Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیردهی
سلام آقای دکتر تا چه ماهی در دوران شیردهی نباید گوشت گاو مصرف بشه ؟ اگه بستنی خورده باشم ولی بچه واکنش بدی نشون نداده باشه بازم باید از خوردن لبنیات جلوگیری کرد؟
- فاویسم
ایا قطره ای یا شربتی مخصوص یبوست نوزاد هست معرفی کنیدلطفا برای بچه ای که فاویسم دارد مناسب باشد
- کولیک
نوزاد دختربدوتولدبه علت نگرفتن سینه مادر وکفکردن دهان باتشخیص انسداد مری بستری شد ولی خوشبختانه نیاز به جراحی نشد وروز سوم گفتن که مشکل خاصی نبود و الان۴۰روزه ست و هم شیر مادر میخوره و هم شیر خشک ولی از ۱۰روزگی کولیک داره و هی زور میزنه پدی لاکت میدادیم که دیروز اذیت داشت و بیتاب بود گریپ واتر دادیم راحت شد آیا پدی لاکت خودش باعث یبوست و کولیک میشه؟
- زدن پنیسیلین در شیر دهی
سلام وقت بخیر من یک نوزاد ۲۷ روزه دارم که شیر خودمو میدم بهش ،دندونم به شدت عفونت کرده با قرص برطرف نمیشه میتونم پنیسیلین استفاده کنم؟
- بی خوابی
سلام خسته نباشید وقت بخیر نوزاد 6ماهه دارم واسه خواب هرور آنقدر گریه میکنه تا بخوابه خسته شدم از بس گریه میکنه یک ماهه اینجوریه چه داروهای پیشنهاد میدین بهش بدم
- ابریزش بینی
سلام اقای دکتر پسرم یکسالشه مدام ابریزش،بینی داره قطره پلارژین دو سه روز میدمخوب میشه دوباره چند روز دیگه شروع میشه دکتر بردم شربت سفکسیم و برم هگزین و قطره بینی داد الان پنج روز دارم داروهاش میدم هیچ فرقی نکرده
- اسهال
سلام پسرم دوماهشه الان چندروزه مدفوعش سبزرنگه تیرس وشله علتش چی میتونه باشه روزی دوسه بارشکمش کارمیکنه ولی علت شلی وتیرگیشو خواستم بدونم
- جراحی پسر بچه 45 روزه
سلام پسر من 45 روزه است گفته باید جراحی بشه میخواستم بدونم خطری نداره
- سرماخوردگی نوزادسه ماهه
سلام دخترم تازه سه ماهه شده و چند روزی سرماخوردگی داشت که دکتر شربت پلارژین تجویز کردن اما دوروزه سرفه هاش خیلی زیاد شده و اذیتش میکنه توصیه شما چیه ؟من باید چیکار کنگ براش؟
- رشد دور سر نوزادم
با سلام خدمت دکتر بزرگوار، سوالی داشتم راجب رشد سر نوزادم که دقیقا سه ماه و دو هفته اش شده و دقیقا چهل سانتیمتر هست بنا بر نمودار رشد باید بیشتر باشد روی خط زرد رنگ نمودار هست و خیلی نگرانم نکند رشد مغز اش با مشکل روبرو شده یک فرو رفتگی خیلی کمی از بدو تولد روی قسمت ملاجش همیشه حس میشه بنظر شما مشکلی هست؟ وزن و قدش روی خط سبز نمودار هست پس چرا رشد سرش روی خط زرد رنگ ؟ بنظر شما عذم تعادل در رشد مغزی و جسمی وجود دارد؟ بدو تولد اندازه سر نوزادم 33.8بوده . با تشکر منتظر جواب جنابعالی هستم!
- رفلاکس
سلام خسته نباشید
نوزادی ۵ ماهه دارم رفلاکس داره داروی امپرازول و شربت رانیتیدین هم تعصیری نداشتن همیشه بینیش بسته هست دیگه داره عادت میکنه با دهان نفس بکشه چیکار کنم قطره واب نمک تعصیر نداره صدای سینه اش هم بیشتر شده چی بهش بدم ؟؟ - واکسن ۴ ماهگی
باسلام و عرض ادب دخترم ۴ ماهشه و قرار شنبه واکسن بزنه میخواستم بدونم میتونیم قبل از واکسن به بچه قطره استامینفون را بدهیم؟؟؟ممنون از شما
- پماد چشمي
سلام آقاي دكتر اين پماد چشمي رو كه گفتيد شبها استفاده شه تا چه مدت ميشه استفاده كرد ضرري نداره ؟چون يكي دو روز كن نميزنم دوباره چشماش قي ميكنه
- شیرخشک
سلاماقای دکتر. پیرو سوال قبلیم در مورد شیرخشک آپتامیل پپتی سینئو ، نوزاد من که آپتامیل پپتی یک میخورد الان آپتامیل پپتی سینئو رو نمیخوره ،میریم داروخونه میگه امکان نداره چون طعم ش همون آپتامیل پپتی یک هست و فرقی نمیکنه ولی من هرکاری میکنم نوزادم نمیخوره . آیا طعم این دوتا شیر فرق میکنه؟ چون میگن بعد این به جای آپتامیل پپتی یک این شیر میاد.
- مدفوع نوزاد
باسلام اقای دکتر پسر من دوماهشه وزنش ۵۷۰۰ هست پسرم روزی سه چهار بار مدفوع میکنه هر چی شیر بیشتر بدم بیشتر هم مدفوع میکنه اصلا هیچی بهش نمیچسبه وزنش هم کمه هرکار میکنم تپل نمیشه چیکارش کنم اقای دکتر؟ وزن موقع تولدش۳۴۰۰ بود و اینکه شیرخشک میخوره به همراه شیرخودم
- یبوست
سلام پسرم دوماهشه یبوست داره .باروغن زیتون ماساژمیدم ولی فایده نداره.۲بارشیاف گلیسیرین زدم ولی میگندضررداره چی بایدبهش بدم خیلی زورمیزنه
- شیرخشک
باسلام دختریک ماه ونیمه ام رفلاکس شدیدداره شیرببلاک ساده وآپتامیل وآپتامیل پپتی دادم بالامیاوردببلاک ای آردادم بالامیاورددکترگفت ببلاک ای آروکمفورت به میزان مساوی ترکیب کن بده بازهم بعضی اوقات بالامیاره شربت امپرازول وبیبی کردادکه آمپرازول رودوروزدادم چون بچه نمیخوردوبیرون میریخت ودهانش کامل برفک شددیگه ندادم آیابایدشیرشوعوض کنم وآیامیشه اس ام اپروبدم وشربت امپرازول روبایدبدم یاخیرباتشکر
- اگزما نوزاد سه ماهه
سلام خدمت دکتر گرامی پسرم سه ماهشه از بدو تولدش صورتش قرمز میشد یه ساعت شدید هستش یه ساعت کاملا محو میشن چند بار دکتر بردمش از روصورتش تشخیص حساسیت پروتئین گاوی دادن بدون آزمایش البته رژیم گرفتم اصلا لبنیات نخوردم شیرخشک پپتی جونیور میدم اصلا تغییری نکرده دکتر صورت پسرم خیلی اذیتش میکنه همش میخارونه بدتر میشه دکتر ازتون خواهش میکنم یه پماد بگین من بگیرم بلکه اگزماش کمتر بشه بچم کمتر اذیت بشه
- عرق کردن
سلام نوزاد سه ماهم وقتی میخوابه پشتش عرق میکنه ایا طبیعی
- چشم
بإسلام.يك هفته اي ميشه يه نوزادم سرلاك برنج ميدم بعد يك هفته چشم سمت چپش قرمز شده اطرافش و عفونت زرد داره چشم سمت راستش مجراش بستست الرژي و رفلاكس داره ميتونه به سرلاك الرژي داشته باشه؟

