Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- وزن بچه
سوالات › وزن بچهکاربری پرسید 3 ساعت پیشسلام خدمت آقای دکتر
دخترم موقع تولد 2/700بدنیا اومد. الان دو سال و نیم براش وزنش 9/800 خواستم ببینم طبیعی وزنش
الیته اینم بگم فعالیتش خوبه سرحال و غذا زیاد نمیخوره بیشتر علاقه به میوه و آبمیوه های طبیعی داره
بردم متخصص اطفال بهش قطره ویتامین دی داد گفت 15قطره شبی بهش بدین و شربت آیزین سافت روزی 5 سی سی و شربت کلسی شور شبی 5 سی سی نظر شما راجب وزنش چیه و آیا این داروها بهش بدم با دیگران به اشتراک بگذارید: - تاول سوختگی
با سلام. پسر ده ماهه ام متاسفانه انگشت اشاره دستش بخاطر فرو کردن داخل نان داغ تازه از تنور نانوایی درآمده تاول زده بنظر نمیرسه که درد داشته باشه چون با انگشتش غذا میخوره یا بازی میکنه و قرمزی یا علامت دیگه ای نداره فقط اندازه تاول یه کمی بزرگ هست یعنی خیلی مایع داخلش هست میخواستم بدونم اقدام خاصی برای تاول نیاز هست؟ آیا حتما باید به پزشک مراجعه حضوری داشته باشم یا صبر بدم تا خودش خوب بشه؟
- با سلام
با سلام من نوزاد ۲۸ روزه دارم که شکمش هر ۴ روز یک بار کار میکنه و خیلی نفخ شکم داره و همش گریه میکنه میتونم قطره پدی لاکت واسش بگیرم بهش بدم آخه قلبش هم سوراخ داره میتونم از این قطره بهش بدم
- سرما
سلام دخترم تب شدید داره و سرماخورده دکترش دفعه قبل شربت سفیکسیم ۱۰۰ تجویز کرده بود بهتر شد الان مجدد همونطور تب داره و...اما یادم رفته ک هرچند ساعت باید بهش این دارو رو بدم لطفا راهنمایی کنید دخترم سه سال و سه ماهشه
- آفت دهان
سلام آقای دکتر خسته نباشید. اقای دکترم😭😭 بچم ۴سالشه چندروزپیش کمی لبش افت زده بودالان داخل دهانش بالاپایین همه افت سفیدزده شبح دانه هستش بهم گفتن بایدببرم بیمارستان بستری بشه من دوست ندارم ببرم بیمارستان😭😭😭😭😭چیزی نمیتونه بخوده حتی فرینی یاسوپ....هرکاری بگیدجزببمارستان .🙏
- شیر خشک و آلرژی
سلام آقای دکتر خسته نباشید. دخترم ۳ ماه و نیمشه و به شیر من حساسیت داشت که قطع کردم و شیر خشک آپتامیل اچ آ میدم. الان حساسیتش بهتر شده و داخل مدفوعش خون نیست اما همچنان اگزما میزنه و رفلاکس داره و وزن گیریش خوب نیست. سوال من اینه که میتونم بهش بیومیل سوی بدم؟ با توجه به اینکه بیومیل سوی بر پایه سویا هست میخواستم بدونم وزن گیری خوبی داره؟ و اگر با وجود بیومیل سوی دقیقا همین وضعیت رو داشت،کدوم اینها در اولیوت هست و بهتره؟ اگه با بیومیل سوی فقط یه مقدار اگزما و رفلاکسش بهتر شد، آیا خوبه که بهش بیومیل سوی بدم؟
- نان ا چ آ
شلام آقای دکتر ببخشید به دخترم نان اچ آ میدادم از دو ماهگی دکتر براش نوشته بود به دلیل گریه شدیدش الان پیدا نمیشه. میتونم نان ساده بهش بدم؟ ممنون از اینکه به سوالاتم جواب میدید.
- تكرر احساس نياز به دستشويي
با سلام و احترام دختر بچه 5 ساله بنده مدتي است كه در فواصل زماني كم احساس نياز به دستشويي رفتن مي كند اما ادراري هم ندارد و مي گويد قلقلك در زير شكم حس مي كند كه او را به دستشويي رفتن وا ميدارد. ازمايش كلي و ادرار هم داده است اما عفونت ادراري نداشته است. لطفا راهنمايي بفرماييد باتشكر
- قطره آهن لیپوزوفر
سلام وقتتون به خیر میخواستم ببینم برای نوزاد هشت ماه و سه هفته داره با وزن نه کیلو و نیم چند قطره آهن لیپوزوفر بدیم و زمان مصرفش شب بهتر هست یا روزانه
- تاثیر قرص سیپروفلاکسین ۵۰۰ در نوزاد
سلام اقای دکتر.. برای من پزشک زنان سیپروفلاکسین تجویز کرده برای عفونت ادراری.. دخترم ۳۷ روزه هس.. نباید مصرف کنم این دارو رو؟
- ختنه کردن نوزاد
سلام آقای دکتر. چه زمانی برای ختنه کردن نوزاد مناسبه؟
- مقدار مصرف سفیکسیم
مقدار مصرف سفیکسیم ۱۰۰ برای کودک ۶ ساله با وزن ۱۸ کیلو چقدر می باشد؟
- تفسیر آزمایش خون نوزاد
سلام آقای دکتر لطفا ازمایش خون دخترم رو تفسیر کنید خیلی نگرانم ۱۵ماهشه میدونم کمخونی داره ولی سرماخوردگی گرفته این ازمایش برا وقتیه که داروهاشو نمیخورد الان که میخوره قوای جسمانیش خیلی بهتره و اصلا گریه نمیکنه فقط مقداری بیحوصلست WBC نوتروفیل ۶۱٪ و لمفوسیت ۳۹٪ RBC ۴.۶۹ HB ۸.۶ HCT ۳۱.۰ MCH ۱۸۰۳ MCV ۶۶.۱ MCHC ۲۷۰۷ PIT COUNT ۴۸۷ RDW-CV ۲۰.۸ ESR ۳۴ CRPکیفی negative
- درمورد پادرد
سلام دختر من ۴ ونیم داره هرروز گریه میکنه که کف پاهام صافه خیلی اذیت میشه باید جوراب بپوشه یا با چیزی بپوشونم یا اینکه بمالم خیلی گریه میکنه حالا تازگی دستاش هم اینجوری شده میشه بی زحمت راهنمایی کنید چکار کنم، ممنون .
- کودک
سلام شب بخیر،پسرم سه سالشه و حدود یک هفته هست روزی ۱۰یا ۱۱بار پی پی میکنه هر غذایی میخوره بلافاصله دفع میکنه ممکنه مریضی خاصی گرفته باشه؟چی بدم بخوره نرمال بشه
- حرف زدن کودک
سلام دکترپسرمن یکسالودوماهشه یکسالش بودکامل راه افتادولی همش دوکلمه بیشترنمیگه ماماوچش دیگه چیزی نمیگه چیکارکنم دکترخیلی نگرانم توروخداراهنماییم کنیدانشالله که خیرببینید
- قطره بینی
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم دو سالشه از دیشب آبریزش بینی داره به نظرتون قطره کلدا ماریس خوب هست استفاده کنم چه الان چه کلا در طول زمستون؟
- شیر خشک و یبوست
سلام دخترم ۱۷روزشه بخاطر کم وزن بودنش شما شیر خشک پری نان براش تجویز کردین از وقتی ک این شیر خشک میخوره شکمش خشک کار میکنه شما گفتین از روغن زیتون و آب قند استفاده کنین من انجام دادم ولی هیچ تغییر نکرد همچنان شکمش خشک کار میکنه آیا بخاطر شیر خشکه میشه راهنماییم کنین
- دهن
سلام اقای دکتر دخترم پنج ماهشه زبونش با لباش از داخل قرمز شده از چی میتونه باشه جای نگرانی داره چی بدم خوب بشه
- بالا بودن تست کبدی
با سلام .دختر من تازه ۴سال رو تموم کرده ووارد ۵ سال شده اما به تازگی با ازمایش خون و ادراری که داده متوجه شدم تست های کبدیش خیلی بالاست .ایا خطرناکه یا باعث بروز مشکل میشه ؟ چکار باید بکنیم ؟

