Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ماست همراه غذا
سلام وقت بخیر آقای دکتر دختر ۱۶ماهه ام کم اشتهاس و مقداری غدایی هم که می خوره به کمک ماست میدم و گرنه نمیخوره آیا ماست مانع جذب غذا نمیشه ؟ به جز گوشت قرمز بقیه رو متاسفانه مجبورم با ماست بدم دو قاشق ماست با خیار و نعناع قاطی می کنم و به کمک اون غذا رو میدم نگرانم ماست مانع جدی املاح مفید بشه
- طریقه مصرف اموکسی سیلین۱۲۵
با سلام وخسته نباشید طریقه مصرف امو کسی سیلسن ۱۲۵ در روز برای کودکان چقدر است
- عوارض شربت سفیکسیم۱۰۰
سلام پسرمن۵سالش هس سرماخورده بود دکتر بهش شربت سفیکسیم۱۰۰ داده بود هرروز۵ سی سی ام وز روز هفتم بود بهش دادم تموم شد شب تو مدفوعش عفونت مخاطی خونی دیدم طبیعی هس از عوارض شربت میتونه باشه؟
- واکسن شش سالگی
سلام علیکم. بنده حدود سه روز است واکسن شش سالگی دخترم را در مرکز بهداشت خوبی تزریق کردم. یه کم پایینتر از محل تزریق واکسن اندازه یه دایره 4 سانتی قرمز شده و کمی متورم شده. زیر بغل همان دست هم کمی قرمز و متورم شده تب و بی حالی و ندارد درد دارد که بهتر شده. به نظرتان جهت آن تورم زیر بغل و. کاری کنم ممنون
- سرفه های خلطی شدید
سلام آقای دکتر بچم 10ماهششه سرماخورده شدید و سرفه های خلطی زیادی داره چی بهش بدم باید سریع خوب بشه تا یک هفته دیگ عمل داره توروخدا
- جواب کالپروتکتین
به خاطر حرفه شما ازش ازمایش گرفتم اگه جوابه درستو حسابی نمیدین چرا مردمو سره کار میزارین 800 تومن حق ازمایشش بود فکر میدکنید نمیدونم پیش دکتر ویزیتش کنم چنتا دکتر رفتم نتیجه نگرفته وگرنه راهم دوره میومدم مطب حقه ویزیتتونم میدادم 😏😏
- حساسیت و جوش زدن کل بدن
باسلام.پسر۲۰ماه دارم چند روزه تب داره و لثش متورم شده.وچند روز هم هست کل بدنش قرمز شده وجوش زده حتی تو گوشش و کف پاش.چند روز پیش چیپس سرکه ای به اندازه چند تا دونه خورده.میشه حساسیت باشه یا به خاطر دندان دراوردن باشه برای تبش بهش شربت ایبوپروفن دادم میشه تبش و جوش ها بهم مربوط باشه چه دارویی باید بهش بدم
- شربت سیتریزین
سلام دکتر واسه علائم دندون درآوردن کودک 9 ماهه مثل بیقراری، آبریزش و حرص داشتن برای گاز گرفتن و جویدن دست و اشیاء با لثه آیا شربت سیتریزین مناسبه؟؟در صورت مناسب بودن چند سیسی بهش بدم؟؟
- شیرخشک
سلام کودک 8 ماهه دارم که هم غذا میخورد هم شیر خودم. کودکم قبلا به پروتئین گاوی حساسیت داشته و در حال حاضر 2 ماه است که این حساسیت برطرف شده و تحت نظر دکتر لبنیات مصرف میکنم به غیر از شیر. آیا میتونم به کودکم شیرخشک معمولی بدم؟؟ تا حالا آپتامیل پپتی میخورده
- مقدار دوز مصرفی آزیترومایسین ۲۰۰
دوز مصرفی و ساعات آزیترو مایسن 200. 12ساله. وزن31کیلو. عفونت گلو و تب از دیروز شروع شده . تجویز دکتر بوده فراموش شده.
- تیک کودکان
پسرم ۶ سال سن دارد و مدت یک ماه است حرکات گردن و فک پایینش بصورت تیک درآمده است اول فکر کردم گردن درد دارد اما الان همش این کار رو تکرار میکنه کمکم کنید
- خواب
سلام خسته نباشید کودک پسر ۱۳ ماهه همیشه تو خواب عرق زیاد میکرد الانم چند وقتیه متوجه میشم که خروپف میکنه وبعضی وقتا تو خواب بی قراری میکنه علتش چیه ؟
- آب
با سلام نوزاد من ۶ ماه و نیم است و وزن آن ۸ کیلو گرم است روزی چند لیوان آب باید بخورد یا چند میلی لیتر؟
- عفونت ادراری کودکان
سلام پسرم همیشه نوک آلتش رو میگیره و فشار میده وقتی ازش میپرسم چرا اینکار رو میکنی میگه خارش میده ولی موقع ادرار کردن مشکلی نداری و بدنش قرمزی و التهاب هم نداره،چکار کنم ؟3سال ۷ماه سنشه وزنش هم ۱۴کیلو هستش
- استفاده قطره باکتی ماید برای زیر دو سال
سلام پسرم یک سال داره از ظهر چشماش عفونت کرده میتونم قطره باکتی میآید بریزم چند قطره و چند ساعت
- قرص ملاتونین برای کودک ۳ ساله
با سلام پسر من سه سالش هست و کلا شب ها رو بیخواب هست یه طور نرمال گاهی تا صبح هم بیدار میمونه و بازی میکنه و روز میخوابه به هیچ دارویی برای خواب هم جواب نداد فقط پزشک براش قرص ملاتونین نوشت با این بهتر میخوابه خواستم بدونم این قرص ضرر نداره ؟ روی مغز یا رشد یا ... کودکم اثر بدی نداره؟ چقدر مجاز هستم بهش از این قرص بدم؟ نصفی بهش میدم الان در ضمن من هر شب بهش قرصه رو نمیدم و گاهی که دیگه واقعا خوابش به هم میریزه بهش میدم ممنون ازتون
- علت شیری شدن ادرار
پسرم ۵ سالشه بعضی وقتا اول ادرارش شیریه ازمایش ادرار یبار بردم عفونت نداشته
- واکسن 18 ماهگی
ایا همه کودکان بعد واکس تب میکنن پسرمو دیروز واکسن زدم ولی تب نکردن نهایت 37ونیم درجه حالا همه میگن اگه تب نکنه ینی واکسن اثر نکرده البته من بخاطر کرونا و تعطیلی تقریبا 20روز دورتر زدم ینی تو 19ماهگی حالا تکلیف چیه چون تب نکرده باید دوباره بزنم یا بخاطر اینکه عقب افتاده اثرش کم شده در ضمن پسرم دوقلو و نارس بدنیا آمده ممنون میشم راهنماییم بفرمائید .
- امیکرون
سلام اقای دکتر پسر 20 ماهه دارم از صبح احساس گلودرد داشتم دوروز پیش هم خواهرم داشت الان هم بچم تب کرده میخوام بدونم بجز پاراکید چی بهش بدم اگه امیکرون باشه؟
- تی اس اچ
با عرض سلام و وقت بخیر و با عرض پوزش از ایجاد مزاحمت میخواستم بدونم تی اس اچ 7 برای کودک چهار ماه و نیمه خوبه یا بالاست و نیاز به درمان داره؟ با تشکر

