Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بیماری نوزادی
سلام دکتر خسته نباشید نوزاد من وقتی شیر میخوردی همینطور صدا میکنه و اینکه یه سوال جدید این دکتر گفته ۵ قطره ی آد به نوزاد بده من حواسم نبوده دو الی یه روزه که ۲۵ قطره بهش میدم و حواسم نبودی حالا میترسم میگم نکنه اتفاقی برای نوزادم بیفته .
- منابولیک
سلام روزتون بخیرببخشید من نوازدم ۳۳ هفته دنیا اومد ۵۰ روز آن ای سی یو بود اونجا دوبار غربالگری ازش گرفتن مشکلی نداشته بعد از ترخیص رفتم بهداشت دوباره غربالگری گرفتن گفتن مشکوک به متابولیک هستش بار دوم گفتن تیروزین داره الان آزمایش ژنتیک گرفتیم ازش هنوز جوابش نیومده ،نوزاد شیرشو خوب میخوره بالا هم نمیاره وزنگیرش هم خوبه امکان داره اشتباه شده باشهبعد اگه داشته باشه باید تا آخر عمر رژیم غذایی داشته باشه ممنون میشم جوابمو بدین
- حساسیت به پروتیین گاوی نوزاد
سلام اقای دکتر. نوزاد یک ماهه من حساسیت به پروتیین گاوی داره و با مشاهده ی خون در مدفوع تشخیص داده شد.در همون هفته ی اول تولد. دکتر منو فقط از لبنیات ممنوع کرد و نگفت گوشت گاو هم ضرر داره و نباید بخورم.فعلا جز اون بار اول ، فعلا خون در مدفوع دیده نشده. الان متوجه شدم که علاوه بر لبنیات باید از گوشت گاو هم منع بشم. حالا سوالم اینه اگه فعلا خون در مدفوع نبینم میتونم همچنان گوشت گاو مصرف کنم و فقط لبنیات رو حذف کنم؟ یا در هر صورت گوشت گاو رو هم همراه لبنیات بایدحذف کنم؟
- سه ماهه
سلام نوزادم سه ماهشه دایمیتکون هر چند ساعت بهش بدم؟
- مدفوع کودک
ایامدفوع کودک۷تا۸روزطبیعیاستیانه؟؟
- وزن نگرفتن نوزاد
با سلام دختز من چند روزه دیگه ۳ ماهه میشه.وزن زمان تولدش ۲۷۶۰ بوده.یک ماهگی ۴ کیلو و دو ماهگی ۴۷۵۰ بود. و الان ۵۲۰۰ هستش.بعد از واکسن دو ماهگیش ۴ روز شیر نخورد و کلا توی یک ماهه گذشته به سختی شیر میخوره و اصلا مثل قبل نیست و انگار اشتهایی نداره.حتی چند بار سعی کردم برای اینکه گرسنه نمونه شیر خشک بدم ولی از اون هم نخورد.دکتر بردم گفت مشکلی نداره و ازمایش ادرار هم مشکلی نشون نداده. واقعا باید چیکار کنم که وزن گیری اش مثل قبل بشه.۴۰۰ گرم برای یک ماه خیلی کم هست. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- سلام
وقت بخیر دختر من روز ۹ خرداد در هفته ۳۸ به صورت زایمان سزارین به دنیا اومد با وزن ۲۵۲۰ سه روزگی پیش پزشک اطفال بردم گفت زردی داره ولی کمه مرتب شیر بش بده شیرخشک هم کمکی دادم شیرم کم بود دیروز در ۵ روزگی آزمایش زردی دادیم ۱۰ونیم پیش پزشک بردیم هیچ دارویی نداد فقط گفت بش یک ساعت یه بار شیر بده اگه رفت بالا براش دستگاه بگیرین الان سه روزه مدفوع نکرده میشه بهش قطره ناستر بدم ؟
- موی بدن نوزاد
دختر پنج ماهه ام صورت و بدنی پر از مو داره باید چیکار کنم موها از بین برن؟
- شیر نخوردن
سلام دکتر. شربت زینکم براش میدم روزی یک سی سی. فرنی هم شروع کردم. شیر خشک آمپتامیل یک یه هفته بهش دادم روزی یه بار زیاد دوست نداره ولی وقتی گشنشه مجبور میشه میخوره اسهالشم با شیر خشک برطرف میشه معدش هر دو سه روز یا یک روز در میون کار میکنه اشکال داره آیا ادامه بدم شیر خشک رو؟
- مدفوع نکردن نوزاد ۴ ماهه
- سولینا
سلام دخترم ۴۵ روزشه خیلی بیقراره ازقطره آ د روی پستونکش میریزم اروم میشه از۲۵قطره بیشترمیشه آیاخطرناکه
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتردخترمن ۵ماهو۵ روزشه از دیروز دماغش هم کیپ میشه هم آبریزش داره خیلی بیقراری میکنه شیرشو خیلی سخت میخوره چیکاربایدکنم؟
- کلاه نوزاد
گذاشتن کلاه برای نوزاد هشتاد روزه ضروریه؟ در خانه منظورمه چون دوست نداره
- استفراغ
سلام پسرم امروز پنچ ماهش کامل شد چند مدت استفراغ داره هرچی میخوره بعضی موقع کم بعضی موقع زیاد بالا میاره بردم دکتر شربت دومیتدون .آمپرازول دادن میگن برای رفلاکس آمپرازول دکتر گفته روزی یه ساشه ولی شربت نگفته چجوری باید بدم ..چقدر ..درضمن آب دهنشم خیلی میره جوری که روزی 7.8بار لباسشو عوض میکنم
- ادرار نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد دخترم یک ماهه است ،یک هفته است موقع باز کردن پوشک وقتی که میخاد ادرار کنه از قبل ادرار کردن شروع به گریه میکنه ولی موقعی که پوشکه گریه نمیکنه، علتش چی میتونه باشه؟
- بی خابی نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد ی ماهه دارم ک اوایلش خوب بود همه چیش خابش و شیر خوردنش اما الان چند روزیه اصلا نمیخابه اصلا ب زور میخابونمش تا میزارمش زمین دوباره بیدارمیشه جیغ میشه نمیتونم ارومش کنم چنذروزیه اصلا نمیخابه شربت کریپ میکسچر و قطره بیبی کولم بش میدم ولی تاثیری نداره چیکارکنم
- شیر مادر
سلام. دخترم وارد 4 ماه شده، به خاطر اینکه شیر نداشتنم بهش شیر خشک دادم، الان شیر خودم بهتر شده، ولی اصلا سینه ام رو نمیگیره. لطفا بهم راه حل بدید، خیلیناراحت و پشیمونم. میخوام شیر خودم و بهش بدم
- با سلام، قطره استامینوفن پاراکید، هر سی سی 12 قطر، برای کودک۹ماهه با وزن ۹کیلو،باید۲ سی سی داده بشود؟
نوزادم ۷ کیلو نیم هست چند قطره باید بدم
- برای ویروس سفکسیم تجویزمیشه؟
سلام پسرم یک سالش هست و ویروس گرفته وتب و اسفراغ داره ،دکتر بش سفکسیم۱۰۰ تجویز کرده بش یدم؟
- غذا
سلام آقای دکتر من ۲هفته دیگر ۶ماه بچم تموم میشه چند وقت یک بار بهش فرنی میدادم الان سرلاک شیر و برنج میدم ۳روزه یک بار فرنی با آب درست کردم دادم خیلی گریه کرد شکمش سفت شده بود انگار گریه ی شدیدی میکرد و اجابت مزاج نداشت یه روز اما سرلاک میخوره اینجوری نیست به نظر شما فرنی براش سنگینه و نمیتونه هضمش کنه؟

