Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرفه نوزاد
سلام آقای دکتر طریقه مصرف آزیترو ماسین متخصص برای نوزاد ۱۰ ماهه با وزن ۸.۵ نوشته روزی ۴ میلی لیتر باید یک بار در روز بدهم یا نه
- مقعد نوزاد
سلام من برای نوزاد ۲۰ روزم به دکتر مراجعه کردم دکترم تشخیص داد مقعدش تنگ هست و انگشش و داخل مقعدش فرو کرد و کلی خون اومد و بعد ۲روز نوزادم هنوز موقع دفع ناراحته و گریه میکنه میخواستم بدونم واقعا این کار لازم بوده و مشکلی براش پیش نمیاد؟
- گريه نوزاد ٦ ماهه
سلام آقاي دكتر خسته نباشيد دخترمن موقعي كه خوابه و نصف خوابشو كرده يهو گريه ميكنه تا اينكه بغلش كنم آروم شه هر از گاهي اينجوريه دليلش چيه طبيعيه؟دخترم تو ني ني لاي لاي ميخوابه
- دستگاه بخور
بایادخدا با سلام و احترام.چند روز قبل شرح حالی از دختر ۳ ماه خودم به شما دادم و شما دستگاه بخور تجویز کردین.اقای دکتر،دستگاه بخور گرم باشه یا سرد و اینکه چند دقیقه بخار بدیم؟بخار را مستقیم بزنیم به صورت؟ باتشکر
- رفلاکس نوزاد
سلام پسرم سه ماهش هست رفلاکس داره دکتر براش دومتیدون تجویز کرده ولی نگفتن تا چه مدتی می تونم بدم بخوره چون داخل بروشور دارو نوشته تا هفت روز با توجه به این که سه ماهه است میشه تا یک ماه بدم بخوره این دارو رو
- سرماخوردگی نوزاد ۸ماهه
سلام نوزاد ۸ماه من دوهفته پیش سرماخوردگی داشت متخصص شربت ازیترومایسین دادن الان دوهفته است که دادم شربت هم تموم شد ولی آب بینی خشک نمیشه نه سرفه میکنه نه عطسه میکنه فقط آب بینیش میاد چیکار کنم
- صدا خوردن پشت
سلام آقای دکتر پسرم ده ماهشه موقع بغل کردن وقتی از رو زمین بلندش میکنم گاهی پشتش مثل شکستن قلنج صدا ميخوره یا گاهی دستشو که میگیرم صدا ميخوره علتش چی میتونه باشه ؟
- سلام وقت بخیر پسرم هشت روزشه و زیر بیضش قرمزه داره پوستش نازک میشه بردمش دکتر گفت بازش بزارید و پماد داد میترسم چیزی باشه ؟هنو خوب نشده پماد کالاندولا مصرف میکنم
سوختگی بیضه
- خون در مدفوع نوزاد
سلام پسر سه ماهه ام از دو ماهگی رگه های خیلی ریز خون میدیدم در مدفوعش دکتر بردم ازمایش مدفوعو ادرار و سنوگرافی از کلیه ها نرمال بود فقط ریفلاکس داشت دکتر گفت حساسیت به پروتین گاویه من الان از اون موقع اصلا لبنیات و تخم مرغ و گوشت مصرف نکردم ولی باز بعضی مواقع رگه خون میبینم ممکنه از بستنی یا چیزهای دیگه که توش شیر دارن باشه؟ یک بار هم وقتی تن ماهی خوردم رگه خون زباد شده بود به نسبت ممکنه از اون هم باشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- قطره آهن
سلام آقای دکتر پسر من الان 7ماهشه شما براش قطره میم تجویز کردین روزی 30قطره میخوره اگه بخوام قطره آهن فروم بهش بدم به جای مولتی ویتامین چی باید بهش بدم
- حساسیت غذایی
- آبریزش بینی
دخترم سه ماهه آبریزش بینی داره کتوتیفن و اسپری بینی هم استفاده کردم اثر نداشت دیشب تا حالا هم سرفه های خشک داره . ۱۱ ماهشه وزنش ۱۰ کیلو
- تا چند روز برای چشم بچم قطره باکتی ماید استفاده کنم
تا چن روز میتوان قطره چشم باکتی ماید را استفاده کرد بچم چشمانش خوب شده ۳ بار استفاده کردم خوب شد باز لازمه استفاده کنم؟
- شربت گایافنزین
سلام دخترم ۶ماهشه دکتر بهش شربت گایافنزین داده روزی ۳بار یک ونیم سی سی اصلا اعلایم سرماخوردگی یا سرفه نمیکنه دوروز دادم الان دونستم خطرناکه برای نوزاد چکار کنم ممنونم؟
- واکسن یکسالگی
سلام اقای دکتروقت بخیر برای پسرم واکسن یکسالگی رو زدن ولی هن دست زدن هم پا درسته؟
- یبوست
نوزاد من تازه وارد ۴ ماه شده و سه روز یا چهار روز یکبار مدفوع داره. چه باید بکنم؟ شیر خودمو میخوره. تا الان مشکلی نداشت جدیدا اینطوری شده .
- دل دردنوزاد
سلام وقت بخیر نوازد 43روزه شب ها ساعت12تا3نصف شب دل درد شدید داره به خودش میپیچه و پاهاش رو جمع میکنه همراه با گریه شدید دکتر هم بردم گرایپ میکسچر داده و کامی کام و پدی لاکت ولی هیچ کدوم تاثیر نداره بعضی وقتا آبنبات با آب جوش بهش میدم بنظرتون دارویی دیگه هست که دردش رو آروم کنه خیلی اذیته
- دلدرد
با سلام نوزادم دوماهه أست خيلي ميپيچيه تا مدفوع كنه؟خيلي دير بادگلو ميزنه؟ چرا ميپيچه هنگام مدفوع؟
- شیرخشک
سلام خسته نباشیداقای دکترمن نوزاد زود رس دارم که هفت ماهه بدنیا اومد والان ۵۶روزشه خودمم شیر ندارم ودارم شیرخشک بهش میدم اپتامیل پی دی اف ولی وزننمیگره بااین نوع خاستم ببینم غیرازاین چه نوع شیرخشکی خوبه
- سرماخوردگی
سلام پسرم دو ماهشه 28 روزگی برای نپومونی بیمارستان مفید بستری بود کشت ها منفی بود و تب اومد پایین و گفتن خلط ها کمه و مرخص شد ولی هنوز خلط داره چند بار هم دکتر رفتم میگن فقط قطره سدیم کلرید بریز، خلط ها خیلی اذیتش میکنن. راهکار دیگه میفرمایید؟؟ و عکس ریه و معاینه ریه و اکو قلب و نوار قلب هم مفید انجام داد ولی موقع خواب پنج تا نفس عمیق میکشه بعد چند ثانیه نفسش حبس میکنه این طبیعیه؟؟ نمیدونم از قبل هم اینجوری بوده یا بعد سرماخوردگی همچنین شده

