Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- پوسته شدن نوک انگشت
سلام دخترم ۱۲ سالشه نوک تمام انگشتای دستش پوسته شده کنده شده خواستم بدونم علتش چیه .ممنون میشم راهنمایی کنید.
- آلرژی
سلام آقای دکتر خوردن حتی دو بند انگشت کیک برای نوزاد آلرژی به پروتئین گاوی باعث تشدید رفلاکس میشه؟چون دو روز بود بچه بهتر میخوابید دیروز کمی کیک خوردم باز رفلاکس میکنه دهنش کف میکنه. ممنون از راهنمایی تون
- نحوه و مقدار مصرف ازیترو مایسین 200
ببخشید برای بچه ۲ ساله ازیترومایسین ۲۰۰ چه ساعتی باید مصرف کنه و اینکه چه مقدار یک قاشق غذا خوری اوکیه؟؟
- قرص خوردن کودک
سلام وقت بخیر، پسرم 11 سالشه گلوش درد میکنه و به سختی غذا را قورت میده البته هم لوزه سوم داره هم برونشیت وسینوزیت، ولی نمیتونه شربت بخوره و بالا میاره آیا میتشه قرص بهش داد، وزنش 40 کیلو گرم ممنون میشم راهنمایی بکنید
- سرماخوردگی
سلام آقای دکتر من یه پسر ۶ساله دارم از اول مهر تا حالا دقیقا سومین باره که سرما میخوره وتب میکنه آزمایش هم انجام دادم براش فقط یه کوچولو ویتامین دی کم داره لطفاً راهنمایی کنید
- شربت ویتاگلوبین
با سلام. دختری چهارساله دارم که کم اشتها و ضعیفه. بدون تجویز پزشک شربت ویتا گلوبین و شربت کلسی کیر میدم بهش.دخترم کم خونی و فقر اهن نداره.ممکنه مصرف این دو تا شربت براش مضر باشه.ممنون از راهنماییتون.
- اسهال کودک17ماهه
پسرم قبلا روزی دوبار شکمش کار میکرد اما الان حدود 1ماهه روزی 4بار کار میکنه خیلی ابکی نیست اما سفتم نیست وزنش 15کیلو و غذا هم خوب میخوره .میترسم گوارشش مشکل نداشته باشه.ایااین اشکالی نداره
- کودک
باسلام دخترم بدو تولد وزنش ۳۵۰۰بود ..الان ده ماه داره ۸کیلوست..بنظرتون وزنش کمه؟؟
- اواراس
سلام خسته نباشید اقای دکتر من دخترم اسهال داره اواراس با طعم سیب دکتر تجویز کردن نمیخوره میتونم اواراس با اب سیب یا اب میوه طبیعی قاطی کنم که بخوره؟؟؟
- تغذیه کودکان
دخترم یک سال و چهار ماهش هست هیچ غذای براش جذاب نیسا چهار قاشق میخوره دیگه نمیخوره همون چهار قاشق رو هم توی دهنش نگه میداره با زور آب یا ماست قورت میده میخواستم بدونم باید چیکار کنم آیا شیر خودم رو قطع کنم غذا خور میشه یا باید چه جوری بهش غذا بدم که بخوره
- عوارض دارو
سلام پسر من ۸ساله هست میتونه کلد استاپ مصرف کنه
- پسرم عفونت گلو وریه داره
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم ۱۵ ماهش دکتر براش کلاویسیلین ۶۴۳با دوز بالا هر۱۲ ساعت ۵ سی سی ۹ کیلو هست زیاد نیست براش
- سلام وقت بخیر پسرم ۶ سالشه شبا دندوناش رو قروچه میکنه وزنش هم خیلی پایین هست زیر چانه اش لک بزرگی افتاده متخصصکودکان بردم یه پمادی داد ولی خوب نشد میتونه از انگل باشه ممنون
- تب
سلام پسرم۴ ساله است تبش با بوفن پایین نمیاد،ایا میتونم از شیاف دیکلوفناک استفاده کنم؟چند ساعت فاصله با بروفن داشته باشه
- غده زیر بغل
سلام .خسته نباشید.اقای دکتر سوالی پرسیدم راجع به غده زیر بغل پسرم.شما فرمودین برای واکسن بدو تولد.بله اون غده رو پسرم داشت اندازه گردو بود تو نه ماهگیش پاره شدخودبه خود .اما الان پسرم یازده سالشه و غده لنفاوی زیر بغلش به اندازه یه لوبیا ورم کرده.کوچیک هست و روش شبیه یه زخم.ایا خطرناکه؟
- سرفه شدید
سلام اقای دکتر پسرم چهار سال دارد سرما خوردگی گرفته وسرفه شدیدی دارد سه دفعه هم دکتر بردم ولی سرفش درست نشد می تونم شربت تئوفیلین جی رابهش بدم ایا هیچ خطری براش نداره
- انفولانزا
سلام.دختر ۸ساله ام مبتلا به آنفولانزا شده.فقط یک انتی بیوتیک هر ۱۲ ساعت استفاده میکنه.نگرانه خواب بیش از حدش هستم.لطفا راهنمایی بفرمایید. نهایتا ۱۰دقیقه بیدار میشه و خیلی کم چیزی میخوره اونم به زور بعد دوباره میخابه....
- سلام خسته نباشید نوزاد ۵ ماهه دارم باقلایی خفیف داره شربت پلرژین اسکال نداده بهش بدم.
- آلرژی و کهیر
سلام چیکار کنیم نوزاد به آلرژی مبتلا نشه بچه اولم آلرژی داره نمیدونم به چی . فقط دارم بهش دارو میدم کهیر میزنه برای نوزاد بفرمایید چیکار کنم که آلرژی نگیره
- با سلام و احترام
با سلام و وقت بخیر.پسرم ۸ ساله هست و از مهرماه دچار گوش درد و گلودرد میشد که از مهرماه تا الان (بهمن) پنج دوره آنتی بیوتیک مصرف کرده ولی بعد از هربار مصرف دو سه روز بعد مجددا گوش درد و... می گرفت که پنج دوز پیش بردیم ازمایش گلبول سفید ۱۸ و ESR 2+ بود که قبل از کشت خون انتی بیوتیک حدسی تجویز کردند ولی تاثیر نداشت و در ازمایش نشان داد گلبول سفید ۲۰/۴ شده و ESR شده ۴+ . بعد از ان نوع انتی بیوتیک را تغییر دادند که ظرف دو روز گلبول سفید شده ۱۳ و ESR شده ۲+ نتیجه کشت آمده و منفی است.عکس عفونت سینوس و گوش را نشان می دهد. ایا احتمال بدخیمی مطرح است؟و اگر بله باید چه اقداماتی جهت قطعی شدن تشخیص انجام داد؟

