم کیلوهست واصلاوزن نمیگیره ورشدمطلوبی نداره ازپنج ماهگی فرنی وحریره روشروع کردم امادروزنش تاثیری نداشت به نظرشمابرای وزنگیریش چی بخوره؟؟الان هم بهش حدودیک هفتست که بیسکوییت مادروآب هویج وسوپ وآب سیب وموزو... میدم واینکه ریفلاکس هم داره خوردن این غذاهاواسش موردی نداره واینکه ازوقتی غذاروشروع کردم یبوست هم گرفته چی بدم تایبوستش برطرف بشه
- کردن انگشت لاک زده داخل دهان نوزاد نارس ۳۵ هفته
با سلام الان برادرزادم ۱۵ روزه به ونیا اومده و یک هفته ان ای سیو بود الان مادرش به عللی بستریه و مجبوریم با سرنگ بهش شیر بدیم من حواسم نبود با انگشت لاک دار بهش شیر دادم و وسطش متوجه شدم الان میترسم که مشکلی برای ریه ش پیش بیاد میخواستم بدونم خطرناکه الان براش؟

