Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کم بودن شیر مادر
سلام دختر نوزاد ۲۵ روزه دارم احساس میکنم شیر مادر نوزادم را سیر نمیکند چکار کنم شما با شیر خشک دادن موافق هستید چه نوع شیر خشکی مناسب الان نوزاد من است ممنون
- سرفه خشک و خش خش کردن سینه نوزاد ۵ماهه
- ناف نوزاد نارس
نوزاد من ۳۲هفته به دنیا اومده الان چهل روزه نافش نیافتاده خشک شده ها ولی نیافتاده چیکارکنم
- سرفه نوزارد سه ماهه
پسرم سه ماهه هست و دو روز هست که به شدت سرفه میزنه و از خواب بیدار میشه فعلا به متخصص دسترسی ندارم ،تو خونه اسپره سالبوترکس وبکلکس را دارم و شربت کتوتیفن را دارم آیا میتونم استفاده کنم برای نوزاد و اگر میشه به چه صورت و چه مقدار؟
- نفخ نوزاد
سلام کودک من فقط ازشیرخشک تغذیه میکنه5ماهشه شیرخشکشوبادستوردکترعوض کردم ولی بیرون رویش یکم بیشترشده ایامشکلی نیست
- مدفوع نمیکنه
سلام پسر من ۱۸ روزش است الان چهار روز مدفوع نکرده شکمش باد کرده درد هم میکنه همه اش گریه میکنه نمی خوابه شیر هم نمی حوره چه دارویی بهش بدم من داخل یه روستا زندگی میکنم امروز فردا هم تعطیل تا شنبه باید من چه دارویی بهش بدم بهتر بشه تا من یه جایی پسرم رو ببرم لطفآ زود جواب منو بدین
- وضعیت نوزاد
سلام نوزاد ما در ۳۴رهفتگی بدنیا اومد وزن ۲۵۰۰ گرم بعد دو روز از ان آی سی یو ترخیص شد گفتن تا یک ماه زیر نظر دکتر باشه ما به فوق تخصص نوزاد بردیم براش قطره سفکسیم نوشته چون شنیده بودیم نباید به نوزاد سفکسیم داد به یه متخصص نوزاد بردیم گفت نیازی به سفکسیم نیست حالا ما چیکار کنیم
- غذا
سلام آقای دکتر میشه موز رنده کرد با سرلاک برنج مخلوط کرد و به نوزاد هفت ماه و نیمه داد؟
- دفع نوزاد
سلام و درود ببخشید نوزاد من الان ۵۱ روزش هست که این چند روز دفع یک روز درمیان داشته و به صورت چسبناک و زرد رنگ هست مثل دفع های قبل زرد دون دون نیست و نفخ زیاد داره دکتر نرس هارویز گریپ میکسچر داده میخوره خوبه ولی بعد دوباره نفخ زیاد داره و خیلی بی قراری میکنه که گاهی اوقات زور میزنه قرمز میشه لطفا راهنمایی کنید سپاس از شما
- شیرخشک
با سلام خدمت پزشک محترم
به نظر شما برای نوزاد نارس و کم وزن چند وعده شیرخشک در روز کنار شیر مادر لازمه و چند سی سی باشه؟ - مدفوع
سلام خسته نباشید نوزاد چهار ماهو نیم پسر فاویسم دارد چند وقتی هست دانه های زیر سیاه توی مدفوع میبینم شیر خشک ببلاک ۲ رو تازگی شروع کرده بودم که خودتون گفتید اگه خوب نشد تغیر شیر خشک بده شیر خشکشو عوض کردم گیگوز دادم که اسهال گرفت دوباره ببلاک دو دادم الان دو باره دانه های سیاهو میبینم چه مارک شیر خشکی خوبه ابا خطر ناکه ؟
- بیماری نوزاد
سلام اقای دکتر من دخترم یکماهشه زیاد شکمش باد داره و بوی خیلی بدی هم داره وقتی باد شکمش خالی میشه خیلی گریه میکنه و زور میزنه و خودشه رو جمع میکنه مشکلش چیه
- نوزاد ۶ ماهه دارم گلوش چرک کرده خلت داره چی بهش بدم
- کیست در سر نوزاد یکماهه
سلام ببخشید تو سر نوزادم یک کیست وجود داره ایا خطرناکه؟به دارو نیازه؟
- تی اس اچ
با عرض سلام و وقت بخیر و با عرض پوزش از ایجاد مزاحمت میخواستم بدونم تی اس اچ ۷/۰۱ و تی چهار ۷/۷۲ برای کودگ چهار ماه و نیمه خوبه ؟؟
- بررسی نتیجه ازمایش خون
سلام تقاضای برررسی و خواندن جواب آزمایش خون نوزاد دو ساله را دارم .برای خانواده ای از منطقه محروم هست که توانایی مراجعه مجدد به پزشک را ندارن.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و در صورت امکان اگر با توجه به جواب آزمایش، نیاز به دارویی هست بفرمایید که در اسرع وقت انجام بدیم.
- بیقراری نوزاد دو ماهه
سلام وقت بخیر دخترم دو ماهشه بیشتر وقت روز و مخصوصا شبها بیقراری و گریه ی شدید میکنه علائم که داره نفخ شدید و موقعی که بیتابه عضلات رو سفت میکنه پاهاشو جمع میکنه سرش رو به عقب میده فقط با تکون دادن و صدای سشوار آروم میشه حالت رفلاکس داره انگار تو دهانش یه چیز هست که مدام قورت میده خس خس سینه داره و با ولع زیاد شیر میخوره و به نفس نفس میفته شیر مادر میخوره و با صدای بلند آروغ میزنه و موقع دفع باد معده و مدفوع هم صدای بلند ایجاد میشه یه وقتایی هم موقع دفع ادرار گریه میکنه. و ناگفته نماند کم کاری تیروئید داره که قرص لووتیروکسین ۵۰ هم یه روز در میون یه نصفه و یه کامل میخوره و تحت نظر دکتر غدد هست.چند بار دکتر بردمش که در حال حاضر قطره پدی لاکت و دایمیتیکون و گریپ میکسچر و کولیکز استفاده کردیم ولی جواب نمیده.😔😔😔
- دارو
با سلام اقایی دکتر ایا سرما خوردگی کودکان وسیتریزین برای نوزاد ده ماهه ضرر ندارد چون در بروشور ان دو دارو امده که زیر دو سال استفاده نشود ولی پزشک ان را به نوزاد میدهد چیکار کنم ان دارو را میتوان با خیال راحت به نوزاد داد یا نه با تشکر
- شیر نخوردن نوزاد 4 روزه
سلام ، خسته نباشید،
دختر من ۴ روزه بدنیا امده، وزنش ۲.۴۵۰ بوده، ولی بعد از ۴ روز وزنش شده ۲.۲۰۰.
آقای دکتر اصلا شیر زیاد نمی خوره، به زور بهش میدیم.
دکتر چیکار کنیم؟
- سرماخوردگی
سلام وعرض ادب عذرخواهم دخترم دوماه ونیم هست سرماخورده،خلط سینه وسرفه داره،پزشک داروخانه بهش شربت سرماخوردگی کودکان(پدی کلد)،و آموکسی کلاو تجویز کرده،له نظرتون این دارو ها مخصوصه شربت سرماخوردگی برای نوزادم مناسب است؟باتشکر فراوان

