Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- زردی کف دست
- تشخیص اوتیسم
سلام خسته نباشید کودک من 13 ماهه است . چند روزی است که احساس می کنم یک سری کارها را نمی کند الان در این سن هنوز زوده یا نه باید انجام دهد؟ کارهایی که انجام نمی دهد: «با دست به چیزی اشاره نمی کند ( به این معنا که بده) . سرش را به معنی بله یا خیر تکان نمی دهد. هنوز چیزی را بخواهد نمی گوید: مثلا بگه (آب، می می، به به) . بابا و مامان نمیگه - به تنهایی راه نمی رود اما با کمک مبل راه می رود از مبل بالا می رود و چراغهایمان را روشن و خاموش می کند» ولی خب کارهایی که انجام میده: «مثل اینکه با دست به چیزی اشاره کنیم نگاه میکنه انگشت اشاره ام را تعقیب میکنه تا به شی برسه. حلقه هایش را در جا حلقه ای روی هم میزاره. عروسکش رو بهش بدم چند ثانیه دستش میگیره دوباره به خودم میده. موقعی که بخواهیم بیرون از خونه بریم با بقیه بای بای میکنه- دستورات رو اجرا میکنه (مثلا بگم توپ رو بده به سمتم پرت میکنه- بگم بیا بغلم میاد). موقع پوشیدن شلوار پایش را بالا میاره- کتاب ورق می زنه . کارهای تقلیدی رو انجام میده ( کلاغ پر- اتل متل توتوله) ارتباط چشمی داره- برای جلب توجه با اطرافیان دالی بازی میکنه- آیا احتمال اتیسم هست؟ بچه ها تا سنی موقت دارند به اشیا اشاره کنند؟
- سلام براب پسر ۱۰ ساله دوز شربت ازیترو۲۰۰ روز اول۱۰ میلی گرم خوبست ۱۰وز اول ازیتو ۲۰۰—- ۱۰ میلیگرم خوبست؟
اگر به پسر ده ساله که ازیترو۲۰۰ میخورد واسپری ادویر استفاده می کند میتواند شربت تئو فیلین جی بدهم
- شروع غذای کمکی
سلام آقای دکتر نوزادام تازه رفته ۵ ماه چه غذای کمکی میتونم بهش بدم .چه مقدار و چند وعده؟ممنون از شما
- فاویسم سرما خوردگی
پسرم ۲۱روزشه سرماخورده دکترم بردم آزیترومایسین هم داد با اسپری بینی و اسپری سالبوتامول ولی موقع گریه کردن واسه شیر به خودش می پیچه قرمز میشه چیکار کنم زودتر خوب بشه
- بیخابی
سلام پسر من 46 روزشه شبا بیقراری میکنه دیر میخابع. من شربت بی بی سد گرفتم بهش بدم چند قطره بدم؟ صرری نداره براش؟
- سرماخوردگی
سلام وقت بخیر جناب دکتر پسرم چهارسال و نیمشه دیروز تب کرد تاامروز گهگداری داشت با ابریزش بینی شربت تایلوفن دادم و پلارژین کیدز و سیتریزین . میخوام بدونم جایگزین پلارژین چه شربتی برای سرماخوردگی کودکان مناسب؟
- شیر خشک نوزاد
سلام اقای دکتر بچه ۲ ماه و نیم امروز بهش شیر خشک دادم شبا هر چند ساعت شیر خشک بدم؟؟
- زور زدن هنگام ادرار و مدفوع
با سلام،دختر بچه ای حدود ۲۵ روزه دارم که بعضی اوقات فشار زیادی به خود آورده و زور می زند و گویا احساس تحمل درد و بیتابی میکند،این وضعیت فکر میکنم بیشتر هنگام دفع ادرار و مدفوع رخ می دهد و حدود نیم ساعتی هم به همین وضع می باشد تا که آرام می شود،لطفا راهنمایی نمایید?!
- فاویسم
سلام،پسرم سه سالشه و فاویسم داره، تا الان وزنش تغییر نکرده،اصلا چاق نمیشه و زیر چشماش همیشه کبوده،لطفا به من بگید که برای وزن گیری چی بهش بدم،تا الان ویتامین های مختلفی امتحان کردم ولی فایده نداشت.
- سلام من یه پسر ۵ماه و ۲۰روزه دارم که نزدیک یک ماه سرفه های پراکنده داره بعد صب ها بیشتر حالا براش سفکسیم گرفتم خوب وزنش هم ۸کیلو روزی چند و چقد بدم
- شربت دیفن هیدرامین
داذن شربت دیفن هیدرامین به نوزاد ضرر دارد؟؟
- بیماری
سلام آقای دکتر پسر یک سال و نیمه دارم که توی خواب خروپف میکنه از نظر شما مشکلی نداره؟
- باقیمانده انتی بیوتیک
سلام، دخترم ۷ ساله هست با وزن تقرببا ۱۹، دکتر برای سرفه های شدید و بی وقفه ش ازیترو ۲۰۰ نوشت بمدت ۵ روز، روز اول ۵ سی سی و چار روز بعد ۳ سی سی، دیروز روز اخر مصرف دارو بود ولی نصف دارو باقیمانده!!!طبیعیه یا حتما تا اخر دارو باید مصرف بشه؟؟؟؟؟
- نوزاد
من نوزاد ۱۵روزه دارم خواستم ببینم ازچه روزی باید بهش قطره ویتامین اد بدم و چند قطره درروز؟؟؟؟
- پسرم یک سالو سه ماهشه. بهش شربت ستادین دی دادم . تب داشت. نباید بدم
- شربت اموکسی سی لین ۱۲۵ ب پسرم میدم پسرم نه ماهشه ضرر دارد یا نه؟
- شربت ایمونیس
باسلام.روز شنبه پسرم رو معاینه کردین و فرمودین بجای قطره ادزیر ازین به بعد ۳ میل شربت ایمونیس بهش بدم.امروز شروع کردم و اصلا طعمش رو دوست نداشت و قطره حالش رو به هم زد میتونم همون ادزیر رو ادامه بدم یا قطره دیگری باید بدم؟
- پوست سر
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر ببخشید من دخترم ۲ماه و ۶روزشه چندهفته که پوست سرش پوسته پوسته میشه چندبار با روغن بچه چرب کردم و بعدش بردم حمام بهتر شد اما خوب خوب نشد.میخواستم بدونم دلیلش چیه؟چیکار باید کرد تا خوب بشه؟شما چی توصیه میکنید؟
- عفونت گوش
سلام پسرم ۴سالشه گوشش عفونت شدید داشت دکتر پنیسیلین تجویز کرد براش و قرص سفیکسیم امپول زد بعد قرصم بهش دادم عوارضی نداره الان فک میکنم حالش خوب نیست

