Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرلاک
سلام همسرم برانوزادم ک تازه وارد۱۰ماهکی شده سرلاک چندغله وچندمیوه ازپایان ۱۲ماهکی بایددادروش نوشته.نیتونم بهش بدم؟؟پسرم دوماهه نه وزنش اضافهذشده نه دورسرش.وزتش ۹کیودورسرش۴۵
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشیدپسرم4ماهشه سرماخوردگی داره سه روزپیش بردمش پیش متخصص واسش ازیترودرباقطره بینی سدیم کلرایدووقطره بینی دی بی سالین نوشته داروهاروبهش میدم ولی خیلی سرفه خشک میکنه ومیخوادبالابیاره 7کیلووزنشه چه دارویی بدم خوب شه؟
- عرق سر کودک
سلام پسر من سه روز دیگه پنج ماهش تموم میشه. دوشنبه خونه مادر خانومم بود که مادر خانومم سرما خورده بود حالا بماند که شبشم بردیم بیرون،مشخص نیسن از مادر خانومم سرایت کرده یا از بیرون.سه شنبه صبح تب کرد تبش تا ۳۸.۲ بالا رفت که با پاشویه و تبشو پایین آوردیم شبش رفتیم دکتر که آزمایش خون نوشتو جواب آزمایش این بود که عفونت داره آمپول جنتامایسن و هیدروکورتیزون و شربت گایانفزین و سفکسیم و قطره استامینوفن بعلاوه شیاف استامینوفن برای وقتی که تبش پایین نیومد نوشت.گفت آمپولارو نزنید فعلا اگه خوب نشد میزنید.شبش اومدیم خونه پسرم تبش دوباره تشدید شد که با پاشوره و دسمال خیس سر شکم و کمر و پاهاشو پاشوره کردم پایین نمیومد شیاف برداشتیم،که دمای بدنش تا صبح تا ۳۶.۵ اومد.الان بدنشفقط سرده سرش عرق سرد میکنه موهاش کلا خیس عرق میشه موقع خواب.و صورتش وقتی میخابه سرخ میشه.بخاطر کرونا هی نمیتونم ببرمش کلینیک.کمک کنید نگرانشم.
- مشکل بعد از ختنه
سلام آقای دکتر. ضمن تشکر از شما . پسرم را در ۴۵ روزگی ختنه کردیم و الان بعد از ۵۰ روز که از ختنه شدن میگذره سر آلتش و اطراف محل ختنه کبود به رنگ بنفش هست . میخواستم بپرسم آیا مشکل داره. ممنون از شما
- گردن
بإسلام.دخترم هفت ماهشه والرژي و رفلاكس داره.دكتر براش زاديتن خارجي و گرانول خوراكي زيناكست تجويز كرد كه دخترم صورتش و پشت پلك هاش ورم كرد و پشت چشمش كهير زد.استفراغ كرد هم شب هم صبح.من دارو رو قطع كردم.امروز دارو ندادم دخترم بشدت سرفه ميكنه و زير گلوش امروز كلي كهير زده و خلط سينه داره كه باعث ميشه حالت تهوّع بگيره. ٢١اين ماه وقت بيمارستان گرفتم براي الرژي اين سرفه و كهير زير گلو كه داره به سمت شونه هاش ميره خطرناك نيست؟ ٥روز مونده كه ببرمش بيمارستان
- بي اشتهايي كودكح
سلام آقاي دكتر دخترم ٨ ماهشه كلا غذا نميخوره هيچيي تحت هيچ شرايطي غذا نميخوره همه راهها رو امتحان كردم دهنش رو محكم ميبنده فرموديد آزمايش بده آزمايش هم داد بردم دكتر گفت آزمايشش سالمه ولي همچنان همينطوره دو ماه هم هست كه وزنش ثابته نيم كيلو هم جديدا كمتر شده چيكار كنم از دست اين بچه
- تغذیه
با سلام آقای دکتر نوزادی دارم که ده روزه وارد هشت ماهگی شده ایا میتوانم برایش اش گندم درست کنم در ضمن این صورت ما نان را به صورت ریز ریز به او میدهیم با این حال نمیتواند اصلا نام بخورد مارا راهنمایی کنید:
- یبوست
داخل وبسایت راجب یبوست ننوشتین به نوزاد دوماهه هم میشه آب یا آب قند داد؟؟؟چونکه نوزاد زیر شش ماه میگن آب نباید بدیم بهش
- نوزاد 20روز سرفه میکنه
پیش متخصص بردم گفت مشکلی ندارن خوبه سالمه . ولی سرفه هاش خیلی شد
- بیسکوییت مادر
سلام آقای دکتر من دخترم داخل ۷ماه است میتوانم بهش بیسکوییت مادر را با آب جوشیده آب کنم و بهش بدهم؟؟ یک بار دادم.
- گرفتگی صدای نوزاد
سلام دخترم ده ماهشه چند روز قبل تب شدید داشت همره اسهال خیلی ذیت می شد احساس کردم دندان درمیاره حالا تبش قطع شد درد هم ندارد فقط صداش گرفته دلیلش چیست
- سر نوزاد
با سلام به نوزاد ۶ماهه دارم پشت سرش هر دو سمت تو لمس دوتا چیز نرم کوچیکتر از نخود احساس میکنم دستاشم هم زیاد میبره پشت سرش به نظر شما دلیلش چیه؟
- جیغ زدن وبیقراری نوزاد 5ماهه
سلام من پسرم الان 5ماهشو تموم کرده همش بیقراره گریه میکنه نیم ساعت میکشه بخوابونمش بعد نیم ساعت بیدا میشه 5دقیقه بازی میکنه خودش بعدش شروع میکنه به گ یه که حتی با بغل کردن هم خوب نمیشه جیغ هاش شبیه ناله هست انگار داره زجرمیکشه وقتی بیدا ه اصلا حوصله نداره مدام ناله میکنه باید حواسشو پرت کنم به چیزی تاناله نکنه که اونم یکی دوبارکارسازه خیلی سخت شیرمیخوره بردم متخصص بهش قطره کولیک داد ولی اصلا تاثیری نداشت خودم گریپ میکسچر و پدی لاکت هم گرفتم تأثیری نداشت استامینوفن هم تاثیر نمیزاره قبل ازاینا تو یه ماهگی گریه های وحشتناک میکرد بردمش دکتر گفت کولیک داره دی سیکل مین و دایمتکون داد خیلی خیلی آرومش کرد بعد که سه ماهش شد من شربتارو قطع کردم چون میگفتن کولیک سه ماهگی خوب میشه خودش بعدش باز اذیت میکرد تااینکه دوفته هست جیغ میکشه و اصلا غیرقابل تحمله یعنی من خودم به خاطر اینکه بچم زج میکشه وکاری از ستم ب نمیاد دیوونه میشم توروخدا کمک کنید
- چرک ناخن
سلام آقای دکتر دختر هشت ماهه دارم دیشب دیدم گوشه ناخن دستش چرک کرده و ناخنش کبود شده ولی بیقراری نمیکند باید چکار کنم
- آمپول پنتوپرازول
معده درد داشتم رفتم دکتر برام پنتوپرازول داخل سرم نوشت گفتم نوزاد ۴ ماهه دارم و شیر میدم،اما انگار .... الان سرچ کردم نگران شدم چیکار کنم؟؟؟
- مدفوع سیاه
کودک نه ماهه ک داره دندون در میاره و تب داشته الان قطع شده اما دارو هایی مثل پلاژین ،استا مینوفن ،و شیاف و شربت کلسیم و اهن هم استفاده میکنه مدفوعش الان سیاه شده و اینکه تازه دو ذوزه ک شربت کلسیم میخوره ایا این سیاه شدن مدفوع طبیعیه
- پرسش نوزادی
سلام نوزاد من نزدیک به هشت ماهشه چهاردست و پا نمیره بنظرتون دیرنکرده؟ اخه میگن بچه باید شش ماهگی چهاردست و پابره و یه سوال دیگ نوزادهشت ماهه بایدچندکیلوباشه؟
- وزنگیری
با سلام و عرض ادب
دخترم سه ماه و سیزده روزه است.وزن تولد 3010 با قد 50 سانت و در یک ماهگی 4300 و قد 54 سانت، در دو ماهگی 6 کیلو با قد 60 سانت و در سه ماهگی 7800 با قد 66 سانت میباشد.با توجه به وزن گیری زیاد نوزاد ایا دخترم مشکلی دارد؟لطفا مرا راهنمایی بفرماید باید یررسی خاصی انجام دهم(من و پدرش هر دو اضافه وزن داریم) - نوزاد نارس
باعرض خسته نباشید نوزادمن نارس ب دنیااومده و حدود دوماه و خورده ای در بیمارستان بستری بوده و الان یک سال و سه ماهه ک ب دنیااومده نوزادم نمیتونه سینه خیز بره ولی هم خودشو برعکس میکنه و هم چرخ میزنه و نشستن و هم شروع نکرده بسیار نگرانم لزفا بگید چکار کنم
- قرمزی پوست
باسلام نوزادم از وقتی دنیا آمد قرمز بود و وقتی گریه می کند قرمزی آن بیشتر می شود این قرمزی برای چیست؟ آیا پوست نوزادم تغیر خواهد کرد؟

