Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مقدار مصرف شیر خشک
سلام نوزاد ما سه ماهه با وزن 3/5 میباشد و نارس بوده مقدار شیر خشکش باید چند سی سی باشد قانونی وجود دارد یا باید انقدر بدهی تا سیر شود
- شیردهی
سلام آقای دکتر
نوزاد ۸۱ روزه ای دارم. قبلا شبی یک یا دوبار شیر میخورد اما الان از ساعت یک شب تا ساعت ۸ صبح شیر نمی خورد و می خوابد و در طول روز هم خیلی کم شیر میخورد. اصلا در مقابل شیر خوردن مقاومت میکند و سمت سینه می آورم گریه میشود. خواهشا راهنمایی بفرمائید خیلی نگرانم. - رفع یبوست در نوزاد دوماهه
باسلام خدمت جناب دکتر بزرگوار پسر دوماهه دارم که حدود 5روزه یبوست داره و فقط ادرار می کند و در شهرما هم پیش دکتر بردیم گفتش که تا یه هفته مشکلی نداره و از این بابت خیلی نگرانم حتی دور نافش را با روغن زیتون به مدت 5دقیقه ماشاژ می دهیم اما باعرض پوزش امشب ادرار کرد ایا راهکار و روش خاصی را پیشنهاد می کنید
- تعویض شیرخشک
سلام وقتتون بخیر ممنون میشم راهنمایی کنین پسرم الان یک ساله تمام داره شیر خشک سیمیلاک میخورد که به سختی دیگه گیر میاد و به نسبت گران هست حالا سیمیلاک ۳ ضمن کمیاب بودنش خیلی گران هم هست حالا سوالم این هست آیا با توجه به سن کودکم میتونم همون شیر خشک ۲ که قبلا میدادم بعد یکسالگی هم باز بدهم ریسورس جونیور گرفتم ولی املاحش خیلی کمتر از همون سیمیلاک ۲ هست و چندان دوست نداره
- رفلاکس
سلام دکترعیدتون مبارک دکترمن میتونم به پسر5ماهم واسه خس خس سینش وبالااوردنش قطره دایمتیکون بدم؟دکترنمیتونم ببرمش یباربردمش بهش قرص اس امپرازول20صبحهانصف بهش میدادم ولی نمیخوره بالامیاره بجاش قطره دایمتیکون بدم؟
- سرفه سرما خوردگی
سلام اقای دکتر پسرم ۱۶ ماهشه سرفه صدادار و خلط داره بردم دکتر شربت پدی کاف و نیوتادین داد ۱۰ روز دادم بهش خوب شد دوباره چند روز شروع شده مدام سرفه میکنه چیکار کنم
- مصرف زینک
سلام من دخترم وزنش خیلی کم بود موقع به دنیا اومدن الان که ۳ماهشه وزنش خوبه اما قدش رومنحنی رشد نرفته میتونم از زینک استفاده کنم وچقدر درروز
- درخواست ارائه راهکار برای درمان زردی نوزاد ۱۵ روزه که وقتی زیر دستگاهه میاد پایین ولی بیرون بیاد میره بالا
با سلام مجدد ۴۸ ساعت قطعی شیر مادر انجام شد و بنظر تغییری حاصل نشد لطف می کنید بفرمایید چه آزمایشاتی لازم است تا مشخص شود چرا عدد زردی بالا مایین می شود؟ تیروئد و؟؟ با تشکر
- شربت سفلیکسیم
سلام دخترم 1ساله هستش 9کیلو گرم است آقای دکتر باید چند سی سی بهش بدیم
- آب دهان نوزاد
سلام وقت بخیر .فرزند دختر من سه ماه و بیست روزش هست.از دوماهگی آب دهانش زیاد میریزد و و کف میکند حتی یکی دو مرتبه ازتجمع آب دهان بر روی لب و قورت دادن حالت خفگی بهش دست داد،میخواستم بدونم علت آب دهان نوزاد چیست و آیا درمانی دارد یا برطرف میشود به مرور.سپاس
- آلرژی به پروتئین گاوی
سلام من پسرم به محصولات گاوی حساسیت داره برای همین بهش شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور می دادم خوب بود ولی الان دیه پیدا نمیشه چه شیر خشکی بهش بدم
- تف کردن نوزاد
سلام خسته نباشید.. پسرمن44روزشه. بهش شیرخشک دادم پریدتوگلوش. ازاون به بعدآب دهانش میره. دلیلش چی میتونه باشه؟
- پوست سر
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر ببخشید من دخترم ۲ماه و ۶روزشه چندهفته که پوست سرش پوسته پوسته میشه چندبار با روغن بچه چرب کردم و بعدش بردم حمام بهتر شد اما خوب خوب نشد.میخواستم بدونم دلیلش چیه؟چیکار باید کرد تا خوب بشه؟شما چی توصیه میکنید؟
- دور سر نوزاد پسر ۶ ماهه
با سلام موقع تولد دور سر ۳۴ بود و الان که ۶ ماهش هست ۴۶ و قد ۷۳و وزن ۸و ۵۰۰ گرم ایا دور سرش نرمال؟ ممنونم
- تست غربالگری نوزاد
با سلام و احترام نوزاد ما روز 4 ام هست. امروز تست غربالگری انجام دادیم . نتایج تست به شرح زیر بوده : t4: 21.55 t3:1.87 tsh:7.15 شاخص t4 بالا است . با توجه به سایر شاخص ها آیا می توان گفت نوزاد ما پرکاری تیروئید داره؟ ممنون میشم توضیح بفرمایید.
- تب و بروز دونههای قرمز
سلام وقتتون بخیر الان دو شبه دخترم که یازده ماهش هس تب ۳۹ درجه داشته،با قطره و شیافت تبش رو اوردم پایین ،موقع خواب هم تبش شدت میگرفت اما الان روی بدنش و صورتش کلا دونههای قرمز ریخته بیرون،دلیلش چی میتونه باشه؟سرخک هس یا خیر
- ورم بیضه نوزاد
سلام آقای دکتر نوزاد سه ماهه ،ختنه کردیم دکتر گفت اب داره توش چیزب بذارین بالاتر قرار بگیره بعد ختنه بیشتر ورم کرده چکار کنیم طبیعیه؟ با بالا قرار دادن خوب میشه؟
- از شیر گرفتن کودک
دخترم ۱۹ماه و نیمه بعضیا میگن زودتر از شیر بگیر بعضیا میگن تا ۲ سال شیر بده .شیر خودمو میخوره چیکار کنم قطع کنم یا بهش شیر بدم تا ۲سال
- چشمک زدن نوزاد پنج ماه
سلام وقت بخیر.دختر پنج ماه و بیست روزی دارم .که دوبار یه حرکتی رو تکرار کرده که خیلی ترسیدیم. یه بار سه چهار ماهگیش یکیشم امروز .که به صورت غیر ارادی چشماش رو میزنه.و ناخوادگاه بعضا دهنشم باز میکنه. اصلا شبیه چشک زدن عادی نیست. شبیه تیکه . یه نیم ساعتی اونجوری شد بعد خوب شد.فیلمم گرفتم ازش در اون حالت. خیلی نگرانم. قراره شنبه ببرمش نوار مغز. ولی چون شهرمون برا نوزاد نداره مجبورم با این شرایط کرونا برم یه شهر دیگه. بهم بگید چرا اینجوری میکنه 😔😔😔😔
- کاهش اشتها
سلام دخترم شش ماهشه مدتیه به شیرخشک کم اشتها شده خیلی کم شیرمیخوره هردوساعت 60 میل میخوره نمیدونم چرا

