Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ضربه به سر نوزاد
سلام آقای دکتر ، پسرم ۸ ماهه اس امروز صبح از روی تخت افتاد و قسمت راست سرش خورد به پایه میز کناری، یکم گریه کرد و بعدش آروم شد ولی احساس میکنم یکم بیتاب تر از روز قبل بود، هیچ علامت دیگه ای هم نداره خدا رو شکر ، خیلی میترسم ببرمش اورژانس؟ لطفا راهنماییم کنید
- سرفه
سلام وقت بخیر دختر چهار ماهه ای دارم مقداری سرفه میکنه بردم دکتر فقط رینوسالتین سدیم کلرید داد و اینکه گفت بدم بهش بخوره با توجه به اینکه قطره برای گرفتگی بینی هستش آیا میتوان به صورت خوراکی داد
- رشد دور سر نوزادم
سلام دخترم بدو تولد دور سرش 34 بود الان که شش ماهش و ده روزه 41 شده بهداشت گفت کمه نگرانم
- شربت سیتریزین
سلام.دخترم تازه ۴ ماهگی رو تموم کرده .بخاطر خلط گلو و سرفه و تب بالا پیش دکتر اطفال بردیم شربت سیتریزین(شبی1 سی سی) و سفالکسین(هر ۸ساعت ۲/۵سی سی) و استامینوفن(۴ساعت ۱۵ قطره)تجویز کردن.الان دو روزه که داروهارو میخوره سر و صورت و کل بدن دانه های قرمز زده بیرون،آیا شربت سیتریزن رو قطع کنیم؟
- گوش نوزاد
سلام وقت بخیر یه سوال در مورد حمام کردن نوزاد داشتم اینکه بعداز حمام کردن گوش نوزاد میکده میشه تا آبش خارج بشه آیا ممکنه به شنوایی نوزاد آسیب وارد بشه من دو ماهه اینکار رو میکنم بعداز حمام نگران شدم نکند به گوش فرزندم آسیب رسانده باشم
- مدفوع کودک ۴ ماهه
با سلام و عرض ادب، نوزاد پسر ۴ ماهه داریم که در روز ۴ بار تا ۵ بار مدفوع ولی با مقدار کم میکند،طبیعی است یا غیرطبیعی؟
- شیر خشک
سلام آقای دکتر دخترم ۵ ماه و ۱۲ روزشه شیر خشک ببلاک arمیخوره .اما هر موقع میخوره با اینکه روزی کلا ۵ پیمانه میخوره کنار شیر خودم.دو روز یه بار دفع داره و کلی اذیت میشه پیچ میاره گریه میکنه.خودم بدون مشورت دکتر ببلاک قطع کردم نان بهش دادم تا دو روز.اما بالا میاورد حالا دوباره ببلاک آر میدم بازم همونجوریه اصلا سبا نمیخوابه دفع نداره چکار کنم؟
- خارش سر
باسلام نوزادی دارم ۲/۵ ماهه که همش سرشو میخارونه وموهاشو چنگ میزنه ومیکشه علتش چیه؟
- سونومغزنوزاد نارس
سلام،دخترم۴۵روزشه،که۳۲هفته و۶روز به علت پارگی کیسه آب بدنیااومد،امروز سونوگرافی مغزی گرفتن ازش میخواستم جوابشوببینید مشکلش چیه،اینم بگم گه۱۷روز nicuبود که۸روز اکسیژن گرفته،همه چیزشو زده نرمال،فقط خط آخرش نگرانم کرده که نوشته شواهدlenticulo_striate vasculopathyبصورت کانون های اکوژن درBasal gangliaدوطرف مشهوداست.
- نفخ
سلام جناب دکتر وقتتون بخیر ایا واسه نوزاد ۱۴ روز میشه قطره کولیک استفاده کرد درصورت استفاده دستور را بفرمایید
- سلام پسرم۱۳ماهشه،سرماخورده و عفونت کرده و سرفه عفونی میکنه،چقدر سیفکسیم۱۰۰ بدم بهش؟
- سرما خوردگی نوزاد ۲۵روزه
سلام نوزادم ۲۵روزش هست سرما خوردو سرفه میکنه میشه بگیت چه شربتی خوبه
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر ببخشید شیرخوار ۷ماهه از وقتی که غذای کمکی واسش شروع شده دچار یبوست شده چی باید بهش بدم؟؟؟توسوپش از سبزیجات جعفری گشنیز استفاده میکنم وهم سوپ وفرنی رقیق هستن
- کم کردن آب بدن
سلام. من فک میکنم پسرم داره آب بدنش کم میشه میتونم بهش پودر او آر اس بدم؟ پسرم سه ماه و نیمه است
- شیرین کردن فرنی
سلام آقای دکتر. میشه فرنی یا شیرخشک نوزاد چهار ماه و نیمه رو با یکم شکر یا نبات شیرین کرد؟
- لاغربودن نوزاد
سلام دکتر دخترم ۳ ماهشه وزنش ۵کیلو ۲۰۰ گرمه که بهداشت رفتم گفتش کمبود وزن داره برای وزن گیری میتونم بهش شیر خشک کمکی بدم؟
- آپنه نوزادی
سلام نورو خدا اگه میتونین جوابمو بدین ساکن یکی از شهرهای چهارمحال هستم بچم از روز اول که سزارین شدم هر از گاهی اکسیژنش تا۵۰ میاد پایین تا اکسیژن بزارم براش یا تکون تکونش بدم نفسش برمیگرده همه عکس و اکو و سنوگرافیشو انجام دادن تو بیمارستان و میگن مشکلی نداره ولی هیچ تغییری نمیکنه و بهتر نشده ۳۵هفته بود الان۱۳روزشه و بهتر نشد اصلا بیشتر زمانی ک گریه میکنه اینطوری میشه تو رو خدا جوابمو بدین۰۹۱۳۵۹۱۳۴۳۰ زمانی که خوابه اصلا اینطور نمیشه
- پیوست قاطی کردن شیرخشک
سلام.آقای دکتر فرمودید ببلاک ۲ با ببلاک آر قاطی نکنم.آخه ببلاک آر میدم یبوست میشه.از طرفی رفلاکس پنهان داره شیرخشکا دیگه بالا میاره
- سولینا
سلام دخترم ۴۵ روزشه خیلی بیقراره ازقطره آ د روی پستونکش میریزم اروم میشه از۲۵قطره بیشترمیشه آیاخطرناکه
- یبوسیت نوزداد 10 روزه

