Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قورت دادن هسته هلو
پسر سه سالم هسته هلو قورت داده راحت غذا میخوره نفسش کشیدنش خوبه خودش مشکلی نداره اما دو روز مدفوع کرده خارج نشده حداقل سالم ندیدمش..هلو کوچیکا بود هسته هم کوچیک
- استفراغ
سلام ببخشید اقای دکتر سوالی داشتم بچم هفت ماه و یک هفته داره موقعی که واکسن 6ماهگی اش زدم از ظهرش بچم استفراغ شدید میکرد همینجور مدام حتی یکم شیر هم میخورد برمیگردوند تا اینکه عصرش بردمش دکتر بهش شربت اندانسترون داد تا بهش دادم برگردوند مجبور شدیم آمپولش بهش بزنیم تا شب که آمپول نزده بود همینجور استفراغ دیگه خوب شد کلا تا سه روز پیش دوباره همون استفراغ رو کرد باز بهش شیر دادم باز استفراغ شریت اندانسترون خریدم یهش دادم بعد ده دقیقه برگردوند ولی دیگه خوب شد نمیدونم اون روز یکم توو هوای گرم بود گرماش شده بود و عصرش برای بار اول بهش بسکویت مادر که نرمش کرده بودم بهش دادم و تا امروز باز دوبار اون استفراغ ها کرد دیگه بهش دارو ندادم..استفراغ شدیده از بینی بیزون میزنه به نظرتون بخاطر چیه ؟ غذای کمکی رو چهار وعده میدم ظهر و شب سوپ صبح و عصر سرلاک یا فرنی یه هفته قبل هم شربت زاتدین خارجی بهش میدادم عوارض این دارو نیست؟ باید چیکار کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید
- شربت مولتی میناجویس
سلام دکتر خسته نباشید من قبلا برای دخترم شربت مولتی ویتان میدادم ولی الان نایاب شده وشربت مینا جویس رو جایگزبن کردم آیا مشکلی نداره واین شربت مناسبه براش واینکه روزی چند سی سی باید بخوره ؟؟؟؟؟
- مصرف مولتی ویتامین
در دورانی که نوزاد داره انتی بیوتیک مصرف میکنه میشه شربت مولتی ویتامین بهش داد در طول روز؟
- جواب سوال گرفتن کودک ازپوشک
جواب متن راه های گرفتن کودک از پوشک
- یبوست
سلام پسرم ۴۰ روزشه هر دهشت روزشکمش کار می کنه ودل پیچه داره خیلی گریه وبی قراری می کنه،دکتر بردمش بهش شربت وقطره داده ولی هنوز همنطوره چیکار کنم؟
- یبوست کودک
سلام خسته نباشیدببخشید من یه خواهر کوچیک دارم سه سالشه خیلی از یبوست رنج میکشه شکمش باد میکنه انقد زور میزنه بیش از حد چند باربردیم دکتر بجز پودر پیدرولاکس چیزی ندادن و دکتر با شیاف لاکتوردادن بازم خوب نشد باید چیکار کنیم
- کبودی
سلام دختر چهل ودو روزشه از موقع تولد در هنگام عاروق زدن کار کردن شکم وخارج شدن باد شکم گریه زیاد همراه بادرد داشت وسرخ میشد، امروز تب داشت سریع بالا رفت چون از صبح شیر کم میخورد روی ۳۸/۴ رفت خیلی ترسیدم یک شیاف ۱۲۵ استامینوفن براش گذاشت تا شیاف خواست عمل کند تبش تا ۳۹ هم رفت بعد شکمش کار کرد تمیزش کردم شیر هم خورد موقع عارق زدم زیاد گریه وزور زدن داشت عاروق زد اما دست وپاهاش سرد شد وکبود شد انگار خون جمع شده بود وهمچنان سرد بود بعد از نیم ساعت که اروم شد سرش وشکمش شروع به گرم شدن کرد ودرجه تی گذاشتم ۳۸/۷ بود قره استامینوفن نه قطره دادم بهش ودوباره تا اثر کند تا ۳۹درجه هم رفت اما بعد پایین امد اما رنگ دست وپاها طبیعی شد ودماش به حالت طبیعی برگشت ممنون میشم راهنمایی بفرمایید علت رو توضیح بدید
- سلام خسته نباشید پسر من ۹ سالشه رفتم چکاب بدم مشکل خاصی هم نداشت لنفوسیت ۵۹ نوشته نیتروفیل ۳۶ آیا خطری داره فعلا دسترسی به پزشک نداشتم نگران شدم
- غلت زدن در خواب
سلام دکتر وقت بخیر پسر من چند روز دیگه وارد ۱۶ ماهگی میشه به تازگی خیلی غلت میزنه همش در خال غلت زدن هست گاهی بیدار میشه ولی دوباره میخوابه و دوبار در شب هم شیر میخوره چه کار باید کنم
- گلودرد
باسلام،پسر ۸ ساله من با وزن۵۵ کیلو چند روزی است که وقتی سرش را پایین می اندازد سرگیجه دارد و بوی بد دهان دارد و گلویش تازه درد میکند چه آنتی بیوتیک استفاده کنم؟
- قرص سفیکسیم دویست
سلام.دخترم شیش سالشه.بردمش دکتر قرص سفیکسیم دویست نوشته.روزی یه عدد.مقدارش زیاد نیست.؟؟گلو درد و گوش درد داره
- فاویسم
سلام پسر من ۶ ماه داره جایی دعوت شدیم که به فاصله دو تا خونه یک زمین به اندازه ۱ تا ۲ متر باقالی کاشته شده ریسک احتمال اینکه دچار حمله همولیز بشه هست ؟
- سرفه نوزاد
سلام خسه نباشید پسرمن ۲۰روزه بدنیااومده سه چهارروزه سرفه میکنه پیش متخصص هم بردم شربت آزیروسین داده روزی یک سی سی ولی سرفش قطع نشده
- سلام آقای دکتر پسر چهار ماهه دارم از اول تولد گوشاش تستش رد شد بعد گقتن عفونت داره شربت سفکسیم ۱۰۰ دادن سه هفته استفاده کردم دوباره رفتم جواب نگرفتن میگن هم چنان گوشش جرم داره من چیکار کنم
- جوش جوش شدن بدن بعد ختنه
جوش جوش بعد ختنه دور الت چیست کودک چیست
- مدفوع زیاد
سلام خسته نباشید. پسر من اخر ماه دو ساله میشه و مدتی هست که تعداد مدفوع کردنش به۷بار در روز هم رسیده و هربار هم بسیار کم دفع می کنه.مدفوع هم عادیه نه سفته و نه خونی فقط ممکنه روده هاش مشکل داشته باشن با به خاطر درد هنگام دفع این جور شده باشه؟ به تجویز دکتر سفیکسیم دادم اما خوب نشد
- بالا اوردن زیاد
سلام وقتتون بخیر آقای دکتر پسرم ۴ماه و ۶روزشه دیشب بردمش حموم نمیدونم از اب خوردنه یا کف یا چی از وقتی اوردمش کلی گریه کرد انگار ک جاییش درد میکنه از امروز صبح هردفعه شیر دادم همشو بالا اورد از دماغ و دهن هی هم گریه میکنه اصلا نمیدونم چش شده یهویی کلا امروز و همش بالا اورده گفتم حالا ادامه پیدا کرد ایا نیاز هست ببرمش دکتر ؟ به نظرتون چی میتونه باشه ؟حال عمومیش خوبه تب هم نداره ک بگم سرما خورده شیرخشک ای آر هم میخوره از اول احتمال داره از عوارض واکسن باشه ؟
- سرفه کودک یکسال و نه ماهه چی بخورد
پسرم یک سال و نه ماه داره چند وقته سرفه میکنه موقع نفس کشیدن از سینه اش صدای سوت میاد و حالت نفس تنگی داره چکار باید بکنم
- وجود پودر در ادرار
سلام پسرم ۲۲ ماهشه قبلا داخل پوشکش(به اندازه مساحت یه سکه) پودری مثل ارد سفید دیدم فکر میکردی از پوشک هست ولی وقتی پوشک هم نبود و ادرار میکنه روی شلوارش هم همچین پودری ایجاد میشه میخواستم ببینم مشکل مهمی هست ؟در ضمن پسرم ماکروسفال هست و یکی ازکلیه هاش یه سنگ ۲ mm داره که دکتر دارویی نداده گفت خیلی کوچیکه خودش دفع میشه. ازمایش ادرارش هم خوبه فقط جواب ازمایش خونش cpk317 بود
ذ

