Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نارس بودن کودکان
پسری دارم یازده ماهه با وزن 8500قد69،دورسر44که درهفته 35بعلت پارگی کیسه آب با وزن 2250،قد47ودورسر33،بدنیا آمددرحال حاضر میتونه چهار دست وپا بره باکمک اشیا بایسته وقدم برداره،سه تا دندون داره ولی اصلا حرف نمیزنه اگرچه از نظر شنوایی مشکل نداره ولی من نگران این مسأله هستم سوال من اینه تا چه زمانی باید به کودک فرصت حرف زدن داد؟آیا روند رشد جسمی وهوشی پسر من نسبت به کودکان ترم کمتر نیست؟از نظر یادگیری مشکلی با دیگر کودکان ندارد؟پسر من یک کودک نارس محسوب میشه ومنحنی رشد جداگانه ایی دارد ؟
- سلام وقت بخیر .پسرم یکسالشه سرماخورده ابریزش داره و سرفه میکنه چه دارویی بدم میشه راهنمایی کنین.وزنش ۱۲هست
- ابله مرغان
سلام. پسرم یک هفته پیش تب وعلائم سرماخوردگی داشت. بعدازان الان 4روزه مدام تب میکنه و دونه های قرمز باتاول آبکی زده بردم دکتر کوا موکسی کلاو. استامینوفن و پمادداد، 2روزه استفراغ زیاد میکنه لطفا راهنمایی کنیدممنون
- غذای کمکی
سلام اقای دکتر، وقت شما بخیر، غذای کمکی برای کودک ۶ ماهه حداکثر تا چند قاشق باید باشه؟
- ایمونس
با سلام شربت ایمونس که معرفی کردید برای کودکان ۴ سال روزی چند سی سی بدم؟
- بتامتازون
دخترم کمی پماد بتامتازون رو داخل دهنش کرد حجم پماد که اندازه نخود بود رو در آوردم و دهانش رو شستم کمی هم ماست دادم بخوره کار دیگه ای هم باید انجام بدم ؟ مشکلی براش پیش نمیاد؟ دخترم یکسال و ۵ ماهشه
- ویتامین
سلام اقای دکتر خسته نباشید.برای دختر ۲ ساله چه نوع ویتامین بهش بدم ممنونم
- سلام خسته نباشیددخترم ۴ ساله شه وقتی سرما میخوره سرفه خیلی میکنه میخواستم راهنماییم کنین یک داروی خیلی خوب بهم معرفی کنین تاتهیه کنم سرفه هاش خشک هستش
- میزان مصرف سفکسیم 100برای کودک ۷ ساله ۲۳ کیلویی
- قرص یدوکینول
دکتر هر ساعت اعدد گفته مصرف بکنه برای کودک ۶ ساله ایا میتوانم نصفش را بدهم ضرری برای پسرم ندارد که کامل قرص رابخورد با تشکر
- پوسته روی پلک چشم
سلام وخسته نباشید دخترم ۴سالشه یه مدته روی پلک چشم پوسته میزنه خشکه پماد آدچشمی هم استفاده کردم خوب نشده چشمش هم ضعیفه عینک میزنه لطفا راهنمایی میکنین؟؟
- غده
سلام دکتر وقتی بچم چند ماهه بود ازتون سوال کردم چند تا غده پشت سرش لمس میکنم فرمودید دست نزنم این غده ها هنوز هست نزدیک سه سالشه بازم مشکلی ندارن؟ در گردنش هست
- دو سر کودک ۲۳ماهه
سلام اقای دکتر خوبین خسته نباشید ببخشید اقای دکتر پسرم ۲۳ ماهشه دور سرش بزرگه سونو آزمایش مشکلی نبوده چن بار بردم دکتر بهش قطره د۳ داده خوبه ؟چیکار کنم بزرگتر از این نشه ب نظر شما چی خوبه چه قطره ی خوبه تا بزرگتر از این نشه ممنون میشم راهنمایی کنید
- سرماخوردگی و سرفه صدا دار ۳ساله باوزن 13کیلو
درود بر دکتر عزیز... دخترم دوسه روزه سرما خورده امروز دیگه خیلی آبریزش داشت و سرفه کرد یکی دوبار. سفکسیم 100هر 12ساعت میدم ۴سی سی. داروهای دیگه هم دارم. بنظرتون چی بدم دیگه بهش؟ ممنونم ازتون دکتر عزیز
- مریضی پسر ۳ سال و نیمم
سلام جناب دکتر پسر من سه سال و نیم شه از دیشب تب شذیذ ۳۹ درجه داره که من با مسکن تبش کنترل میکنم همش ۲ ساعت بدنش خنکه دوباره میشه داغ داغ چه دارویی شما تجویز میکنید شربت سفکسیم ۱۰۰ گرفتم براش این و بدم که اگر عفونت داره بدنش بهتر میشه نظر شما چیست
- مصرف شربت پدیزان برای زیر دوسال
سلام وقتتون بخیر. پسرم ۱۸ ماهش هست. و تا الان قطره پلارژین بهش میدادم. آیا میشه بهش شربت پدیزان بدم ازین به بعد؟ پدیزان برای چندسال منع مصرف نداره؟
- فاویسم
با سلام ایا وازلین برای کودک فاویسم مجازه؟
- سلام پسرم چند روزه سرما خورده امروز میگه پاهام درد میکنه خودشم میلنگه به نظرتون باز ببرم دکتر
سلام پسرم چند روزه سرما خورده،بهش ستادین دسی و ایبوپروفین و سفکسیم میدم،از صبح امروز میگه پاهام درد میکنه ،موقع حرکت هم کمی میلنگه،به نظرتون باز ببرم دکتر؟
- استفاده قطره باکتی ماید برای زیر دو سال
سلام پسرم یک سال داره از ظهر چشماش عفونت کرده میتونم قطره باکتی میآید بریزم چند قطره و چند ساعت
- تب کودک و بوی بد دهان کودک ۲ ساله
سلام کودکم دو سالشه چند روزی تب داشت الان دهانش بوی بد گرفته میشه لطفا بگید علتشو؟

