Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیرنخوردن نوزاد
با سلام نوزاد4 ماهه ای دارم که وزنش هنگام تولد 3 کیلو و 600 گرم بو الانم حدود 6 کیلو 200 گرمه.مشکلش اینه که موقع بیداری به هیچ عنوان شیر مادر رو نمیخوره فقط در هنگام خواب اونم حداکثر 5 دقیقه (که در طول شبانه روز مجموعا 20 دقیقه هم نمیشه) بخاطر آلرژی که داره فقط شیرخشک آپتامیل بهش میدیم(اونم سرجمع در طول شبانه روز بین 180 تا 200 سی سی) . الان چند روزیه که شیرخشکش رو هم نمیخوره. خیلی نگران عدم وزن گیری مناسبش هستیم.چند باری هم بردیم دکتر که فقط دستور غذایی برای مادرش داد که همشو رعایت میکنیم ولی فایده ای نداشت.ممنون میشم راهنمایی کنید
- مو
سلام اقای دکتر خسته نباشید دخترم سه ماهشه موهاش پوسته میده چیکار کنم تمیز بشه
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشید دخترم هفت ماهشه دوروزه سرما خورده به دکتر خودش دسترسی ندارم آبریزش بینی و سرفه داره باتوجه به اینکه دوماه پیش سرما خورد با همین علائم دکتر براش سفکسیم ۱۰۰ پلارژین وقطره بتامتازون داد دوباره همونا رو تهیه کنم ؟؟ مقدار مصرفشون چقدر باشه؟
- شیر خشک زیر ۶ ماه
با سلام فرزند من ۵ ماهه است چ مارک شیر خشکی برای وزن گیری بهش بدم؟ به چیزی هم حساسیت ندارد
- سلام اقایی دکتر فرزندم از بعد واکسن دوماهگی دیگه تو بیداری شیر نخورد و دائم باید تو خواب شیر بخوره تو بیداری زیر سینه گریه میکنه و کمرش رو بلند میکنه که نخوره گاهی شیر میاد تو گلوش موقع اروغ زدن و حالت ادمس میجوعه دهنش رو ولی اصلا بالا نمیاره دکتر بردمگفت رفلکس پنهان داره ولی دارو نداد فقط دایمیتیکون داد الان نوزادم پنج ماه و بیست روزشه و همچنان تو خواب باید شیر بخوره ایا راه حلی هست کمک کنه تو بیداری شیر بخوره
- عرق کردن
سلام خسته نباشید پسرم هشت ماهشه موقع خواب خیس عرق میشه هرچند لباس نازک بپوشه .خیلی ام بیقراره همش گریه میکنه از چی میتونه باشه
- رشد دور سر نوزادم
سلام آقای دکتر. وقتتون بخیر. دخترم بیمار شماست. 9 مهر 98 به دنیا اومده. دور سرش موقع تولد 33 بوده. الان 7 ماه و 24 روزشه. دور سرش 42، قدش 70 سانتی متر و وزنش 7 کیلو 900 گرم. دور سرش برای این سن نرماله؟ تو این 7 ماه دو بار سرما خورده بود که شما براش آزیترومایسین تجویز کرده بودین. 28 روزگی هم بخاطر عفونت ادراری بیمارستان 7 روز بستری بود که دکترش خودتون بودین. من خودم دور سرم نرماله ولی در کل ریز هستم. همسرم دور سرش بزرگه البته بلند قد. تو خونواده ی من خواهر و مادرم دور سرشون کوچیکه. گفتم شاید این اطلاعات کمکی کنه.
- جناب دکتر سلام .من پسرم ۹ ماهش هست و از یک روز پیش سرفه میکنه دکتر شربت ازیترومایسن ۲۰۰ دادن طریقه مصرف دارو لطف کنید ممنون میشم .وزن بچم
- ابسه لثه
سلام دختر من ۳ماهه هست لثه بالاش ابسه کرده و عفونتی شده به اندازه یک عدس هستش .ممنون میشم راهنمایم کنید
- قطره
سلتم دکترقطره آدزیردندونوسیاه نمیکنه؟؟من قطره ای میخوام به پسرم بدم که دنونشوسیاه نکنه لطف میکنیدبهم مغرفی کنید
- رفلاکس نوزاد ۴ ماه و ۲۷ روزه
سلام پسرم ۴ ماه و ۲۷ روزشه.گاهی وقتا شیر خوردنی خودشو به عقب میکشه.یا میخوام بهش شیر بدم سرشو عقب میده و نق میزنه وگریه میکنه.شیرخشک گیگوز میدم با کمی هم شیر خودم.بالانمیاره.دفع هم داره روزی یک تا دوبار.ممکنه رفلاکس داشته باشه؟
- غذای کمکی
سلام خسته نباشین پسرم 6 ماه و12 روزشه رفلاکسم داره دکتر ک بردم گف غذای کمکی از 5 ماه شرو کن منتها با اب گوشت و مرغو پوره گف فعلا فرنی نده با همین برنامه پیش رفتم اما الان چن روزی هست فرنیو شرو کردم گفتن بیشتر از س قاشق نباید بدم س و عده غذا در روز هر بار س ق گفتن فعلا حریره ندم میوه ندم گوشت قرمز فقط ابشو بدم تا 9 ماه چون ممکنه رفلاکسش برگرده موندم پس چی بدم اخه بدنش ب همه چی احتیاج داره نمیدونم باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین
- شربت
سلام دکترپسرم۱۰سالشه برای گلودردش شربت سفیکسیم۱۰۰هر۱۲ساعت یبارتجویزکرده ولی نگفت چه اندازه بهش بدم میشه اندازشوبگیدممنون
- مدفوع خلطی خونی
سلام آقای دکتر من دخترم دوماه و نیم بود تو مدفوع خون دیدم بعد اون رگه خون به همراه خلط دکتر برام آزمایش مدفوع نوشت و تشخیص التهاب روده ناشی از آلرزی به شیر بود و چیزهای لبنی گاوی و حذف کردم خوب شد ولی دوباره شروع شد خلط با رگه دفع کرد شب قبلش کله پاچه گوسفندی خوردم آیا باید اونم حذف کنم درضمن دکترم گفت شیرخشک مخصوص کمیابه نمیدونم باید چیکارکنم
- تایم شیر خوردن نوزاد
سلام.نوزاد چهل روزه ام شب برای شیرخوردن بیدارنشده و من هم گوشیم زنگ نزده و بیدار نشدم شش ساعتو نیم است ک شیرنخورده. مشکلی برای نوزاد پیش می اید؟ از جهت افت قند خون یا تاثیر بر مغز نوزاد؟
- اسهال نوزاد 3 ماهه
دخترم سه ماه و بیست و یک روزه یک هفته هست اسهاله دکتر اطفال هم بردم هنوز خوب نشده
- واکسن۱۸ ماهگی
دخترم ۲۴ام ماه باید واکسن ۱۸ ماهگی بزنه ولی از روز ۱۸ام ماه تب کرده بعد از مراجعه به مطب برای کنترل .نمیدونم اونجا آنفلونزا گرفته یا کرونا ....فقط تب داره تزریق واکسن ۱۸ ماهگی باید به چه شکل باشه تاخیر مجاز هست
- کار نکردن شکم نوزاد ۲۵ روزه
سلام نوزاد 25 روزه دختر بازم خیلی کش و قوس پیدا به خودش و 12 ساعته که شانس کار نکرده ش با شیر خودم تغذیه میشه؟
با شیر خودم تغذیه میشه و 12 ساعته که شکمش کار نکرده خیلی پیچ و قوس به خودش میده و قرمز میشه چه کار کنم؟
- تیرگی انتهای انگشتان دست نوزاد
چند مدته انتهای انگشتان دستش سیاه شده علتش چیه!؟
- چنگ زدن کودک به پیشانی و پشت گوش و رگ قرمز همیشگی داخل چشم
نوزاد همیشه به گوشهایش چنگ میزند

