Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دونه اطراف زخم سر
سلام آقای دکتر وقت بخیر دخترم دوهفته پیش یه خراش سطحی دوسانتی پشت سرش برداشت بعد که زخمش خشک میشد دخترم میکندش الان دو روز هست که اطراف اون زخم قرمز شده و سه تا دونه چرکی کوچولو زده من با بتادبن یه بار شستمش و چند بار بتامتازون زدم ولی خیلی نگرانم خطرناک نیست ؟ آخه پوست همون ناحیه قرمز شده نکنه عفونتی شده باشه
- پانادول
برای نوزاد ۸ ماهه با وزن ۸ کیلو چند قطره پانادول بدم آقای دکتر هر چند ساعت؟ ممنونم
- تغییر شیر خشک از خارجی به ایرانی
سلام پسرم شش ماهه است تا شش ماهگی شیر است ام ای خارجی میخورد از شروع ماه هفتم شیر خشکش رو عوض کردم نان ۲ ایرانی میدم الآن چهار روزی میشه اسهال شده روزی دو یا سه بار دفع داره حس میکنم از تپلیش کم شده لوپاش و بدنش یکم شل شده . میخواستم بدونم علتش چیه چیکار کنم ممنون .
- تب بالای 38 درجه
فرزندم سه ساله است و کلیه منفرد و آنهم برگشت ادرار دارد . از بدو تولد آنتی بیوتیک مصرف میکند . هم اکنون سفالکسین 250 ، سه سی سی هر شب مصرف دارد . وزن 11.750 است . از دو شب پیش تب بالا ( 38 درجه ) دارد . کلینیک بردم پزشک آزمایش ادرار نوشت . گزارش اولیه ادرا ر نمایانگر آنست که Blood/Hgb = Trace و کتون مثبت است . بقیه آیتم ها منفی و Color=yellow /Appearance=clear و گراویتی 1030 و PH=3 حال با توجه به تعطیلات کرونایی و وجود خون در ادرار و کتون بالا ، دستور چیست ؟ پیش دکتر کلینیک بردم میگه مشکلی نیست ؟؟؟؟؟؟؟چه کار باید انجام بدم؟
- تغذیه نوزاد
سلام وقت بخیر اقای دکتر. نوزادم پنج ماهش پر شد. شیر خشک نان یک میخورد. غذای کمکی از کی شروع کنم،؟ چی باید بهش بدم بخوره و به چه میزان؟ میشه لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم
- اسهال
سلام پسرم یک سال پنج ماهشه چند روزه اسهال داره توی اسهالشم عفونت داره چی بهش بدم بخوره
- سلام وخسته نباشیدخدمت شما اگه امکان داره تواین اوضاع کرونایی جواب من مادرنگران روبدیدمن دخترم چهارسالش تموم شده ولی دوسال پیش ناخن پاش ۲یا۳تاش ازسمت پاین جدا میشدن دکتربردم زینک دادگفت کلسیمش کمه بعدازدوسال دوباره امسال اینطورشده حالاخیلی میترسم که مشکلش جدی باشه ازلحاظ خوراک عالیه وزنش۱۵کیلوالبته این بارناخن جدا نشدرشدکردتا به ابتدا رسیدگرفتم ۳تاازناخن دیگش یک خط افقی روشه وجدا نشده
سلام آقای دکتر ببخشید دختر من 8 ماهه شد بهش هرچه قدر آب میخوره می تونم بدم یا مقدار مشخصی باید اب بدم ممنون.
- سرما
سلام نحوه مصرف آموکسی سیلسین برای نوزاد ۷ ماهه
- قطره پدی لاکت،
سلام.پسرم دو روزه که آنفولانزا گرفته.بردمش پیش دکتر بهش انتی بیوتیک داده و گفت احتمال داره که اسهال هم بشه(آزیترومایسین .پلارژین کیدز،استامینوفن)مصرف میکنه. من تو خونه قطره پدی لاکت دارم. امروز از صبح پسرم با اینکه اصلا اشتهایی نداره و به زور یه مقدار کم بهش غذا میدم دو بار شکمش کار کرده و مدفوعش تقریبا شل و بلغمی هست . میخواستم ببینم میتونم از این قطره بهش بدم؟آيا برای این وضعیتش مؤثره؟پسرم ۲ سال و ۱۰ ماهشه و ۱۲ کیلو و۸۵۰ گرم وزنشه اگر این قطره براش خوبه میشه لطف کنید مقدار و نحوه مصرفش رو بهم بگید؟
- شیرخشک
سلام اقای دکتر خسته نباشید نوزادم دوازده ماهه ام دیگ تا الان باشیرمادر تغذیه میشه ولی الان دیگ شیرخشک میخوره میشه بگید ب نوزاد دوازده ماهه هرچن ساعت و ب چه مقدار بایدشیرخشک داد؟
- مقدار مصرف شربت سوسپانسیون استامینفون پاراکید
سلام بچه من ۳ سالشه و وزنش ۱۴.۵ دکتر واسه تبش قطره استامینفون داده هر ۶ ساعت ۱۵ قطره تلخه بالا میاره براش از داروخانه شربت استامینفون سوسپانسیون پارکید ۱۲۰ میل گرفتم گفت بهش ۵سی سی بدم ولی شک دارم مقدارش درسته یا نه میخاستم راهنماییم کنید ممنونم
- کم خونی
سلام وقت بخیر سن۴سال و ۱۰ماه وزن۱۴ کیلو Hb:۱۱ قطره لیپوزوفرفورت روزی ۲۵قطره تا چند وقت باید مصرف بشه؟
- ایستادن
کودک من سیزده ماهشه غلت نمیزنه ولی میشنه عقب جلو هم نمیره وروی پاش نمیایسته لطفا راهنماییم کنید ممنون
- گرفتن بینی کودک
سلام خسته نباشین اقای دکتردخترم تقربیا ی ماه پیش ابریزش داشت الان قطع شده ولی بینیش کیپه شبانمیتونه بخوابه خورپف میکنه بنظر شما چ دارویی بدم ممنوم
- ناله کردن هنگام خواب به طور مداوم وهمیشه درحالی که میگه دردنداره چرا شب تاصبح اینجوریه پنج ساله نگرانشم
- سلام اقای دکتر دخترم 13سالشه آنفولانزا گرفته همش میگه سردرد دارم بخار تو بینیش در میاد باید چیکار کنم
- دونه های قرمز روی دست
سلام اقای دکتر خسته نباشید .مهدیارو اورده بودم پیشتون دونه های قرمزش بیشتر شده ۳تا بود الان ۵ تا شده . براش پوماد موپیروسین داده بودین زدم دوتاش خوب شد ولی بازم زیاد شده .این دونه ها چیه اقای دکتر؟ نگرانی نداره ؟ممنون از راهنماییتون
- تب
پسر من ۷ماه و دو روزشه.از صبح دچار بی قراری و تب در حدود ۳۷.۸ هست علائمی از سرماخوردگی نداره تبسنج میذارم به ۳۸ نمیسرسه ولی گرمه بدنش ممکنه مال دندون باشه؟
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر،دخترم ۴ماهش تموم شده وریفلاکس داره کمکی میتونم چیزی بهش بدم؟؟؟؟
- استفراغ و اسهال
سلام اقای دکتر .پسر 14 ماه ام 4 روز ه روز اول استفراغ بسیار بد بود بعدش تا الان هم اسهال زرد ابکی همراه تک های شیر داره دکتر بردم مترونیدازول و او ار اس داده .ولی تغییری نکرده اشتها نداره .قبلا ضعیف بوده الان دیگه خیلی ضعیف تره شده .چکار کنم .ممنون

