Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- استفراغ
سلام ببخشید اقای دکتر سوالی داشتم بچم هفت ماه و یک هفته داره موقعی که واکسن 6ماهگی اش زدم از ظهرش بچم استفراغ شدید میکرد همینجور مدام حتی یکم شیر هم میخورد برمیگردوند تا اینکه عصرش بردمش دکتر بهش شربت اندانسترون داد تا بهش دادم برگردوند مجبور شدیم آمپولش بهش بزنیم تا شب که آمپول نزده بود همینجور استفراغ دیگه خوب شد کلا تا سه روز پیش دوباره همون استفراغ رو کرد باز بهش شیر دادم باز استفراغ شریت اندانسترون خریدم یهش دادم بعد ده دقیقه برگردوند ولی دیگه خوب شد نمیدونم اون روز یکم توو هوای گرم بود گرماش شده بود و عصرش برای بار اول بهش بسکویت مادر که نرمش کرده بودم بهش دادم و تا امروز باز دوبار اون استفراغ ها کرد دیگه بهش دارو ندادم..استفراغ شدیده از بینی بیزون میزنه به نظرتون بخاطر چیه ؟ غذای کمکی رو چهار وعده میدم ظهر و شب سوپ صبح و عصر سرلاک یا فرنی یه هفته قبل هم شربت زاتدین خارجی بهش میدادم عوارض این دارو نیست؟ باید چیکار کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید
- عرق کردن
سلام خسته نباشید پسرم هشت ماهشه موقع خواب خیس عرق میشه هرچند لباس نازک بپوشه .خیلی ام بیقراره همش گریه میکنه از چی میتونه باشه
- سلام اقای دکتریک هفته است که کودک من دچارسرما خوردگی شده الان تمام علایم خوب شده فقط سرفه کردنش خوب نشده دیفن هیدرامین دادم شربت گیاهی دادم دم کردنی ولی فایده نداشنه ازچه امپولی استفاده کنم تاخوب شه
- سلام دکتر چرا نوزادم با پستانک شیر میخورد ولی سینه نمیگیرد علت ممنوع
- سرماخوردگی نوزاد۲ماهه
سلام آقای دکتر پسر من ۲ ماهشه سرما خورده سرفه میکنه چه شربتی براش خوبه
- تغذیه
سلام وقت بخیر برای مقوی کردن و وزن گیری داخل غذای نوزادنوزاد هفت ماهه چی بریزم واینکه چشماش یکم پف داشت به دکترگفتم گفتن الرژی داره به بادام بهش نده.چی کارکنم؟شاید به کره گاو محلی حساسیت داشته باشه
- ترش کردن معده بچه سه ساله
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر. دختر سه ساله ای دارم که از همون اول معده ش شدید رفلاکس داشت و مشکلش رو با شما در میان گذاشتم و فرمودید که دکتر اطفال ببرم.چند بار هم دکتر بردمش چند بار هم سونو و آزمایش انجام داد مشکلی نداشت فقط همیشه یکم اسید فولیک ش پایین بود و ادرارش کدر بود و کریستال داشت . همه ی دکتر ها همیشه فقط این رو میگفتن .و یه مدت محتویات کپسول امپرازول بهش میدادم . حالا آقای دکتر دیگه نمیدونم چیکار کنم و خوب نشده هنوز و بدون اغراق میگم که هر دقیقه به دقیقه محتویات معده ش که میاد توی گلوش رو قورت میده . یکبار دیگه علائمش رو خدمتتون عرض میکنم و احساس میکنم شاید حساسیت داشته باشه . ترش کردن معده و قورت دادن چیزی که میاد توی گلوش هر دقیقه ، تا چند ماه پیش توی خواب هم حالت خفگی بهش دست میداد به خاطر برگشت محتویات معده ش، چند ماه یکبار بی قراری شدید داره و حالت عصبی و حرف گوش نکن و کلافه داره ،گاهی لکه های صورتی شبیه گزش حشره روی بدنش میبینم ، رگهای قرمز توی چشمهاش که پر رنگ هستن و انتهاشون لکه طوسی داره و چشم پزشک بردیم سالم بود ، و موقع در اومدن هر کدام از دندونهاش مایع کرم رنگ قبل از خروج دندونش از جای دندون خارج میشد .و دست به معده ش میزنه و میگه درد میکنه .و ۹۹ درصد مواقع یبوست داره با عرض معذرت میانگین ضخامت مدفوعش سه سانت هست . نمیدونم این ضخامت طبیعی هست یا نه .و تا چند ماه پیشه اکثر مواقع مقعدش قرمز و گاهی هم کبود یا کمی زخم بود و رگ بنفش داشت . آها آقای دکتر یه نکته خیلی مهم هم باید عرض کنم که دخترم با اینکه سه سالشه ولی اکثرا معده ش رو با مایعات پر میکنه و جامدات و غذا خیلی کم میخوره و همش آب میخاد.شاید علتش این باشه .لطفا کمک و راهنمایی کنید خیر دنیا و آخرت ببینید انشا الله .
- نخوردن شیر مادر
سلام پسر من از ۱۵ روزگی چون شیرم کم بود شیر خشک خورد اما از دوماهگی به بعد اصلا سینه منو نمیگیره شیر خشک می خوره چی کار کنم الانم وزنش ۵کیلودویست گرم هست خیلی ریزه چی کار کنم
- یبوست نوزاد ٣٣ روزه
نوزاد ٣٣ روزه هست که حدودو ٥ روزه یبوست گرفته بعد بردمش پیش دکتر بهم شیافت داد نصف استفاده کردم یکبار مدفوع کرد الانم نزدیک سه روزه مدفوع نکرده .هی به خودش می پیچه زور میزنه از خواب بیدار میشه گریه میکنه .
- وزن
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم حداقل وزن برای کودک سه سال و نیمه ای که وزنش موقع تولد ۲۸۰۰ بوده باید چقدر باشد؟ باتشکر
- وزن گیری کودک
سلام آقای دکتر دختر ۱۴ماهه از ۶ماهگی وزن گیری خیلی کمی داره همه چیز و چک کردیم هیچ مشکلی جز آلرژی به گندم و پروتین گاوی نداشت که البته اینارو هم تاحدودی می خوره کالپروتکتین ۲۶ بود دفع قند و چربی نداشت فقط پی اچ مدفوع ۶ بود باید چی کار کنیم ؟ گاهی وزنش بالا میره دوباره میاد پایین دلیلش چیه ؟
- الرژی به پروتئین گاوی
سلام پسرم۷ماهشه حساسیت به پروتئین گاوی داره بهش آپتامیل اچ آ دادم که دوباره خس وسرفه داره ودیشب دوبارشکمش کار کرده وبدبود وآبکی بود الان بخوام شیرش عوض کنم چی بدم بهش توی خواب بیقراره من۷ماهه یک شب خواب راحت نداشتم بهش آپتامیل پپتی جونیور هم دادم ولی یه شب دادم نمیدونم اون بهش میسازه یا نه توروخدا منو راهنمایی کنید من خوزستانم ۳ماه بچم بردم دکتر ها نفهمیدن که حساسیت به شیر خشکش داره خودم باسرچ تو گوکل فهمیدم خواهش میکنم منو راهنمایی کنید واقعا از بیخوابی وعلائم پسر که اذیتش میکنه بریدم😭
- عفونت ادرار
- تغذیه
سلام نوزاد سه ماهه ای دارم که درکنار شیر خودم شیرخشک نان هم مصرف میکنه درماه کمتر از یک کیلو وزن میگیره آیا باید شیر خشکشو عوض کنم درضمن اشتهاشم خیلی کمه
- سرماخوردگی
سلام اقای دکتر دخترم ۲۸ماهست شمادکترش هستید ممنون میشم برای سرماخوردگی داروی بگین وزنش ۱۳کیلوهست چه داروی خوبه بگیرم شماکه نیستین بیارم پیش شما ممنون
- سرما خوردگی
سلام خسته نباشی من دخترم یکماهشه سرما خوردم میخواستم ببینم میتونم آنتی بیوتیک بخورم؟
- سرفه دختر ۹ ساله
سلام دکتر گرامی دختر ۹ سالم ۳ روزه تب داره و از دیروز سرفه شدید داره فقط بش استامینوفن دادم و ۲ بار سیتریزین اما سرفش بدتر شده چه دستوری میفرمایید
- سلام آقای دکتر پسرم 10سالشه گلو درد و سردرد داره بهش آموکسی کلاو643و پلارژین کیدز دادم موردی نداره،برای سردرد میتونم قرص استامینوفن نصف بدم وزنش 30کیلوعه
- سرماخوردگی کودک
سلام ببخشید آمپول هیدروکورتیزون برای بچه ۸ ساله با وزن ۳۳ کیلوگرم باید کاملش تزریق بشه؟
- ناف
سلام ناف دخترم قسمتی که داخل ناف است هنوز نیفتاده و ازش کمی خون می آید این عادی است لطفا راهنمایی بفرمائید ممنون

