Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- جداکردن اتاق خواب کودک
سلام آقای دکتر بهترین زمان برای جدا کردن اتاق خواب کودک چه زمانیه؟ دختر من ده ماهشه خودم خیلی وابسته شدم شبها هم سه بار گریه میکنه شیر میدم میخوابه
- گرفتن صدا
سلام آقای دکتر. پسرم چند روز دیگه هفت ماهش تموم میشه. امروز صبح بلند شدم دیدم صداش یکم گرفته. تب و اسهال و استفراغ یا مشکل دیگه ای نداره. یعنی سرما خورده؟ چیکار کنم؟
- اسهال دختر یک ساله
با سلام دختر یک ساله ما الان چند روز که شکم رویه گرفته شاید روزی هم شش بار.از نظر وزنی هم ضعیفه بخاطر نفخ معده که داره هرچیزیهم نمیتونیم بهش بدیم ممنون میشم اگه بخاطر شکم رویه اش راهنماییم کنید که چه چیزی واسه درمانش باید بخوره
- نفخ نوزاد
سلام و خسته نباشید امروز اومدم مطب حدمتتون برای نوزادم شربت نفخ و یه قطره هم بابت بینی دادین میخواستم بپرسم شربت دل درد رو شبها بدم خواب اوره؟و اینکه اگه بچه شکمش موقع شیر خوردن صدا بخوره اشکالی نداره؟در ضمن اون قطره بینی رو همینطوری شدوع کنم به ریختن تا 15 روز یا نه یه بار بریزم کافیه یا اینکه فعلا نریزم؟
- نوزادشش ماه وده روز
باسلام آقای دکتر نوزادم شش ماه وده روزه هست وزنش شش ماهگی ۵۸۰۰هست بدوتولدشم ۲۶۰۰ازچهارماهگی غذای کمکی روشروع کردم ولی اصلا علاق های به خوردن فرنی نداره ولی سیب زمینی میخوره ولی فرنی بهش بدم ازدهنش بیرون میندازه تاالان که داخل هفت ماه رفته از فرنی خوشش نمیاد ونمیخوره به نظرتون چکارکنم مشکلی نداره
- .
سلام اقاي دكتر نوزادم الان ٥ ماهشه يه پنج روزي هست فقط شبا شير خشك كمكي ميدم اپتاميل يك شبا چه ساعتي بهش بدم بهتره؟
- آلرژی نوزاد
سلام مجدد آقای دکتر، پرسیدم دخترم با وجود خوردن شیرخشک اچ آ همچنان اگزما میزنه باید اچ آ رو ادامه بدم یا شیرخشک پپتی بدم؟ فرمودین اچ آ رو ادامه بدم و دخترم باید معاینه بشه در صورت لزوم دارو تجویز بشه. الان سوالم اینه که پیش چه دکتری باید ببرم واسه معاینه اگزما؟ متخصص اطفال، یا متخصص پوست، یا متخصص آلرژی؟
- اگزما نوزاد
باسلام خسته نباشید ببخشید یادم رفت رفلاکس که داره اگزما هم داره روی بدنش دایره دایره خشک وزبر شده ویتامین ا د با بتامتازون میزنم روشون باشبایه سی سی شربت هیدروکسیزین بهش میدم بهترشده ضررنداره.باتوجه به اینکه هم رفلاکس داره هم اگزما چه شیری بهتره براش بگیریم.ممنون
- اسهال
سلام دکتر من یک خانوم هیجده ساله هستم و یک دختر یک ساله دارم الان سه روز که خیلی شدید بطور دائم اسهال زرد ابکی و بد بو هست استفراغ هم میکنه هر چی بهش میدم اثر نمیکنه چیکارش کنم و تو شهر غریبم نمتونم حتی بستریش خواهش میکنم کمک کنین
- غذای نوزاد
سلام آقای دکتر. پسرم ۶ ماهست و رفلاکس و آلرژی به پروتئین گاوی داره. شیر مادر میخوره. دیشب با سیب زمینی براش پوره ی رقیق درست کردم. یکی دو ساعت بعد از خوردنش چند بار و هر بار مقداریش رو ریخت. شب دیگه غذا ندادم و فقط شیر بهش دادم. صبح فرنی دادم و خوب بود. امروز بعد از ظهر دوباره براش پوره هویج و سیب زمینی درست کردم و دوباره بعد از خوردنش چند بار و هر بار مقداری ریخت. همیشه غذا میریخت اما دیشب و امروز حجمی که ریخت بیشتر بود. تب یا اسهال و مشکل دیگه هم نداره. ایرادی داره؟ ممکنه سیب زمینی براش سنگین باشه؟
- مصرف شربت ستادین برای نوزادیکسال
مصرف شربت ستادین برای نوزاد یکسال هرچند ساعت وججوری بدم
- غذا
سلام آقای دکتر من ۲هفته دیگر ۶ماه بچم تموم میشه چند وقت یک بار بهش فرنی میدادم الان سرلاک شیر و برنج میدم ۳روزه یک بار فرنی با آب درست کردم دادم خیلی گریه کرد شکمش سفت شده بود انگار گریه ی شدیدی میکرد و اجابت مزاج نداشت یه روز اما سرلاک میخوره اینجوری نیست به نظر شما فرنی براش سنگینه و نمیتونه هضمش کنه؟
- خرما
سلام وقت بخیر دختر هفت ماهه ای دارم که چند روزه خرما و سرلاک خرما میخوره وسط پاش جوش دون دون قرمز زده هر چی پماد آد و کالاندولا میزنم خوب نمیشه علتش میتونه حساسیت به خرما باشه
- ضربه زدن به اسباب بازي
با سلام دختر من فردا چهار ماهه ميشه. اما هنوز نميتونه به عروسك ها ضربه بزنه و اصلاً تلاشي براي رسيدن به عروسك نشون نميده. دستش رو ميخوره و به اسباب بازيها فقط نگاه ميكنه.آيا اين حالت طبيعيه؟ بقيه واكنش ها از جمله نگاه كردن ، دنبال كردن، واكنش به صدا، لبخند، خنديدن، غلت زدن را انجام ميده. اما نسبت به بدست آوردن اشيا روبروش هيچ تلاشي نميكنه. اين واكنش تا چندماهگى بايد بوجود بياد؟
- گرفتگی بینی
سلام خسته نباشید اقای دکتر.پسرم تازه رفته ۶ماهگی الان ۱ماهه دماغش میگیره قطره سدیم کلرید میزنم ۱،۲ساعت جواب میده بازم میگیره .از دماغ نمیتونه خب نفس بکشه چیکار کنم.
- استفراغ
نوزاد چهارماهه که بعداز شیرخوردن بالا میاره پودر اسومراز دکتر داد اما هیچ تاثیری نداره
- رفلاکس نوزاد
عرض سلام نوزادم ۴ ماه و ۵ روزه اما همچنان رفلاکس داره ،خر خر،سرفه،و ریختم اب دهان،میتونم غذای کمکی شروع کنم؟چی بدم؟و آیا شیر خشک بیومیل آی آر میخوره
- عفونت روده
سلام دکتر خوب هستین خسته نباشید دکتر من پسرم ک ۲ماه داره همش بی قراری میگرد شب ها و بالا میاورد تقریبا دو شب اینجوری بود و پایین نافش باد کرده بودو سفت شده بود ما بهش ترنجبین دادیم و تا صبح نخابید بردیمش بیمارستان تو بخش بستری کردنش و به ما اجازه ورود نمیدن میخام بدونم مشکلش خیلی بزرگ ایا درمان میشه؟؟؟؟ خیلی نگرانم
- در مورد سرماخوردگی نوزاد
من پسرم 44روزشه سرماخورده دکتر گفته شربت آموکسی سیلین 125یک پیمانه هر 8بهش بده خیلی زیاد نیس آیا
- شیر
سلام خدمت شما من از شما پرسیدم چه جوری شیرروازبچم بگیرم وبه شیرخشک عادتش بدم شماگفتید که بهتره به شیر پاستوریزه کم چرب با استکان عادتش بدم مشکل من همینه که چه جوری این کارروبکنم یعنی چه طوری راطیش کنم که صبح وشب شیر من روول کنه وشیر پاستوریزه با لیوان بخوره چه جوری یادش بدم عادتش بدم میشه کمکم کنید

