Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گریه شبانه کودک
سلام نوزادی دارم که هر شب دقیقا ۸به بعد گریه شدید میکنه و هیچ جوره اروم نمیشه انگار یه چیزی میگیره و ول میکنه کمی رفلاکس هم داره شیر کم میریزه شیر خشک ای ار بیومل میخوره روزا خوبه فقط شب میزنه زیر گریه
- سرماخوردگی و گرفتگی صدا
صدا نوزادم بعد سرما گرفته چیکار کنم
- شیر نخوردن نوزاد در بیداری
سلام آقای دکتر دخترم ۵ ماه و ۸ روزشه تا دو هفته پیش شیر خودم رو میخورد الان هر کاریش میکنم دیگه شیر نمیخواد فقط شبا گاهی اوقات میخوره شیرخشک هم که اصلا میخوره شیشه شیر رو نمیگیره چیکارش کنم توروخدا بهم کمک کنید خیلی نگرانم
- سرماخوردگی نوزاد
باسلام. پسرم ۵ماهشه چندروزه موقع نفس کشیدن بینیش صدا میده معلومه خلط داره، چیکار کنم؟ شب ها هم کم خواب شده یکمم اشتهاش کم شده.
- سوال از متخصص اطفال
باسلام قد ودور سر نوزاد ووزن نوزاد هنگام تولد قد 40 دور سر 31 ووزن ان 1.650 بوده والان نوزاد شش ماهه می باشد که قد 62 وزن 6.400 ودور سر 41.5 میباشد .ایا رشد نوزاد نرمال است
- مصرف دارو در شیردهی
سلام آقای دکتر. مادر شیرده مسمومیت غذایی پیدا کرده. رفته دکتر بهش هیوسین داده. هیوسین تو شیردهی مشکل نداره؟ با توجه به اینکه نوزاد آلرژی به پروتئین گاوی و تخم مرغ هم داره.
- پیچ و تاب خوردن
سلام دخترم دو ماه و 26روزه ست با قد و وزن نرمال وزن گیری نرمال موقع شیر خوردن چند روزه خیلی پیچ و تاب میخوره و گریه میکنه در صورت عادی این کارو انجام نمیده قبل از دو ماهگی بالا میاورد و پیچ میخورد یک ماهی میشد ک خوب شده بود گفته بودین ببلاک ای آر بدم ک اسهال گرفت و نان اچ آ رو ک میخورد ادامه دادم داروی ضد نفخ دایمیتکون روش اثری نداره البته شما ک تجویز کرده بودین بهم ساعت نداده بود دارو خانه نوشته بود عصر و شب پنح قطره پدی لاکت روزی پنج قطره میخوره روزی یکبار دفع داره پیش اومده یک روز یا دو روز هم دفع نداشته باشه پیشاپیش از پاسخگویی شما ممنونم
- پاسخ به قطره آهن و مولتی ویتامین
سلام و خسته نباشید
با تشکر به خاطر پاسخ به سوالات پرسیده شده.
آقای دکتر میتوانم علت اینکه در پاسخ در مورد قطره های آهن ومولتی ویتامین که پرسیده شد،علت استفاده از زینک را بپرسم و آیا اینکه زینک باعث خسخس سینه میشود یا نه؟ - دفع
سلام آقای دکتر ببخشید دختر پانزده روزه ای دارم الان دو روز است شکمش کار نکرده همش به خودش می پیچد نمی تواند شیر بخورد خواهش بگید چکار کنم
- سفتی نحل تزریق واکسن ۶ ماهگی
سلام. یه هفته پیش واکسن ۶ ماهگی دخترمو زدیم.تا ۲۴ ساعت کمپرس سرد بعدش کمپرس گرم تا ۵ روز گذاشتم ولی زیر محل تزریق واکسن هنوز سفته.قرمزی هم نداره.چیکار کنم رفع بشه؟ممنون
- سرماخوردگی نوزادسه ماهه
دخترم سه ماهش هست شربت سفیکغ چطوری بهش بد سر چند ساعت وزنش پنج کیلو هست
- اسپری بینی
سلام استفاده ازاسپری بینی نورمونیکس واسه نوزاددوماه نیم چندساعتی یک باراستفاده بشه ؟اگرازاسپری نورمونیکس به جای سالبوتامول استفاده بشه اشکال داره
- قطره
سلام آقای دکتر دختر دوازده روزه ای دارم خیلی به خودش می پیچد بطوری که حتی نمی تواند شیر بخورد آیا میتوانم قطره پدی لاکت بهش بدهم و چطوری ممنون
- واکسن دوماهگی
سلام آقای دکتر. پسر من دوماهشه آلرژی به پروتئین گاو و تخم مرغ داره. پنجشنبه صبح واکسن زد. جمعه مدفوعش دوباره سبز و حاوی مخاط و خون شد. یک بار هم استفراغ کرد. نا آرام هم هست. یعنی به واکسن آلرژی داره؟ چون من رژیمم رو رعایت کردم و لبنیات و گوشت و تخم مرغ و این چیزا نخوردم. خطرناک نیست؟
- یبوست
سلام آقای دکتر ببخشید بچم 6 ماه و بیست روزش هست از سه ماهگی شکمش دیر به دیر کار میکرد مثلا بعضی موقع 4 روز دیگه با پنبه گوش آعشته به روغن زیتون تحریکش میکردم اما مدفوعش نرم بود از چند وقته که غذای کمکی شروع کردم شکمش هر روز کار میکرد ولی چن یه 5 روزی کار نمیکرد مثلا اگه میکرد روزی یه ذره اندازه سرانگشت بعد امروز باز با روغن زیتون تحریک کردم شکمش کار کرد اما خیلی زور زد و مدفوعش سفت بود در صورتی که قبلا نرم بود این واقعا یبوست داره؟ چیکار کنم چیزی هست بهش بدم درست بشه؟ چیزی طبیعی نیست؟مثلا روغن زیتون داخل سوپش کنم؟ممنون میشم جواب بدین
- گریه شیرنخوردن کم خوابی
سلام وقت بخیرآقای دکترمن بچم کم مونده که چهارماهش بشه بعدفقط خواب شبانه داره یکمم عصرمیخوابه وشیرم کم میخوره همشم بی حوصلس وگریه میکنه شدیدمشکلش ازچی میتونه باشه
- بدخوابی نوزاد
سلام آقای دکتر دخترم چهار ماهش شب که میشه نمیخوابه و گریه میکنه الان شش صبح هنوز نخوابیده باید چیکار کنیم؟
- شیر خشک پپتی جونیور
سلام خسته نباشیدنوزاد یازده ماهه پسر دارم فاویسم دارد چند روز پیش تب کرد استامینوفن دادم خوب شد بعد دوروز اسهال گرفت که داخل اسهالش یکم رگه خون بود که فقط یبار دیدم الان سه روز اسهال داره در نبود شما بردم بیمارستان گفتند عفونت گوش داره پدی لاکت و سرم خوراکی و کواموکسی کلاو دادند و گفتند که احتمال حساسیت به پروتئین گاوی هستش که شیر خشک استامینوفن پپتی جونیور۲ تجویز کردن الان اصلا شیر خشکشو نمیخوره اسهال داره قبلا اپتامیل۲ میخورد الان شیر خشک پپتی جونیور رو نمیخوره میشه همون اپتامیل معمولی رو داد یا یه شیر خشک دیگه نمیشه جایگزین کرد این شیر خشک خیلی بد مزست و کمیاب ممنون میشم کمک کنید
- برفک دهان
سلام دخترم دهانش ولبش سفیدک زده نیستاتین گفتین مصرف کنم براش صداش گرفته ممکنه از برفک دهانش باشه و چه دارویی مصرف کنم برا گرفتگی صداش
- عدم وزن گیری
با سلام نوزاد ۵ ماهه ام در هنگام تولد ۳۷۵۰ گرم بود با شیر خشک تغذیه میشه و روزانه حدودا ۷۰۰ میلی لیتر مصرف میکنه ولی انتهای ۵ ماهگی دو برابر وزن اولیه(۷۵۰۰ گرم) نشده و ۵۰۰ گرم کم داره ایا ممکنه مشکل خاصی داشته باشه؟

