Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- واکسن ۲ ماهگی
سلام اقای دکتر بنده در هفتم مهر ماه زایمان کرده و نوزاد نارس ۱۵۰۰ ب دنیا اوردم امروز ۲ماهه بود وزنش ۲۷۰۰ میشه واکسن ۲ ماهگی زد؟
- ریفلاکس
سلام پسرم ۵۳روزه است وریفلاکس معده دارد شربت رانیتیدین خریدم بدون نسخه رویش نوشته ۲۰۰میلی گرم در اینترنت خواندم برای نوزادان ۱۵میلی لیتر است به اندازه یک قاشق چایخوری به اودادم ،خیلی خواب آلود شده ویبوست هم گرفته چه کنم نگرانم آیا شربت اشتباهی که بهش دادم خطرساز شده براش؟ شش ساعته که خوابیده وفقط برای شیربیدارمیشه،برای ریفلاکس معده اش چه کنم
- شیرخشک
سلام آقای دکتر. دیروز فرمودید بابت وزن گیری پسر چهارماهه ام شیر خشک رو همراه با شیرمادر شروع کنم. با توجه به اینکه پسرم به پروتئین گاو و تخم مرغ آلرژی داره شیرخشک آپتامیل پپتی جونیور گرفتم اما اصلا نمیخوره و دوست نداره. شیر خشک دیگه ای هست بتونم بهش بدم؟
- تب واسهالی
بچهام ۴ ماهه هس از دیروز تب و اسهالی داره و کم اشتها شده ممنون میشم راهنمایی کنید
- اختلال خواب نوزاد ده ماهه
سلام نوزاد ده ماهه دارم که دچار اختلال خوب شده دقیقا از اواخر ۵ ماهگی . از بدو تولد تا ۵ ماهگی خواب خوبی داشت ولی الان شبا مثلا وقتی ۱۰ میخوابه ۳نصفه شب با جیغ و گریه بیدار میشه بدونه اینکه چشماشو باز کنه بعد که چشماشو باز کرد تا ۷ صبح بیداره عموما خواب روزش کمه و کلا تو خواب خیلی میپره یا گریه میکنه حتی خواب روز دندون ۲تا پایین و ۲تا بالا داره و خوبم غذا میخوره و شب بیدار میشه برای گرسنگی نیست چون امتحان کردم شیر نمیخوره
- تغذیه باشیرخشک
سلام.پسرم ۱۱ماهشه و وزنش خیلی کمه.شیر خشک اپتامیل پپتی میخوره.چون اوایل بالا میاورد.الان بالا نمیاره.میخوام شیرخشکشو عوض کنم؟چی بهش بدم خوبه؟میتونم شیر گاو محلی با اب رقیق کنم بخوره؟
- دختر شش ماهم چند روز است که سرما خورده سرفه و بینش هم زیاد کیپ میشه قطرهسدیم کلرید میرخان فرقی نمیکرد امروز قطره نازوفرین ریختم بعدش خوابید و بیدار که شد صداش گرفته چکار کنم
- بیقراری نوزاد
با سلام . نوزادی دارم که ۱ روزه وارد ۴ ماهگی شده. روزها به شدت بی قراره و دستش رو با خرص و ولع میخوره و خیلی کم شیر میخوره. از شیر خودم تغذیه میکنه. لازم به ذکرِ که رفلاکس معده هم داره و قرص امپرازول ۴۰ میخوره. از یک کپسول ۱۵ تا صبح و ۱۵ تا شب. میخواستم بدونم علت این بی قراری ؛ شیر نخوردن؛ و دست خوردن چی میتونه باشه . با تشکر.
- سرفه وبی اشتهایی نوزاد بیست روزه
با سلام وقت بخیر دختر بیست ودو روزه ای دارم که از دیشب وامروز سرفه میکند وامروز اصلا بهانه گرسنگی وخوردن شیر مثل هروز را ندارد موقعی هم که بیدارش میکنم بی قرار میکند متوجه دردش نمیشم
- رفلاکس و حساسیت به لاکتوز و فاویسم در نوزادان
سلام پسر یک ماهش هست وقتی شیر خودم رو میخورد اسهال داشت و تو هفته سوم بردم دکتر وزن ااضافه نکرده بود تا اینکه فهمیدیم به لاکتوز شیر حساسیت داره الان داره شیر بدون لاکتوز میخوره مجبور شدم شیر خودم رو قطع کنم تا اسهالش بند اومد تا کی باید شیر خشک بذون لاکتوز بخوره شیر نان آال۱۱۰استفاده میکنه
- کارنکردن شکم نوزاد ۵۰روزه
وزن بچم ۴کیلو ۱۰۰است و۵۰روزشه شکمش دیر کار میکنه .خیلی زور میزنه به قدری که صورتش قرمز میشه .ولی شکمش کار نمیکنه.مدفوعش هم از زمان تولدش سبز رنگ هست .این خطری برای بچم ندارد .ممنون میشم از پاسختون
- ریزش مو
پسر یکسالم کمی ریزش مو داره، شیرخشک،مولتی و آهنشم به موقع میخوره، تا حالا هم کوتاه نکردم، علت چیه؟ ممنون
- دل دردنوزاد
سلام دادن عرق نعنا چه ضرری برای نوزاد دارد
- نوزاد دختر۲ماهه
باسلام نوزاد ۲ماهه دختر دارم شب ها خیلی بی قراری میکنه و نمیخوابه روزها میخوابه و بهتر از شبه وقتی هم تند تند شیر میخوره رودهاش صدا میده و دل درد شدید میگیره کولی کز میدم ولی بازم درد داره دلش خودشو جمع میکنه
- افتادن از رو مبل
بچه ۵ ماهه از روی مبل رو فرش افتاد ارتفاع تقریبی ۵۰ یا ۶۰ سانتی متر
- سلام دخترم کولیکش مجدد برگشته۳ماهشه میتونم استامینوفن یکم بدم بتونه حداقل بخوابه؟
سلام دخترم کولیکش مجدد برگشته ۳ماهشه میتونماستامینوفن کمی بدم شب بخوابه حداقل
- ويتاگلوبين
بإسلام.براي نوزاد هفت ماهه ميتونم بجاي آهن و مولتي ويتامين شربت ويتا گلوبين بدم؟ اگه ارهً چند قطره در روز بدم؟ وزن ٩كيلو شيرخشك ميخوره و سرلاك برنج قطرهً هاي آهن و مولتي ويتامين بهداشت رو نميخوره بالا مياره
- اشتها
سلام. دختر ۹ ماهه من با وزن ۸۸۰۰ مدت دو هفته است اعتصاب غذا کرده و جز شیر هیچ چیز نمیخورد.فقط و فقط شیر مادر میخورد. ۲۴ ساعت تب ۳۹ درجه داشت که با استا پایین آمد. و هیچ علامت دیگری جز تب نداشت. اولین دندان او نیز یک هفته اس نمایان شده. بدلیل رفلاکس آلرژیک از نوزادی رانیتیدین مصرف میکند. آیا غذا نخوردن او نگران کننده است؟
- مجرای اشک
سلام وقت بخیر.مجرای اشک چشم راست٠نوزادم بستس پیش فوق تخصص ومتخصص چشم بردم رشت.الان زیرپلکش سفت شده گوشه چشم.ماساژهم میدادم.قطره باکتی مایدواشک مصنوعی استفاده میکنه٣۶روزشه.دیگه چیکارکنم.دماغشم گرفتش.ممکنه سفتی کیست باشه؟
- عرق ریختن
با سلام نوزاد شش ماهه دارم از سرش عرق میاد هنگام خواب و شیر خوردن چکار کنم. و در غلت زدن یه کمی مشکل دارد

