Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی
سلام پسرم هفت ماهشه یه هفته ای سرماخورده آبریزش بینی و سرفه های خلط دار واسهال داره چه دارویی بدم زودتر خوب بشه؟
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام، آفای دکتر، نوزادم چهل روزه است، الان 5 روزه که مدفوع نکرده، هیچ علائمی از بی قراری یا دل درد نداره، ممنون میشم بابت درمانش راهنمایی بکنید.
- کم وزنی
کم وزنی نوزاد
سلام جناب دکتر نوزاد 28 هفته ای دارم که با وزن 1450 بدنیا اومده و 95 روز به خاطر عفونت بیمارستانی بستری بود از روز اول رفلاکس و عدم تحمل داشت تمام بدنش جوش میزد ورم معده میکرد که میگفتن کولیک و رفلاکس داره تا شش ماهگی خیلی شیرمیخورد و همیشه گرسنه بود و البته جهشی استفراغ میکرد شش ماهگی 10350 بود بعد در 7 ماهگی اعتصاب کرد به طوری یک قطره شیر نمیخورد شیرخشک نان ای آر مصرف میکرد تا آن زمان و نکسیپد بعد دیگه هرکار کردیم شیر نخورد انواع آزمایش هم گرفتیم نهایتا به توصیه پزشک پپتی جونیور را براش شروع کردیم که مثل اینکه حساسیت داشت به پروتیین گاوی و با این شیر خشک که اول در فرنی ریختم بعد با سرنگ دادم کم کم بهتر شد که الان حدود 600 تا 800 سیسی شیر میخوره الان وزنش خیلی پایینه و افت شدید کرد8100 شده و اینکه پپتی جونیور نایاب شده و پپتی هم بزور پیدا میشه دارو شربت ساختنی پنتوپرازول 10 میلی 5 سیسی صبح وشب میدم میخواستم بدونم که دارویی هست که معده بچه من رو خوب کنه و اینکه چه بکنم وزن بگیره و اینکه اگر شیرش پیدا نشد چه شیری جایگزین بدم
و اینکه اصلا و ابدا غذا نمیخوره فقط نهایتاً خودش میاد غذای سفره رو میخوره که حدودا ۴-۵ قاشق غذاخوری باشه البته غذای ما بخاطر بچه دیگه که داریم کاملا رژیمی هست و مواد مضر یا ادویه توش نمیزنم یعنی ایشون اصلا غذای خودشو نمیخوره فقط غذذای ما که اونم مقدارش کمه میخواستم اینم بدونم ۵ قاشق کافیه
چه بکنم اشتهاش بیشتر بشه
۲۷ دی پارسال بدنیا اومده ممنونم - رفلاکس نوزاد
سلام خسته نباشید ببخشید نوزاد دو ماهه دارم به تشخیص پزشک رفلاکس داره، ک علاوه بر شیرخودم شیر خشک کمکی هم میدم، تا امروز ببلاک کامفورت میدادم ولی دوستش نداره، همچنین باخوردنش يبوست میگیره، شبا بی قراری داره، میترسم وزن نگیره با این وضعیت، خودم هم لبنیات و پروتئین گاوی رو کلا حذف کردم، میخواستم شیر خشک جدید بگیرم حالا نمیدونم از نوع اچ آ مثل نان و آپتامیل، یا آپتامیل پپتی و پپتی جونیور، یا بیومیل ای آ ر، توروخدا راهنمایی کنید، ضمنا ما بین شیر خودم کمکی میدم چ مقدار بدم برا وزن گیری؟
- گرفتگی بینی
سلام اقای دکتر خسته نباشین پسرم تو نه ماه هسش بینیش کیپ شده نمبتونه بخابه خوب قطره سدیم کلراید میریزم براش اما وب نشد چ قطره ی بریزم که بینیشو بازکنه ممنون
- ترس از تاریکی نوزاد سه ماهه
با سلام و خسته نباشید میخواستم ببینم نوزادان مثلا در سه ماهگی واقعا ترس از تاریکی رو حس می کنند ) پسرم معمولا برای خواب و یا توی ماشین از تاریکی خوشش نمیاد و انگار اضطراب پیدا میکنه و سوال دیگه اینکه اتفاقاتی که برای نوزاد سه ماهه پیش میاد در ذهنشون ثبت میشه ؟ راستش چند وقت پیش موقع تعویض پوشک پسرم نزدیک بود از دستم سر بخوره من جیغ زدم اونم ترسید و گربه کرد الان میخوام ببینم علت پریدن توی خوابش ممکن اون قضیه باشه ؟
- یبوست دائم نوزاد دوماهه
سلام ی دختر دارم هفتادوپنج روزس از ی ماهگی دیگه مدفوع نمیکنه یعنی هر ده روز ی بار اونم با درمان سنتی مدفوع میکنه(فلوس)هر دکتر میبره میگه طبیعیه ولی بچه خیلی بیقراری میکنه همش گریه میکنه همش میچه ولی مدفوع نمیکنه تا ی کم فلوس میده خودشو خالی میکنه وزنشم ۵ کیلوعه چکار کنیم اقای دکتر الان چهلو پنج روزه فقط اینجوری مدفوع میکنه میترسیم فلوش براش ضرر داشته باشه از شیر مادر استفاده میکنه
- تیروییدکودک
سلام آقای دکتر پسر من دو ماه دارد از روز سوم که آزمایش تیروئید ازش گرفتیم تیرویید ش۵/۲ بودش که دوباره ازش گرفتن شد, ۷ ما را فرستادن آزمایشگاه بیرون الان چهار مرتبه ازش آزمایش گرفتیم که به ترتیب ۶/۴۲ ،۵/۲۳ ،۸/۱۸ ،۵/۱۷ شده است که دکتر فوق تخصص غدد اطفال در شهرمان گفت که طبیعیه سوال من از شما این است که چرا بالا و پایین می آید و واقعا طبیعیه و نیاز به دارو و پیگیری ندارد
- یوبوست
اقای دکترم پسرم ۶۷ روزع است واول خوب شکمش کار میکرد ولی علان که دوماهش شده ۵ یا۶ روز شکمش کار نمیکنه نمیتونه بره بیرون وداروهای دکترم چیزی نکرده میشه راهنماییم کنین
- شیر نخوردن نوزاد 4 روزه
سلام ، خسته نباشید،
دختر من ۴ روزه بدنیا امده، وزنش ۲.۴۵۰ بوده، ولی بعد از ۴ روز وزنش شده ۲.۲۰۰.
آقای دکتر اصلا شیر زیاد نمی خوره، به زور بهش میدیم.
دکتر چیکار کنیم؟
- واکسن آنفولانزا
سلام دکتر دختر من یکسالشه تقریبا یک ماهونیم پیش واکسن آنفولانزا اینفلوواک رو نصفش رو برای دخترم زدم حالا از یک نفر تو مرکز بهداشت شنیدم که باید دوبار هر دوبار نصفش روبزنی که تاثیر بهتری داشته باشه الان من یکی دیگه بخرم نصفش رو بزنم لطفا راهنماییم کنید مرسی
- قرمزی مقعد نوزاد ۹ ماهه
سلام خسته نباشید... نوزاد نه ماهه دارم ک دور مقعدش قرمزه و رفته به رفته بیشتر میشه میخواستم ببینم چیکار کنم
- سرفه خشک
سلام خسته نباشین پسرم 36هفته بدنیااومده الان 16روزشه دوروزه سرفه خشک داره قبلش عطسه داشت چیکارش کنم الان دکتربستریش کرده عکس ریشم گرفتم سالم بود
- سرماخوردگی نوزاد ۲۰ روزه
نوزاد ۲۰ روزه دارم که از خواهرش سرما خوردگی گرفته و بشدت سرفه خشک داره دکترم ک بردم فقط قطره بینی براش نوشته چکار کنم
- وزن نوزاد ۶ ماهه
سلام. وقت به خیر. بچم شیر مادر میخوره. وزن تولدش ۳/۷۶۰ بود. وزن پنج ماهگیش شد ۷/۲۸۰ و الان شش ماهش تموم شده و ۷/۷۰۰ وزن داره. وزن گیریش خوبه؟ رفلاکس هم داره.
- کم خوابی ونگرفتن وزن
باسلام دختری دارم۹ماهه ازبدوتولدش کم خوابه فقط نیم ساعت میخوابه وبیداره همش نق میزنه به زور میخوابه وزن گیری خوبیم نداره میشه راهنماییم کنید چیکارش کنم
- غذاي كمكي
سلام خسته نباشيد پسر يازده ماهه ي من خيلي بد غذاس هيچي جز نميخوره گاهي اوقاتم اگه بخواد بخوره ي قاشق كوچك غذا ميخوره اگه ميشه راهنماييم كنيد بعد همون ي قاشقو اگه ي كوچولو حجمش زياد باشه خيلي ببخشيد عق ميزنه راهنمايي بفرماييد ممنون
- تغذیه کودک رفلاکسی
سلام.دکتر دخترم ۷ماهشه و رفلاکس داشته.الان وزنش ۷کیلو هست.میگن وزنش کمه.چه غذاهایی بهش بدم که وزن بگیره.البته سوپ و فرنی و سیب زمینی آپز بهش میدم.
- سرفه نوزاد 36روزه
سلام من دخترم 36روزشه سرفه میکنه شبا هم بینیاش فیش فیش میکنه ولی چیزی خارج نمیشه شیر هم که میخوره وقتی باد گلو میزنه بالا میاره یام که اصلا بادگلو نمزنه وقتی میزارم سر جاش که بخوابه بالا میاره که از بینیاش خارج میشه الانم که زیاد سرفه میکنه ضمنا شبا عطسه هم میکنه
- درمان هموروئید
سلام وقت بخیر .عذر میخوام من دخترم حدود ۱۱ ماهشه و امرورز که پوشکش رو عوض کردم متوجه گوشت اضافه کنار مقعدش شدم.البته با توجه به اینکه غذا میخوره گاهی حالت یبوست هم داره .امکانش هست راهنمایی بفرمایید؟ ممنونم

