Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شربت سفکسیم۱۰۰
پسرم ۷ ماهشه با ۱۰ کیلو وزن برای سرماخوردگی شربت سفکسیم ۱۰۰ چقدر باید بدم؟؟
- شربت اموکسی سیلین
برای کودک یک ساله آموکسی سیسلین ۱۲۵ مناسب است با ۲۵۰ ؟
- واکسن ۱۸ ماهگی
سلام جناب دکتر .دیروز واکسن ۱۸ ماهگی برا پسرم زدم امروز چشم سمت چپش قرمزی داره وحالت اشکی .مدام دست به چشاش میزنه .احساس میکنم سمت چپ سرش هم درد داره .ممکنه راهنماییم کنید
- سلام دختر من نزدیک َس ساله نوک سینه سمت چب عین جوش خون میافته فشار میدی خون در میره دوباره پر میشه
- ضربه زانوی کودک
باسلام کودک ۱۴ ماهه هفته پیش از روی مبل به پایین افتاد حالا یه کمی تو راه رفتن احساس میکنیم میلنگد خواهش میکنم راهنمایی کنید
- تب و استفراغ
سلام آقای دکتر. پسرم سیزده ماهشه. امروز ضبح بیدار شد شیر خورد. چند دقیقه بعد از شیر استفراغ کرد بردم صورتشو بشورم دوباره بالا آورد. کلا به مدت حدود ۲ دقیقه هر چند ثانیه یکم بالا اورد و یکم از بینی اش هم خارج شد و تب ۳۷/۷ داشت. استامینوفن دادم و بعد بردم کلینیک کودکان گیل. معاینه کردن و سرم و ضد تهوعددادن که چون بچم نمیموند عضلانی زدن. استامینوفن هم تجویز نکردن. فقط یه پدی لاکت دادن و گفتن اگه اسهال هم گرفت اینو بده. فعلا اسهال نداره. آخرین بار دیشب شکمش کار کرد که اسهال هم نبود. ۱۶ آذر یعنی سه هفته پیش واکسن یکسالگی رو زده بود. ممکنه بخاطر واکسن باشه یا ویروسه؟ هر ۶ ساعت استامینوفن بدم ؟
- گلبول سفید
سلام آقای دکتر من یه دختر 18ماهه دارم که داخل آزمایش گلبول سفید نوشون داده 12.3ایا خطرناکه
- بیماری پوستی
بچه 18ماهه ام مدام پاهاش و اطراف آلتش حالت جوش جوش میریزه بیرون وتاروی زانوهایش پختی شکم ودستاش پخش میشه بعد ی مدت که خوب میشهع دوباره میریزه بیرون از5.6ماهگی تا الان همینطور هست باوجود اینکه پوشکش نمیکنم علتش چیه ممنون
- بیماری کودکان
من یه آبجی 8 ساله دارم که پاهاش خود به خودی دچار کبودی های کم رنگ میشه و گاهی میگه نمیتونم راحت نفش بکشم و گاهی هم درد استخوان داره البته دی ماه بردیمش آزمایش خون و پیش متخصص کودکان گفتن که هیچ مشکلی نداره ولی باز نگرانیم اگه میشه راهنمایی بکنید
- شربت
سلام آقای دکتر پسرم دوسال و نیم داره طبق دستور شما قبلاً آدزیر بهش میدادم و بعد آسماویت براش تجویز کردید ،شربت آسماویت تموم شد مجدد همینو براش بخرم و روزی یه قاشق مربا خوری بدم؟
- خارش پشت گردن
دخترم دوسالشه همش پشت گردنشو میخارونه طوری ک زخم میشه فک کردیم موهاش بلنده اذیتش میکنه کوتا کردیم باز فایده نداره مشکلش چی میتونه باشه ؟
- سلام آقای دکتر کی مطب باز میشه
- سرما خوردگی
سلام دوقلوهای چهار ساله من سرما خورده بودن از سه هفته پیش و سرفه های خلطی ،دو دوره آنتی بیوتیک آزیترومایسین ۲۰۰ دادم بعد دو دوره هنوز خلط دارن و سرفه میکنند واقعا نمیدونم چیکار کنم لطفا کمکم کنید
- سرما خوردگی
سلام دکترجان خداقوت ببخشید پسرم از دیروز خیلی عطسه میکنه ابریزش بینی داره دیشبم نتونست خوب بخوابه انگار بینیش کیپ شده صداشم گرفته چه دارویی بهش بدم دوسالشه وزنش ده کیلو متشکرم
- امپول ویتامین دی
با سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم برای کودکی که تازه پنج ماهش تموم شده و بعلت زندگی آپارتمان نشینی از نور خورشید محروم هست و متاسفانه مولتی و آد را هم نمیخوره میتوان آمپول ویتامین دی تزریق کرد؟
- رشد تکاملی کودکان
آیا کودکان نارس از نظر رشد تکاملی مانند حرف زدن عقب تر و کندتر از کودکان ترم می باشند
- درد در پا
دخترم به مدت حدود 2 هفته شب ها موقع خواب در پاهایش احساس درد میکند.آزمایش دادیم عدد ویتامین D برابر 19.2 بوده است. نتیجه بقیه موارد مانند CBC , ... نرمال است
- پودر کیدی لاکت
سلام دکتر عزیز برای تقویت سیستم ایمنی دختر پنج سالم؛ میتونم به مدت یکماه یک روز در میان کیدی لاکت استفاده کنم؟ سپاس فراوان
- شیر
سلام اقای دگتر پسر16 ماهه دارم تا یک هفته پیش شیرخشک ببلاک 2 میخورد و مدفوعش هرروز بود و هیچ مشکلی نداشت الان یک هفتست متوجه شدم ببلاک 2 تا 12 ماهگیه و باید ببلاک 3 بخوره تو این یک هفته مدفوع یک روز درمیان میکنه و کمی هم بی حوصله شده شیر رو بخوره یا دوباره ببلاک 2 بدم؟
- اسهال کودکان ۱سال ونیم
سلام دکتر ببخشید پسر دوستم ۳روزه اسهال داره اسهالش زرد و آبکی مایل به نارنجی هست پشتش هم به شدت سوخته به خاطر اسهال به خاطر کرونا میترسه ببردش دکتر خواهش میکنم راهنماییش کنید اگر دارو یا درمان خونگی هست ممنون میشم از راهنماییتون

