Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- راه نرفتن پسر یکساله ام
پسرم یک سال دارد ولی راه نمیره فقط نشسته. چهار چنگولیم نمیره. هیچ بیماری و مشکل خاصی ندارد. آیا راه رفتنش تاخییر دارد؟
- تغيير شير خشك
سلام.دخترم ٢و نيم ماهشه و در طول ١ ماه اخير ٣ مدل شير خشك عوض كرديم چون بهش نميساخت و باعث نفخ يبوست يا اسهال ميشد.به تجويز پزشك اپتاميل پپتي تهيه شد كه كودك طمعش رو دوست نداره و نميخوره..حالا به نظرتون نان اچ ا بگيرم كفايت ميكنه؟لطفا راهنماييم كنين براي تعويض شير خشك كودك چطور اقدام كنم؟منظورم اينه شسر قبلي رو ناگهاني قطع كنم و جديد رو شروع كنم يا تركيب كنم اول؟
- گریه نکردن
پسر دوازده روزه دارم که دوروز اول گریه میکرد ولی بعد از اون همه ی کاراش خوابیدن شیر خوردن طبیعیه ولی اصلا گریه نمیکنه هنگام خیس کردن یا وقتی گشنشه همش نق نق میکنه میخاستم بدونم آیا مشکلی داره یا نه
- کم خونی نوزاد
باسلام ببخشید امروز رفتم آزمایش تیروئید پسرم بگیرند باورکن چندبار پای پسرم سوراخ کردندخون نداشت لطفا راهنماییم کنید چکارکنم کم خونی رفع بشه ایا خودم قرص اهن بخورم بهش شیربدم اونم تاثیر داره ؟؟
- واکسن کرونا برای مادرانی که نوزاد مبتلا به فاویسم دارند
سلام من کودک 14 ماهه شیرخوار دارم که مبتلا به فاویسم است اگر واکسن کرونا بزنم مشکلی برای فرزندم پیش نمی آید؟؟
- برفک دهان
سلام آقای دکتر دخترم هفت ماهشه و کنار لپش فکر کنم برفک زده سفید شده بهش چه دارویی بدم؟
- دو ناحیه کلسیفیکاسیون پارانشیمال در کبد جنین قابل درمانه ؟
- ورم بیضه
سلام آقای دکتر.یک بچه ۴ ماهه دارم .چندروز متوجه شدم که وقتی با پاهاش به بیضه هاش فشار وارده میکنه یه گردی ابی رنگ کوچیک چندسانت بالای بیضه سمت راستش میزنه بیرون.رنگش به رنگ رگه.اگه بچه اروم باشه میره تو.به نظرتون چی میتونه باشه
- تیک عصبی
سلام دخترم چهار ماهشه چند روزه که دهنشو یه جوری کج میکنه خیلی میترسم احتمال داره از دندون دراوردن هم باشه چون اب دماغشم میاد کلا بیقرار شده دستشم تو دهن میکنه
- ختنه
سلام من یه نوزاد ۴۲ روزه دارم که میخوام ختنه کنم دکتر بهش شربت پرومتازین و قرص دیازپام داده که گفت قبل ختنه شربت رو دو سی سی و نصف قرص با نصف شیاف استامینوفن ۱۲۵ بهش بدم روش ختنه هم جراحی هست الان من چیکار کنم؟؟؟ آیا این داروهارو استفاده کنم ؟؟؟ تو رو خدا بگید این داروها ضررش چیه من چیکار کنم
- تغذیه نوزاد هفت ماهه – بیسکوییت مادر
سلام و خسته نباشید خدمت دکتر گرامی
آیا میتوان به نوزادی که هفته ی دوم هفت ماهگی را سپری میکند بیسکویت مادر داد یا نه؟ - ابریزش بینی
سلام نوزاد 6 ماهم دچار ابریزش شدید بینی و گلو درد شده از چه انتی بیوتیکی استفاده کنم بهتره سفیکسیم 100 یا اموکسی سیلین 125
- خلط با رگه خون در مدفوع نوزاد
سلام توی مدفوع نوزادم رگه خون دیدم نوزاد 3ماه ونیمم توی آزمایش مدفوع گلبول سفید رو نشون داده4تا6..ی دکتر بردم گفت عفونته کوتریموکسازول دادتا5روز دادم خورد ولی باز بعد ازچند روز رگه خون توی مدفوعش دیدم علتش چیه؟ی دکتر دیگه بردم میگه آلرژی داره چکارکنم
- رفلاکس
سلام بچم ۳ماهشه بهش شیرخشک میدم بعد از نیم ساعت بریده بریده بالا میاره مشکل از شیرخشکه یا اضافه معدش هست ؟
- شیر
سلام خسته نباشید من بچه ی یک سالم روسه هفتست تقریبا ازشیرگرفتم اماشباچندباربیدارمیشه وگریه میکنه تابلندنشم بغلش نکنم راه نرم راظی نمیشه باید چیکارکنم تا عادت کنه شباتاصبح بخوابه یانخوادکه هی بغلش کنم راه برم تادوباره بخوابه هرکاری میکنم تاعادت کنه که وقطی بیدارمیشه دوباره بخوابه راظی نمیشه تابلندنشم راه نرم قبول نمیکنه گریه وجیغ میزنه چیکارکنم
- آب دهان نوزداد
سلام پسر ۵۳ روزه دارم پنج روزه شکمش کار نکرده طبق گفته شما روغن زیتون زدم به شکمش و ماساژ دادم بازم کار نکرده و الان چهار روزه اب دهانش همش میریزه چند روز پیش شکمش سه روز کار نکرده بود شیاف گلیسیرین براش گذاشتم کار کرد
- مفصل
با سلام پسر ۸ ماهه با وزن ۹.۸۰۰ مدتی است موقع بغل کردن از کتفش صدای تق میاد ایا باید معاینه شه یا مشکلی نیست؟شربت ادزیر هم میخوره
- سرماخوردگی
وقت بخیر خسته نباشید دخترم صداش گرفته 8,ماهشه فکر کنم سرماخورده بعد شربت افاکسیم از داروخونه گرفتم میدم بش هر 12, ساعت اشکال ندارد براش
- ختنه
سلام آقای دکتر ، پسر من ۲۰ روزه اس و به روش سنتی ختنه شده ، دکتر براش سفکسیم ۱۰۰ نوشته صبح و شب به مقدار یک سی سی ، میخواستم بدونم برای بچه ضرر نداره؟ چون شنیدم به نوزاد زیر یک ماه معمولا دارو نمیدن
- تغذیه
سلام خسته نباشین تو هشت ماهو هستش یعنی ۱۸ میره تو نه ماه میتونم اب عدس با تخم مرغ و سیب زمینی بدم

