Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی کودکان
سلام برای بچه دو ساله میشه شربتستادین دی سی استفاده کرد و اگه نه ،درصورت استفاده چکار باید کرد؟
- گرفتگی صدا
سلام وقت بخیر دخترم ۱۱ ماهشه ی دفعه ای صداش گرفته هیچ علائم دیگه ای هم نداره علت چی هس؟
- سرما خوردگی و سرفه زیاد تا بالا آوردن
سلام.
دختر 1 سال و 4 ماهه ام شبا اونقدر سرفه میکنه که بالا میاره. سرما هم خورده چکار کنم؟ - وزن
سلام پسره من ۲ سال و ۲ ماه داره الان ۳ ماهه روی وزن ۱۱:۵ استوپ کرده غذاش هم معمولیه کم و بیش می خوره وزنه تولدشم ۲۸۰۰ بوده میشه راهنمایی کنید برای وزن گیری چیکار کنم همه نوع آزمایشی هو داده مشکلی نداره
- استوکر
سلام دکتر دخترم ۱۴ماهشه میزان دوز شربت استوکر چقد باید باشه و چه زمای بهتره بدم و باشیر چقد فاصله باشه؟ قطره آدزیر بهش میدم ایا باشروع استوکر باید قطع شه یا ادامه بدم؟
- تخم مرغ
سلام اقای دکتر ببخشید ک وقتتون رو میگیرم تخم مرغ باعث میشه بچه دیرتر حرف بزنه؟
- سلام پسرم چند روزه سرما خورده امروز میگه پاهام درد میکنه خودشم میلنگه به نظرتون باز ببرم دکتر
سلام پسرم چند روزه سرما خورده،بهش ستادین دسی و ایبوپروفین و سفکسیم میدم،از صبح امروز میگه پاهام درد میکنه ،موقع حرکت هم کمی میلنگه،به نظرتون باز ببرم دکتر؟
- استخوان
سلام پسری ده ساله دارم خیلی لاغر که استخوان هاش همه مشخصه ۲۷ کیلو قد ۱۴۰ . یکی از دستاش زیر کتف استخوانی داره که اون یکی دستش نیست. اذیتش نمیکنه از بچگی هم بوده. خواستم بدونم باید عکس بگیرم تا مشخص بشه یا به خاطر لاغری زیادشه که اینطوری هستش؟
- کم خونی
سلام وقت بخیر سن۴سال و ۱۰ماه وزن۱۴ کیلو Hb:۱۱ قطره لیپوزوفرفورت روزی ۲۵قطره تا چند وقت باید مصرف بشه؟
- قطره سیپروفلوکساسین چشمی
سلام خسته نباشید.اقای دکتر پسرم یکسالش هست و چشمش عفونت کرده آیا استفاده از قطره سیپروفلوکساسین چشمی برای کودک یکساله مجازه؟
- سرماخوردگی
سلام اقای دکتر دخترم 10ماهشه و سرفه میکنه و شباهم تو خواب خس خس میکنه شربت اموکسی بهش بدم ؟؟
- عفونت گلو
پسرم ۸ سالش و سرفه زیاد و تب شدید داره هر ۱۲ ساعت دارم براش قرص سفکسیم ۲۰۰ میدم مشکلی نداره؟
- عرق سوختگی
سلام اقای دکتر پسر یک سال و نیم دارم چندروز اسهال داشت دندون نیش داره درمیاره ولی همش مقعدش قرنز میشد و میسوخت برلش و یکسره کالاندولا زدم دوردز بود خوب شده بود امروز دوبا ه قرمز شده درصورتیکه اسهال نداره میشه لطفا راهنماییم کنید
- دورسرنوزادپسر
پسرم در 36هفته نارس بدنیا آمد هشت روز در بیمارستان بستری وباحال مناسب مرخص شدباوزن 2700قد52ودورسر36الان در شش ماهگی وزن 8.500قد70ودورسر46میباشدکوتاه میتوان بدون حمایت بنشین روششکم علت میخورد ،باچشم همه چیز را دنبال میکند میخندد ازخودش صدادرمی آورد ودر کل بچه آرامی است تغذیه وخوابش هم خوبه اماکن نگران رسددو. سرش هستم
- برفک دهان
سلام دخترم از ۴۰ روزگی برفک دارد هر دارویی میرم خوب نمیشود نیستات دادم خوب نشد دوباره بعد چند ماه دادم به استفراغ افتاد آخرین بار فلوکونازول دادم موقت خوب شد دوباره گرفت قبل از شیردهی شیشه شیر پیرکسش را میجوشونم و لباساش هرروز شسته میشود کرم کلوتریمازول به مقعد میزنم و اسباب بازی هایش جوشانده میشود چیکار کنم
- تفسیر جواب ازمایش پسرم .خیلی نگرانم
پسرم ۶سالشه .بعلت تب شدید و عفونت براش ازمایش چکاپ دادم .بعضی ازمایشاش پایینه یا خیلی بالاس نشانه چیه.wbc 10.4 Rbc 3.61 Hb 10.1 Plt 453 ایا ممکنه بخاطر ویروس و تب باشه واینکه ۳ساعت قبل از ازمایش شربت استامینوفن دادم بهش بعلت تب
- ناپروزیل برای کودکان
- قرمزی چشم
سلام وقت بخیر. سه روزه چشم پسرم قرمز است. روز اول یک چشم یه لکه قرمز شده بود . کم کم پخش شد. روز بعد اون چشمشم قرمز شد. روز سوم براش قطره کلرامفنیکل و پماد اریترومایسین زدم. ولی بهتر نشده. و میخارونه گاهی. خ نگرانم چه کاری انجام بدم براش
- گرفتگی صدا نوزاد بدون علائم سرما خوردگی
پسرم صداش گرفته صداش در نمیاد .مثل جیغ میمونه .علائم دیگه ایی نداره .۲ روز پیش بردم دکتر سینه رو گوش داد گفت موردی نداره خوبه اما امروز بدتر شده .فاویسم داره چه دارویی استفاده کنم خوب بشه
- آلرژی به پروتئین گاوی
سلام کودک من به پروتئین گاوی آلرژی داره قبلا دکتر براش شیرخشک آپتامیل پپتی تجویز کرد ولی به شدت اسهال گرفت و بهش نساخت آیا میتونم از آپتامیل اچ آ استفاده کنم ؟آیا ترکیباتشون مثل همه یا فرق دارن آخه هر دو مربوط به بچهای آلرژی دار هستن

