Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- موهای زاید دستگاه تناسلی نوزاد
با سلام.نوزاد ۵ ماهه بالای ناحیه تناسلیش موهای زائد روییده پزشک معالجش آزمایش هورمونی وتخصصی نوشت انجام دادم جواب مشکلی نداشت.پس علت چیست؟
- سرما خوردگی
سلام آقای دکتر دخترم یکسالشه وزنش۹کیلو سرما خورده همش عطسه میزنه با آمیزش بینی داره چه دارویی فعلا بهش بدم.
- آب دادن به نوزاد
سلام وقت بخیر .اقای دکتر پسرم فردا وارد ۷ ماهگی میشه.روزی چندبار و به چه مقدار میتونم بهش اب بدم؟
- مجرای اشک
باسلام نوزادشش ماهه ام مجرای هردوچشمش بسته هست وابریزش وچرک میاد چندین بارمتخصص اطفال وچشم پزشک مراجعه کردم وقطره سیپروفلوکساسین درزمان چرک وماساژ درزمان ابریزش راپیشنهادکرده اند ولی هیچ اثری نداشته چکارکنم
- سلام خانم دکتر نوزاد دوماه ونیم شربت زیتروماکس دکتر بهش داده
سلام خانم دکتر نوزاد دوماه ونیمه که باقلای هست دکتر بهش زیترو ماکس بهش داده بخاطر باقلای بودن مصرفش اشکال نداره ?سرما خورده سرفه شدید داره
- کم وزنی
دخترم ده ماهشه همش 6500کیلوشه وزن تولدش 2900 شیرخشک پپتی میخوره نمیدونم چرا وزن 4ماهگی ازمایش کامل داد هیچ مشکلی نداشت االبته بیماری پوستی داره دخترم ای بی ساده یا Eb simplex دکتر پوست گفت شیر ضد الرژی بدم سوالم اینه میشه شیر ساده داد به بچه یا نه الان بیماریش خیلی خفیف شده و روبه محو شدن هست فقط هم ناحیه کف دست و کفپا درگیر بود
- تغذیه نوزاد
سلام .ببخشید نوزادم چهار ماه ودو هفته دارد .وزن تولدش 2900و وزن فعلی اش 6 کیلو است واز شیر خودم تعذیه می کند ..دایم تمایل به خوردن غذا دارد و دستانش راهم زیاد می خورد .ایا می توانم غذای کمکی را برایش شروع کنم ؟از کی ؟؟چه چیزی به اوبدهم ؟؟
- سرفه نوزادسه ماهه
با سلام ببخشین نوزاد ۳ ماه و ۱۰ روزه ای دارم که چند روز پیش تب و سرفه داشتن با مراجعه به دکتر و بیمارستان و استفاده از شیاف و استامینوفن و امپول خداروشکر تبش قطع شد ولی سرفه دارند دکتر شربت اموکسی سیلین دادن امروز بردم دکتر برا سرفش شربت سالبوتامول هرروز سه بار ۱ سی سی تجویز کردن آیا این شربت برا نوزاد ۳ ماهه خطرناکه؟دوبار بهش دادم نگرانم.
- حساسیت ابریزش شدید
کودکم یکسالو سه ماهه است و ابریزش بینی شدید داردالانه حدود سه هفته هست هرچه هم دارو میدهم اثری ندارد والانه دوروزه که چرک هم از بینی اش می اید وتب هم ندارد
- سوال از متخصص اطفال
ایا زیر سر نوزاد سه ماهه بالش میشه گذاشت یا نه
- جوش زدن صورت نوزاد
سلام خسته نباشیدآقای دکتر. نوزادپسر۱۷روزه من چندروزه جوشای سفیدزده روصورتش گاهی وقتا صورتش قرمزم میشه میخواستم بدونم به شیرمن مربوطه؟یاچیزدیگه
- تب و استفراغ
سلام دخترم دو هفته است استفراغ شدید وتب شدید داره سه دفعه بردمش دکتر براش دارو نوشت اصلا فرقی نکرده خواهشا کمکم کنید
- شیر نخوردن نوزاد 4ماهه
سلام بچم تازه 3 ماهش تموم شده خیلی شیرخشک و خوب و زیاد میخورد اما بعد از واکسن 2 ماهگی 48 ساعت بعدش یه شب خوابید صبح بیدار شد خیلی سخت شیر خورد به سختی شیر بهش میدم همش با زبونش میده بیرون زبونش و میچرخونه نصف قبل شیر میخوره اونم با فاصله زمانی زیاد میخواستم ببینم دلیلش چیه مگه میشه یهوییی بچه انقد کم شیر بخوره اونم به زور الان 20 روزه اینجوریه
- فاویسم و مصرف آهن
نوزاد ۱۵ روزه ای داریم که مبتلا به فاویسم است. از شیر مادر تغذیه میکند. مادر نیاز به مصرف قرص آهن دارد. آیا مصرف قرص آهن توسط مادر برای بچه خطرناک است؟؟
- اسهال
سلام وقت بخیر نوزاد من 20 روزه هست واززمانی ک متولد شده مدفوع شل و آبکی و اسهالی هست دفعش همراه با آبه.وقتی هم میخواد دفع کنه خیلی جیغ میزنه و اذیت میشه انگار ک پشتش سوخته کرم کالاندوالا هم میزنم ولی فایده نداره.رنگ مدفوعش زرد هست و اوایل گفتن بخاطر زردی هست ولی الان زردیش رفع شده ولی هنوز خوب نشده اسهال.چکار کنم خیلی نگزانشم .خودمم کرونا مثبت شدم ولی نوزادم منفی بود .نمیتونم ببرمش دکتر حضوری بااین شرایط ممنون میشم کمکم کنید؟؟؟
- رگه خون در مدفوع نوزاد
سلام آقای دکتر رگه خونی خیلی کم در مدفوع نوزاد مشاهده کردم شیر خودمو بهش میدم یه موقع هایی اسهال داره یه موقع هایی شیر رو هضم نمیکنه تیکه های خیلی کوچک سفید شیر هضم نشده دفع میکنه قطره کولیک میخوره چون زور میزنه دکتر داد دلیلش چه ممنون میشم
- یبوسیت نوزداد 10 روزه
- شیر خشک و آلرژی
سلام آقای دکتر خسته نباشید. دخترم ۳ ماه و نیمشه و به شیر من حساسیت داشت که قطع کردم و شیر خشک آپتامیل اچ آ میدم. الان حساسیتش بهتر شده و داخل مدفوعش خون نیست اما همچنان اگزما میزنه و رفلاکس داره و وزن گیریش خوب نیست. سوال من اینه که میتونم بهش بیومیل سوی بدم؟ با توجه به اینکه بیومیل سوی بر پایه سویا هست میخواستم بدونم وزن گیری خوبی داره؟ و اگر با وجود بیومیل سوی دقیقا همین وضعیت رو داشت،کدوم اینها در اولیوت هست و بهتره؟ اگه با بیومیل سوی فقط یه مقدار اگزما و رفلاکسش بهتر شد، آیا خوبه که بهش بیومیل سوی بدم؟
- سفتی سینه
سلام دکتر جان دوقلوی یک ساله ای دارم دختر و پسرن سینه های دخترم ب طور مساوی سفت هستن یعنی دست میکشم سفت و برآمده هستن ولی پسرم ایطور نیست خیلی نگرانم باید چیکار کنم راهنمایی کنید علایمی مثل قرمزی ،تسریع رشد،درد،نداره از اول همینطور بوده ولی سه روز دیگه یکسالش تمام میشه و خوب نشده علت چیه
- فاویسم
سلام اقای دکتر. نوزاد پنجاه روزه ی من فاویسم داره. میتونم موهامو رنگ کنم؟

