Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیر خوردن نوزاد
سلام جناب دکتر وقت بخیر آقای دکتر نوزاد هر ۲ ساعت یا ۳ ساعت چند دقیقه باید شیر بخورد؟ ۱۵ دقیقه یا ۲۰ دقیقه؟ گاهی اوقات نوزادم ۵ دقیقه میخورد زمانی که خواب است یا خوابش میگیرد هنگام خوردن.
- بالا آوردن نوزاد از دماغ
با سلام نوزاد ما بیست روز داره و گاهی حالت خفگی بهش دست میده و از بینی و دهانش شیر بالا میاد و بینی انگار گرفته میشه و رنگ بدنش سرخ میشه
- نگهداری دارو
سلام . آقای دکتر میخواستم بپرسم داروهای کولکید و آدوکید و قطره بینی بچه را در یخچال نگهداری کنیم یا بیرون از یخچال؟
- سلام اقای دكتر پسرم من الان شش ماه تمام است شبها باگریه ازخواب بیدار میشودحتی چشمهایش راهم باز نمی كند تلاش میكنیم میخوابد بعد 20 دقیقه یا ربع دوباره تكرار میشود هرزگاهی هم اصلان نمی خوابد فقط گریه میكند من راكلافه كرده تا اینكه صبح شود می خوابد لطفا من را راهنمایی كنید؟
- یبوست نوزاد
سلام اقای دکتر نوزاد ۵۶ روزه دارم که هم رفلکس داره و نفخ زیاد و روزی یبار شکمش کار میکنه الان سومین روز هست که شکمش کار نکرده ممنون میشم راهنمایی کنید از روغن زیتون هم استفاده کردم
- شیرخوردن شبانه نوزاد
سلام آقای دکتر پسر من تازه وارد 8ماهه شده است تا چهار ماهگی مشکل نداشت ولی بعد دچار ریفلاکس شده و درست شیر نمی خورد دکتر دارو داد شیر خوردن بهتر شد الان تو هشت ماه شبها اصلا درست نمیخوابه یعنی با سرفه بیدار میشد دکتر گفت از ریفلاکس و امپرازول داد الان 10روز دیگه سرفه نداره روز ها ساکت و خوب ولی شبها هر 45دقیقه یکبار بیدار میشه و اصلا نمیخوای از ریفلاکس یا مشکل دیگه ای داره اگه هنوز ریفلاکس چه علامتی میتونه داشته باشه
- اکو قلب نوزاد
سلام دکتر نوزاد وقتی شیر می خورد حالت خفگی به دست می زند ولی وقتی قطره بیتی سیم کراید داخل بینی بگذاریم به مدت 6 ساعت یا بیشتر خوب می شود ولی دوباره از قطره استفاده می کنیم وقتی خفگی بهش دست می زند عرق یا آبی نمی شود نیاز به اکو درمانی هم دارد؟
- یبوست نوزاد
سلام پسرم تقریبا سه ماهشه هر روز دو سه دفعه مدفوع میکرد ولی الان چند روز مدفوع نکرده و خیلی زور میزنه
- شستشوی معده نوزاد
سلام .خسته نباشید.ببخشید نوزاد ما دیشب به دنیا اومده و از صبح همش یع میزنه (مثل کسی که حالت تهوع داره و میخواد استفراغ کنه)و سینه ی مادرشو نمیگیره..گفتن باید شستشوی معده بدن...آیا این کار برای نوزاد خطرناک نیست؟و اینکه لازمه باید انجام بشه؟
- گریه نوزاد
سلام نوزادم خیلی گریه میکنه
- کم وزنی
باسلام وخسته نباشید دخترم هشت ماهش تموم شده وزنش ۶۳۰۰هست وزن تولدش ۲۶۰۰هست غذا هم فرنی وسیب زمینی میخوره ولی وزنش خیلی کمه ازنظرشماچکارکنم
- چشم نوزاد
سلام دختر من سه ماهو نیم داره چند روزه از چشماش اشک میاد چیکار باید بکنم ؟مهمه؟
- باسلام برای نوزاد ۳۴روزه آموکسی سیلین ۱۲۵ میشخ داد خرخرمیکنه
- غذای نوزاد
سلام آقای دکتر. پسرم ۶ ماهست و رفلاکس و آلرژی به پروتئین گاوی داره. شیر مادر میخوره. دیشب با سیب زمینی براش پوره ی رقیق درست کردم. یکی دو ساعت بعد از خوردنش چند بار و هر بار مقداریش رو ریخت. شب دیگه غذا ندادم و فقط شیر بهش دادم. صبح فرنی دادم و خوب بود. امروز بعد از ظهر دوباره براش پوره هویج و سیب زمینی درست کردم و دوباره بعد از خوردنش چند بار و هر بار مقداری ریخت. همیشه غذا میریخت اما دیشب و امروز حجمی که ریخت بیشتر بود. تب یا اسهال و مشکل دیگه هم نداره. ایرادی داره؟ ممکنه سیب زمینی براش سنگین باشه؟
- درد گوش
سلام خسته نباشید بچه من سه ماهشه اینقدر گوش سمت راستشو میکشه که از خواب بیدار میشه
- تب بالا
سلام خواهرزاده من ۱۵ ماهشه بعد ی تب بللا بی حال میشه و دهنش قفل میشه بعد دو دقیقه میتونن دهنشو باز کنن دکترم هیچ تشخیص نداده ودوروزبستری بود توازمایشای خون و کشت و عکس قفسه سینه مشکلی نداشت.چند روزه بی اشتهاس.یبوست داره و دوبار هم بالا اورده.
- سلام وقت بخیر دختر من تو 7ماهه ولی وزن خوب نمیگیره الان 6کیلو هست 1800بود بدنیا آمد غذا هم نمی خوره شیر خشک میخوره گیگوز میشه راهنمایی کنید
- مولتی ویتامین اشتها آور
سلام آقای دکتر خسته نباشید دختر من ده ماهشه خیلی کم غذا میخوره یا کلا نمیخوره شیرخودمم میخوره روزی ۷ بار و مولتی ویتامین و آهن ایرانی هم میخوره سوالم اینه که میشه قطره مولتی اشتها آور خوب معرفی کنید که تاثیرگذار باشه ممنونم
- رشد کم دور سر نوزاد
سلام دختر ۱۰ ماهه دارم، هنگام تولد ۳۵۰۰گرم، ۴۸ سانت قد و دور سر ۳۴سانت داشت ولی الان وزن ۸۶۰۰گرم، ۷۴سانت قد و دور سر ۴۳.۲ دارد، وزن و قد طبق نموداره اما دور سر ۴۳.۲ ساخته که طبق نمودار یک سانت کمتره، ماه پیش هم ۴۳ سانت بود، این موضوع نگرانم کرده،لطفا بفرمایید برای رسیدن به رشد نرمال طبق نمودار چکار کنم؟
- پسرم ۴ماهش خیلی سرفه میکنه وصداش گرفته است
سرفه میکنه خیلی صداش گرفته سینه اش هم چرکه

