Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- یبوست
سلام بچم ۵ماهشه وزنش ۹کیلو غذای کمکی شروع کردم بهش میدم اما یبوست گرفته ۴روزه شکمش کار نکرده از ناچاری یکم ترنجبین بهش دادم آیا ضرر داره؟در این مواقع چی بدم یبوستش برطرف بشه؟
- گرفتن یهویی صدای نوزاد دهدماهه
- پیچ تاب وگریه نوزاد هنگام خواب
سلام پسرم دو ماه ونیمه است خیلی گریه میکنه وخواب راحت نداره همش به خودش میپیچه وگریه میکنه از خواب میپره شیر خشک میخوره از کنار دهنش میره بیرون میزارم زمین گریه میکنه ازخواب میپره آرامش نداره
- وزن گیری
باسلام.نوزادم باوزن ۲۸۵۰ودورسر۳۲وقد۴۵متولدشد. ۴ماه شدهوباوزن۵۲۰۰وقد۶۱ودورسر۳۸/۵.خیلی شیر کم میخوره توی خواب بهترمیخوره.خوابش خوبه تمام واکنشهاوعکس العملهاش هم خیلی خوبه.یک هفته ای هم هست غذای کمکی میخوره,شیرخشک به جای شیر مادر.چیکارکنم بهتر بشه ووزنش جای نگرانی داره یانه? ممنون ازپاسخ گویی
- حمام کردننوزاد
سلام، در هفته چن بار صباح هست نوزاد یه ماهه رو حمام برد؟
- مدفوع نکردن
سلام نوزاددوماهه ای دارم ۶روزمدفوع نکرده فوق تخصص بردم گفت بعدهفت روزشیاف گلیسرین بده هفته ی پیش دادم دستشویی کردوالان شش روزمدفوع نکرده بازم بعدهفت روزشیاف بدم ضرری نداره دستشویی کنه وچراوقتی شیاف برمیدارم دستشویی میکنه مدفوعه اشم سفت نیس شله چرادیربه دیردستشویی میکنه
- شربت چرک خشکن
سلام وقت بخیر پسرم دوماه و۲۰ روزشه بخاطر عفونت گلووکیپیه گوش داشت دکتر بهش کوآموکسی کلاو۴۵۷ هر ۱۲ ساعت ۵ سی سی داده وزنشم ۷ کیلوس حالا از لحظه ای که دادم اسهال داره وسوخته باید چکار کنم ممنونم
- سرماخوردگی
سلام ببخشید نوزاد پنج ماهه دارم سرماخوردگی گرفته دکتر شربت سیفیکسیم 100 بهش داده چقدر بهش بدم چون میزانش رو تعیین نکردن
- بی قراری شبانه نوزاد
دختر من شبا از ساعت ۱۰ شب تا صب فقط گریه میکنه و جیغ میکشه و فقط ۴۰ روزشه هیج جای بدنش درد نداره و فقط گریه میکنه و بی قراره چیکار کنم خوب بشه و خوابش تنظیم شه
- تشنج نوزاد
سلام .آقای دکتر پسر آبجیم تشنج خفیف داره ایا درمان میشه خیلی نگرانیم میشه راهنمایی کنید
- فاویسم و مصرف آهن
نوزاد ۱۵ روزه ای داریم که مبتلا به فاویسم است. از شیر مادر تغذیه میکند. مادر نیاز به مصرف قرص آهن دارد. آیا مصرف قرص آهن توسط مادر برای بچه خطرناک است؟؟
- قطره آد
سلام خسته نباشید من نوزادم ۴۲روزشه الان ۲روزه مدفوعش کف دار شدید شده چیکار کنم؟ با تشکر
- راه حل درمان کیست روی جمجمه پوست سر
سلام.پسرم ۶ماهشه یه کیست اندازه نخود سمت راست سرش پشت گوش داره اندازه ۸میلی متر.آیا بزرگترمیشود؟باید حتما جراحی بشه؟
- قطره ی مولتی ویتامین
با سلام اقای دکتر اگر نوزاد بتواند قطره ی مولتی ویتامین را بخورد ولی اهن را نتواند بخورد منظور قطره هایی است که خانه ی بهداشت میدهد به جای قطره ی اهنش چه قطره ای به او بدهم که جبران قطره ی اهن را بکند و نوزاد دچار کم خونی نشود با تشکر
- تغذیه نوزاد هفت ماهه – بیسکوییت مادر
سلام و خسته نباشید خدمت دکتر گرامی
آیا میتوان به نوزادی که هفته ی دوم هفت ماهگی را سپری میکند بیسکویت مادر داد یا نه؟ - شیر خشک
آقای دکتر میشه کمکم کنید بچه سه ماهه شه ولی شیرم کنه چه شیر خشکی بهش بدم
- یبوست نوزاد دوماهه
سلام جناب دکتر عزیز،پسر من دوماهه است،و الان یک ماهه هر چهار پنج روز یکبار مدفوع داره،و شیر خودمو میخوره،تو این بازه یک ماهه رفتیم شمال،و اونجا روزی پنج شیش بار دسشویی میکرد،از روزی که برگشتیم شهرمون باز هر پنج روز یکبار مدفوع داره،ایا جای نگرانی است؟
- شیاف استامینوفن
سلامم پسرم هفته دیگه واکسن 4ماهگی داره اما الان تب کرده میتونم شیاف بزارم بجهی قطره براش؟
- تب واکسن
سلام اقای دکتر تب واکسن جهارماهگی از جند درجه بیشتر شد نیاز به مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان هست؟
- قطره آهن
سلام وقتتون بخیر.
آقای دکتر دخترم الان 7 ماه و 17 روزشه هر روز من بهش قطره مولتی ویتامین ویواکیدز میدم. آیا باز نیازه بهش قطره آهن هم شبا بدم یا خیر.
ممنون میشم بفرمایید.

