Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- درباره نوزاد2ماهه
سلام ببخشید من ی نوزاد2ماهه دارم وازشیرخودم تغذیه میکند ایا میتونم قلیان بکشم چون امکان ترکشوندارم قلیان بکشم ضرری ب بچم نکنه؟
- یبوست نوزاد
سلام.نوزادم ۳۵ روزه است.چند روز اول تولد روزی یک بار دفع مدفوع داشت،ولی بعد از ۴-۵ فقط ۸ روز یک بار تقریبا دفع دارد.در فواصل دفع دل پیچه و گریه و حرکت پاهارو داره.گاز معده ش زیاد هست.چند روزه که شیاف گلیسیرین میذارم و بلافاصله مدفوع میکنه.میشه برای درمان راهنمایی بفرمایید.
- آزیترومایسین
سلام آقای دکتر دخترم هشت ماهشه وزنش هم هشت کیلو نیم است سرما خورده چقد شربت ازیتروماسین ۱۰۰ بهش بدم چند ساعتی؟؟
- اطفال
سلام نوزاد تازه به دنیا امده ضربان قلبش بالا است ۷۰ تا ۸۰ و بستری شده چیه نوزاد از نظر بقیه فاکتور ها خوب است
- چشم
با سلام وقت بخیر دخترم سه ماهشه چشماش رو خیلی میخارونه همش دستاش رو چشماشه عفونت هم داره قطره باکتی ماید ۱۰ رو براش نوشت متخصص اطفال خوب شد ولی دوباره عفونتش زیاد شد الان خیلی اذیت میشه چیکار کنم
- قطره ادزوفر
سلام اقای دکتر دکتر دخترم برای دخترم که سه ماه ونیم داره ووزنش هفت کیلو وسیصد هست قطره ادزوفر داده هر روز یک سی سی این قطره اهن هم داره میخواستم ببینم که برا بچم ضرر نداره ازالان بهش اهن بدم براش مشکلی پیش نمیاد چون بهداشت گفت از شش ماهگی باید قطره اهن بدیم خیلی نگرانم لطفا راهنمایی بفرمایید
- ضربه به سر نوزاد
- گفتار کودکان
با سلام و خسته نباشید...
حدود 3 ساله که در فرهنگسرا و مهدکودکها در رشته موسیقی و تئاتر مشغول بکار هستم.
چند وقتی هست که به چند مشکل در رابطه با تلفظ صحیح کلمات و گفتار صحیح توسط کودکان رو برو شده ام که گاها با لکنت زبان همراه می شود، از آنجا که من پزشک نیستم ولی در چندین مورد مشابه به طور ناخودآگاه این موارد برای چند کودک در کلاسهای مهارت کودکانه برطرف شده است، لذا خانواده ها جهت درمان به سراغم می ایند و اصرار دارند که به واسطه مهارتهای کودکانه و آموزش در زمینه آواخوانی و حرکات فرم زبانی و کلامی کودک دلبندشان معالجه و درمان شود.
لطفا مرا راهنمایی بفرمایید با این نوع کودکان چگونه کنار بیام و رفتار کنم و به چه شکل جوابگوی پدر و مادرها باشم؟ ممنون و سپاس. - آبله كرعان نوزاد ٢٠ روزه
سلام دختر ٢٠ روزه دارم امروز فهميدم آبله مرغان گرفته أم آيا نوزادم هم خواهد گرفت و خطرناك است آقا مي توانم به أو شير دهم
- علت خونابه در ادرار نوزاد
سلام دکتر کرم بین وقت بخیر ما یک نوزاد یک ماهه پسر داریم که تو چند روز گذشته یه لکه ای صورتی رنگ مثل خون با اردار کوچیک دیده شده یبار دیروز دیدیم یبارم امروز واسه همین نگران شدیم خواستم بدونم مشکل خاصیه نیازه که بیاریمش مطب ممنون
- بیدارشدن ازخواب باترس
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم۵ماه و۲۰روزشه الان۳بارپیش اومده باترس ازخواب بیدارمیشه یبارباجیغ دوبارم باگریه انگار ک خواب بد دیده طبیعی هست؟
- اسهال
سلام اقای دکتر دختر ۸ماهه من امروز که بیدار شد از خواب این سومین باره که اسهال میکنه یعنی من میشورم پوشک میگیرم دوباره اسهال میکنه چی بدم بهش شاید ادامه دارم باشه
- اسهال نوزاد
سلام آقای دکتر خسته نباشید دخترم ۴ ماهشه و به دلیل سرماخوردگی شدید بهش ۶ روز آنتی بیوتیک دادم از وقتی آنتی بیوتیک رو شروع کردم اسهال گرفت و الان یک هفته هست که آنتی بیوتیک رو قطع کردم اما اسهالش خوب نشده با وجود اینکه بهش پدی لاکت هم میدم. چند روز بعد از مصرف آنتی بیوتیک باید اسهالش خوب بشه؟
- آلرژی
سلام پسر من هفت ماه و ۱۲روزشه. آیا میتونم بعنوان دسر بهش خرمایی که در آب گرم حل شده بدم؟ دو روز بهش دادم، میتونم ادامه بدم یا نه؟ آیا خرما آلرژی زاست؟ پسرم برای درمان آلرژی، دارو مصرف میکنه
- زردی نوزاد
سلام آقای دکتر پسر من 50روزشه آزمایش دادیم زردیش 10.5بوده میخواستم ببینم براش ضرر نداشته باشه وزنش هم5.2است
- پنیر و شیربالاآوردن
سلام . آقای دکتر بچم 21 روزشه تازگیا کمی شیر یا پنیرک بالا میاره اشکال نداره؟
- بیخوابی وبیقراری نوزاد ده ماهه
سلام وقت بخیر نوزاد من ده ماهشه از همان بدو تولد تو خواب بیقراری میکنه اصلا خواب کافی نداره شبا همش غلت میزنه کلافه و بیقراره هر نیم ساعت بیدار میشه پهلو به پهلو میشه گاهی گریه هم میکنه مجبور میشم رو پام بذارم تا به خواب بره بعد نیم ساعت یا یه ساعت باز بیدار میشه خواب عمیق نداره ازمایش وسونوگرافی دادیم هیچمشکلی نداره حتی شربت بی بی اسلیپ گرفتم ۲.۳ روزمصرف کرد بیشتر بیقرار شد و باز خوابش خوب نشد.تا اینکه دکتر بهش شربت کلرال هیدرات خواب اور نوشت براش الان ۲ شبه ۲ سی سی میدم بازم همونه فرق نکرده واقعا کلافه شدیم ده ماهه خواب نداریم.ممنون میشم کمکم کنید دیگه موندم چه دکتری ببرمش ایا طبیعه؟ روزانه هم قطره مولتی ویتامین و اهن و زینک میدم بهش
- سرماخوردگی ویروسی
وقت بخیر آقای دکتر. ببخشید شربت نئوتادین برای نوزاد ۹ ماهه ضرر دارد یا خیر ؟ دکترش گفته هر شب یک و نیم سی سی بدیم
- قطره پدی لاک و شربت زینک سولفات وقطره آد
با سلام پسرم ۴ ماهشه به علت عوض کردن شیر خشکش که خون در مدفوعش بود دکتر قطره پدی لاکت هر ۱۲ ساعت ۵قطره و زینک سولفات روزی ۲ سی سی تجویز کردند به مدت دو ماه سوالم این هستش که در این دو ماه مشکلی برای پسرم ایجاد نمی کنه طول مصرف قطره پدی لاکت و زینک سولفات زیاده یا نه؟ وضمنا قطره آد رو هم روزانه ۲۵ قطره می دم این هم با دو تای قبلی مشکل به وجود می یاره یا نه؟ ممنون از لطفتون خدا شما رو برای بچه ها حفظ کنه
- تب ۳۸
سلام آقای دکتر پسرم ۱۱ماهشه بیمار خودتونه.دیروز از صبح یکمی داغ بود سر و زیربغلش غروب براش پاراکید گرفتم قبل اینکه بهش بدم یهو بیحال شد بدنش شل شد ولی چشمش باز بود بالاسرش نگاه میکرد چشماش میچرخید ترسیدم فوری رسوندم ۱۷ شهریور تبش ۳۸ بود اکسیژن هم خوب بود گفتن ببر خونه هر ۴ ساعت پاراکید بده .الانم دیشب تبش قطع شد کلا تا صبح مدام چک کردم کاملا بدنش سرد و خنک بود صبح بیدارشد یکمی گرم بود تب سنج گذاشتم ۳۷.۶ بود الانم دندونش خیلی اذیتش میکنه ماه قبل هم دندون بالا داشت در میومد یه روز تب داشت با قطره کنترل کردم خوب شد. اسهال استفراغ هم نداره دیروز غذا و شیرش رو هم خورد بنظر شما لازمه ببرم پیش خانم دکتر تبریزی ویزیت بشه امروز؟خودتون معرفی کردین در نبود شما

