Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- واکسن
با سلام من دو روز پیش واکسن چهار ماهگی پسرم رو زدم از اون موقع تا حالا فقط جیغ میکشه خیلی بیقرار و نا آرومه انگار یه جاییش درد میکنه آیا این بیقراری طبیعی هست
- خس خس وگرفتگی بینی نوزاد بدون
سلام پسر من یک ماه ونیمش هست سه چهارهفته ای هست که بینیش گرفته وشببا خس خس میکنه انگار نمیتونه درست نفس بکشه اما تب وابریزش هم نداره چیکار کنم ؟قطره و شربتی که گفتین رو میشه بدون رفتن به دکتر خودم بهش بدم؟
- سفت بودن شکم نوزاد موقع کار کردن
با سلام اقای دکتر نوزاد هشت ماهه ای دارم که روزی دو دفعه شکمش کار میکند ولی موقع کار کردن خیلی خیلی زور میزند به حدی که قرمز میشود پدر ضمن با شیر مادر تغذیه نمیشود واز شیر خشک نان دو تغذیه میشود لطفا راهنمایی نمایید که چه چیزی به او بدهیم تا خوب شود ممنون
- سرفه خلطی
سلام آقای دکتر دخترم هفت ماهشه چند روزه سرماخورده سرفه های خلط دار میکنه آبریزش هم داره روستا هستم ،چه دارویی بدم؟
- کولیک
باسلام و وقت بخیر پسرم ۴۹ روزشه و از ۲۰روزگی کولیک داره که گاهی خیلی شدیده و گاهی خفیف ترمیشه ،برای وقت هایی که خیلی شدیده و هیچ جوری آرام نمیشه و فقط گریه میکنه درحدی که نفس کشیدنش هم سخت میشه، شربت هیدروکسی زین میتونم بدم؟چندقطره؟
- ناف نوزاد
سلام .من یک نوزاد پسر دارم الان روز هفتم تولدش هست.هنوز نافش نیفتاده یه کمی هم تورم شبیه به عفونت هم داره .البته دو مرتبه الکل سفید زدیم بهتر شده.آیا این تورم طبیعی است یا نیاز به ویزیت متخصص داره.ممنون
- وسیله مناسب برای حمل نوزاد تازه متولد شده
با سلام و احترام لطفا بفرمایید از بین وسیله هایی مثل کریر ، کری کات ، ساک حمل نوزاد کدام یک برای حمل نوزاد تازه متولد مخصوصا از بیمارستان محل تولد تا منزل را توصیه می فرمایید؟اگر در این مورد راهنمایی بفرمایید بسیار ممنون خواهم بود.
- سفیدی ناخن
با سلام و احترام و خداقوت آقای دکتر دخترم چهارو نیم ماهشه روی ناخنش کمی سفید شده چیکار باید بکنم؟کمبود ویتامین خاصیه؟
- تغذیه
سلام خسته نباشید میتوانم شیر خشگ ببلاک کامفورت را با ببلاک ra مخلوط کنم
- واکسن و تب
سلامجناب دکتر،روز تون بخیر.جناب دکتر دخترم دو روزه واکسن دو ماهگی تزریق کرده شما براش قطره استامینوفن نوشتید روز اول ۹ قطره هر ۴ ساعت دادم و روز دوم هر ۶ ساعت .امروز صبح که آخرین وعده رو باید استفاده میکرد دست و پاش سرد بود و دمای بدنش رو که با دماسنج دیجیتال ناحیه زیر بغل گرفتم ۳۵ و ۹ بود .آخرین وعده استامینوفن رو ندادم ولی دم ظهر دمای بدنش که چک کردم به۳۶و ۸ درجه هم رسید .با کولر و با لباس کم الان روی ۳۶و ۵ .نمیدونم آیا این درجه ها تب محسوب میشن ؟ و اینکه دمای طبیعی و نرمال نوزاد دوماه و سه روزه چند باید باشه با همین دماسنج دیجیتال و ناحیه زیر بغل چون شنیدم نیم درجه بیشتر باید در نظر بگیریم ممنون میشم راهنمایی کنید که اگر خدای نکرده تب هست بیارم خدمتتون
- سرما خوردگی نوزاد چهار ماهه
پسرم چهار ماه داره ابریزش بینی بیرنگ عطسه و خیلی کم سرفه داره چه دارویی میتونم بدم فقط قطره کلر وسدیم دارم مصرف میکنم سه روز گذشته هنوز ابریزش وعطسه وگرفتگی بینی ادامه داره
- تغییر شیر خشک
سلام. برا ریفلاکس بچم ببلاک ای ار میدم اما دستشویی بزرگش زیاد شده و وطنم کم کرده بود در روز ۵ دارم دستشویی میکنه چیکار کنم دکتر
- مدفوع
سلام بچم داره وارد 5 ماه میشه روزی 7 تا 8 بار شکمش کار میکنه علتش چیه خیلی نگرانم 😭
- ریزش ابرو
سلام خسته نباشید پسرم ۴ ماه ونیمه ازسه ماه ونیم داره کم کم ابروهاش میریزه عادیه ؟؟ ازدوماهگی مولتی میدهم تازگی هم آهن بهش میدهم خیلی نگرانم توغربالگری دوبار گرفتن تیروئید نداشت البته چون شیر نداشتم یه هفته اول شیر خشک دادم نمیدونم میتونه نتیجه رواشتباه کرده باشه یانه
- شیر شبانه
سلام نوزاد ۸ماهه ای دارم که شب چند بار از خواب بیدار میشه و شیر میخوره قبل خواب هم غذای کمکی بهش میدم ولی فایده نداره چطور میشه شیر شبش رو قطع کنم اگه قطع نکنم مشکلی داره
- بیسکوییت مادر
نوزادی ک از ۴ ماهگی غذای کمکی براش شروع میشه کی میتونه بیسکوییت مادر بخوره؟
- واکسن
سلام آقای دکتر امروز پسرم واکسن دوماهگی زده شیر خورد دوبار بالا آورده .ممکنه عوارض واکسن یا استامینوفن باشه؟
- سم پاشی کردن
سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر. ما کل خونه مون رو با سم مایع کامن که دقایقی بعد از زدنش خشک میشه ، سم پاشی کردیم و از خونه آمدیم بیرون و چند روزی خانه نبودیم.کودک 7 ماهه هم داریم.حالا که میخواهیم بر گردیم برای کودک مون نگرانیم،چون خانواده مون خیلی بهمون تذکر دادن که چرا شما که بچه دارید خونه رو سم پاشی کردید؟ حالا نمیدونیم چه کار کنیم؟ ترس این که بچه مون به جایی که سم پاشی شده دست بزنه و ما ندونیم.
- شیر
سلام خسته نباشید من بچه ی یک سالم روسه هفتست تقریبا ازشیرگرفتم اماشباچندباربیدارمیشه وگریه میکنه تابلندنشم بغلش نکنم راه نرم راظی نمیشه باید چیکارکنم تا عادت کنه شباتاصبح بخوابه یانخوادکه هی بغلش کنم راه برم تادوباره بخوابه هرکاری میکنم تاعادت کنه که وقطی بیدارمیشه دوباره بخوابه راظی نمیشه تابلندنشم راه نرم قبول نمیکنه گریه وجیغ میزنه چیکارکنم
- سرما
سلام بچم گلوش چرک کرده ۹ ماهشه تقریبا ۱۱کیلو شربت آزیترومایسین روزی چند سی سی بدم

