Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- استفراغ و اسهال
سلام خسته نباشید ببخشید دوروزی هست دختر یکساله ام بلافاصله بعد از شیرخودم رو خوردن بالا میاره و مدفوع ابکی و زرد رنگی داره ولی شیر خشک که میخوره استفراغ نداره من هم شیر گاوی استفاده نکردم
- حرف زدن کودک
سلام اقای دکتر دخترم یک سال و یازده ماهشه به سینه ام میگه مامان.اما کاری داره نمیگه مامان.تقریبا پنجاه تا کلمه ایی به صورت نامفهوم میگه.اما مامان بابا و کلماتی کاملا خوب تلفظ میکنه اما جاشون به کارشون نمیبره مثلا من میگم بگو سبز میگه سز اما بعدا سبز ببینه نمیگه سبز.و اینکه دستور پذیری هم چندین مورد که باهاش کار شده بلده یعنی اسم اون وسایل کار شده بلده بگم بیار.میگم دست بده میده یا بگم بوس بده صورتش نزدیک میکنع از این قبیل دستورات.تماس چشمی چند دقیقه ای نیست اما مثلا سی ثانیه اس .وقتی باباش باهاش بازی میکنه همش نگا من میکنه میخنده .هر کاری میکنه پشت سرش دست میزنه برا خودش و ذوق میکنه وقتی کلمه افرین میگم.به نظرتون مشکل داره
- اسپری
با سلام، پسر من ۹ ساله هست و ۶۰ کیلو وزن دارد الان دو ماهه کرونا گرفته و تمام شده ولی وقتی میدود و یا پشت سر هم بخواهد حرف بزند با هیجان میگوید نفسم نمیرسد حالا نمیدانم بخاطر چاقی هست یا کرونا از چه اسپری استفاده کنم البته اگر لازم هست؟
- بیماری ژنتیکی
سلام و خسته نباشید خدمت شما ، پسرم ۲ سالشه حدود چند ماهه که متوجه شدم قوز کمری و برجستگی قفسه سینه و چند علائم دیگه داره ، که ماهم به پزشک غدد مراجعه کردیم و دکترش هم رادیولوژی نوشت که ماهم انجامش دادیم و جوابش بیماری موکوپلی ساکارید نوع چهارم بود ... و دوباره برای اینکه مطمئن بشه آزمایش ادرار نوشت که انجام شده و جوابش اومده حالا میخاستم تا موقعی که پیش خود دکترش میرم ببینم جواب این آزمایشش چی میشه ؟؟؟!! ممنون میشم جوابم رو بدید خیلی نگرانم 🙏
- اشتباهی دارو دادم
سلام پسرم شش سال سه ماهشه بردمش دکتر بهش ناپروکسن 250 داد 12 ساعتی یک عدد بهش دادم بعد چهار ساعت حواسم نبود دوباره بهش دادم حتی وقت یکی دیگه از قرصهاش هم بود اونم خورد آیا مشکلی پیش میاد
- یبوست کودک۲۰ماهه
پسر من مدتیه یبوست داره به طوریکه۲روز مشکلی نداره بعد دوباره۴الی ۵ روز نمیتونه مدفوع کنه.زمانی هم که مدفوع میکنه مدفوعش خیلی بوی تندی میده و ذرات خیلی خیلی ریز مثل پُرز داخل مدفوعش وجود داره.به نظرتون علت چیه؟
- سرما خوردگی
سلام خسته نباشی من یه پسر شیش ساله دارم ده روز پیش سرما خورد همش تب داره گلوش به شدت عفونت کرده چند بار دکتر بردمش فایده نداشت دوباره تب میکنه دوباره بردمش دکتر گوش حلق بینی گفته احتمال بیماری ای بی بی هستش میگه داروی خاصی نداره الان روی شکمش و صورتش جوشای ریزی زده و خارش داره همش اگه میشه راهنمایی کنید خیلی نگرانم
- سلام نوجوان 14 ساله مبتلابه فاویسم میتونه قرص اندامین بخوره
- عفونت گوش
سلام آقای دکتر. من مامان مسیحا حسنی هستم امروز مطب بودم پسرم تب داشت. الانم سوال آزیترومایسین رو پرسیدم. یادم رفت خدمتتون بگم که مسیحا دو روزه راه که میره ان.ار تعادل نداره و گیجه و مدام میافته و میخوره اینور اونور. من فکر میکردم بخاطر استامینوفن باشه. اما امروز که شما فرمودید گوشش کمی التهاب داره و قرمزه یادم اومد که تعادل نداره. ممکنه همین تعادل نداشتن هم بخاطر عفونت گوش باشه پس؟
- سلام دختر من ۱۹ ماهشه و از دیشب اسهال بلغمی شده و تب میکنه روستا هستم و دسترسی به دکتر ندارم چه دارویی میتونم بهش بدم خوب بشه؟؟
سلام دختر من ۱۹ ماهشه و از دیشب اسهال بلغمی شده و تب میکنه روستا هستم و دسترسی به دکتر ندارم چه دارویی میتونم بهش بدم که خوب بشه؟؟
- شربت سفاکسیم ۱۰۰ برای کودک باوزن ۳۹ ۷/۵ ساله
مقدار مصرف شربتسفکسیم ۱۰۰ برای کودک باوزن ۳۹کیلو
- واكسن آنفولانزا
آقاي دكتر بالاخره واكسن آنفولانزا به بچه ها بزنيم يا نه؟ واقعا نميدونم چيكار كنم يكي ميگه حتما بزنيد يكي ميگه اصلا نزنيد اين حقيقت داره كه تقلبيش تو بازاره و نمونه ايرانيش خيلي عوارض داره؟
- عوارض قرص کتوتیفن
با سلام دختر من 6 سال دارد سرما خورده بود بردیمش دکتر قرص کتوتیفن داد. یک قرص که بهش دادم بعد از تقریبا 5 ساعت گفت : مامان همه چیز رو دو تا می بینم. دیگه قرص رو بهش ندادم اما از اون روز یک هفته میگذره میگه چشمام درد میکنه ، لامپ و خاموش کن چشمام درد میگیره آخه تا قبل از مصرف قرص هیچ مشکلی نداشت. من شنیدم این قرص خیلی عوارض بدی دارد درسته؟ حالا چه کنم؟ یعنی چشمان دخترم مشکل پیدا کرده است؟
- شیاف استامینوفن
تبش ۳۸/۴ هست. اصلا قطره نمیخوره بالا میاره همه اش رو. دو سال و دو ماهشه و حدود ۱۲ کیلو وزنشه شیاف ۱۲۵ رو هر چند ساعت بذارم؟
- مقدار مصرف آزيترومايسين
سلام دخترم ۱۸ ماهشه و سرفه ها خلط دار داره و یکم بدنش گرم شده آزیترومایسین ۲۰۰ سری قبل دکتر تحویز کردن مصرف نشده پلمپ مونده چقدر و هرچندساعت میتونم براش استفاده کنم
- عطسه
سلام دکترعزیز؛پسر۲سال و ۱۰ماهه دارم که کمتر از ۷۲ساعت طب کرد و الان ۵روز از آخرین باری که تب کرده میگذره کاملا خوب بود ولی امشب دوباره عطسه میکنه باید چکارکنم؟
- شربت لوپرامید..
سلام وقت بخیر پسرم پنج سال و نیمه ازصبح اسهال داره البته حجم کم میتونم شربت لوپرامید بدم؟
- ازمایش متابولیک
سلام آقای دکتر پسر خواهرم نه ماهش هست تشنج میکنه داروی لوبل مصرف میکنه نوار مغزش یکم مشکل داره ولی ام آر آی سالمه از نظر حرکتی و هوس عالیه ازمایش براش نوشتن پلاسما لاکتات هاش 23هست چند تا بالا هست آیا این بیماری متابولیکی هست درمان میشه ؟؟؟؟
- خس خس سینه
با سلام دخترم ۶ سالشه دو هفته ی سرفه داره از دیروز خس خس سینه شدید پیدا کرده آبریزش بینی هم داره هیچ علائم دیگه ای نداره خیلی نگرانم میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟
- تغییرشیرخشک
سلام اقای دکتر لچه 9ماهه دادم یک هفته است اسهال داده دکتر شربت نیوزینک و شربت اسهال داده و گفت عفوت نیست. حال عمومی بچه هم خوبه . شیر ببلاک 2 میخوره میخوام بدونم احتمالش هست یهو بعد 9 ناه نسبت به شیر آلرژی نشون داده باشه؟چه شیری براش بگیرم آقای دکتر که امتحان کنم؟

