Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سفتی نحل تزریق واکسن ۶ ماهگی
سلام. یه هفته پیش واکسن ۶ ماهگی دخترمو زدیم.تا ۲۴ ساعت کمپرس سرد بعدش کمپرس گرم تا ۵ روز گذاشتم ولی زیر محل تزریق واکسن هنوز سفته.قرمزی هم نداره.چیکار کنم رفع بشه؟ممنون
- نوزادان
سلام نوزاد۴۰روزه ای دارم هفته ی دوبارمدفوع میکندشیرمادرمیخوردقبلایبوست ونفخ داشت بهششربت میکسچرمیدیم ویک روزدرمیان فلوس سه قطره اینابهش میدیم بعددستشویی میکنه کمی سفت واخردراخراسهال میکنه ایامشکلی داره دیربه دیربعدازخوردن فلوس دستشویی میکنه؟ وزورمیزنه قرمزمیشه دستشویی میکندایامشکلی داره فلوس واسه نوزادضررداره ؟بایدچیکارکنیم راحت دستشویی کنه
- شیر خوردن
سلام و خسته نباشید اقای دکتر دختر 4 ماه و 8 روزه ایی دارم که در 35هفته متولد شد و بدلیل انسداد روده جراحی شد شبر اپتامیل پپتی جونیور میخوره این شیر را تا کی باید بخورد ؟ایا شیرش را تغییر ندهم چون وزن گیرش کم هستش 5600 موقع تولد 2600 بود بدنش شل هست گردن میگیرد اما هنوز اشیا با دست نمیگیرد خیلی نگرانشم لطفا راهنماییم کنین با تشکر درضمن موقع شیر خوردن بطور مستقیم شیر نمیخورد سرش را بسمت چپ یا راست میچرخاند
- نفخ ودل پیچه نوزاد
سلام آقای دکتر ،پسر پنجاه روزه ای دارم که شبا خیلی گریه میکنه بخاطر کولیک،داروی گرمیچر،دیسیکولومبن،کولیکز،رتفلور،اهورا نی نی دادم بهش ولی تاثیری نداشته.دستام دیگه اینقدر که بغل کردم درد میکنه.چیکار کنم به نظرتون؟چه دارویی بدم.
- گرفتگی بینی بی قراری
الان دوروز بی قرار شیر نمیخوره بینی هم گرفته
- گرفتگی صدای نوزاد
نوزاد ۵۰روزه ام هیچ یک از علایم سرماخوردگی راندارد نه عطسه نه سرفه نه آبریزش بینیونه تب ولی صداش گرفته تلت چیست؟
- واکنش نوزاد
سلام نوزادم 6 ماهو 18 روزشه تا الان رو زمین میغلطه، میتونه بشینه، سینه خیز میره، برای گرفتن اسباب بازیاش تلاش میکنه، ارتباط چشمی داره، تازگیا به یه سری صداها یا کلمات یا حتی صدای آشناها حساس شده بشنوه به طرفشون برمیگرده، به طرف صداهای مختلف برمیگرده، اگه وسیله ای که دستشه بگیری گریه میکنه، به آهنگها هم گوش میده دو دوسشون داره، ولی وقتی اسمشو صدا میزنم برنمیگرده، یا اگه خیلی سرگرم بازی بشه هر حرفی که بزنم برنمیگرده. به نظر شما مشکل خاصیه و باید پیگیری بشه!
- سرماخوردگی
سلام وقت بخیر نوزاد شش ماهه ای دارم که سرما خورده خیلی سرفه میکنه ابریزش بینی هم داره میتونم بهش اموکسی سیلین۱۲۵بدم چند سی سی بدم خوبه وزنش تقریبا۹کیلو
- سرماخوردگی نوزاد
سلام خسته نباشید دختر شش ماهه ای دارم سرما خورده آبریزش بینی وعطسه و سرفه میکنه شربت سیتریزن دادم قطع نشده استامینوفن هم استفراغ میکنه نمیتونه بخوره شما چی تجویز میکنید
- شربت زینک سولفات
سلام پسر سه ماه و نیم دارم. دکترش شربت زینک سولفات بهش داده حدود 10 روز هست که استفاده می کنیم. نسبت به قبل خیلی اشتهاش به شیر خوردن بهتر شده اما یه مشکل دیگه داریم. احساس من و مادرش این هست که بچه ما با شیرمادر سیر نمیشه. چون قبل از مصرف این شربت در طول شب دو یا نهایتا سه بار برای شیر خوردن بیدار می شد اما الان در بعضی شب ها به 7 یا 8 بار هم میرسد. به طور کلی خواب بچه خیلی کم شده و در طول روز نهایتا چرت های 30 دقیقه ای میزنه و در شب هم 5 تا 6 ساعت میخوابه که چندین بار برای شیر خوردن بیدار میشه. آیا ما باید از غذای کمکی یا شیر خشک کمکی استفاده کنیم؟ راه حل پیشنهادی شما چیست؟
- پوشک
سلام دکترببخشیدمن پسرم۱۰ماهشه وهمیشه چون نتونستم مایبیبی روتهیه کنم واسه گرونیش همیشه کهنه باشورت دوگره ای استفاده کردم اشکال نداره پسرم مریضی نمیگیره ممنون
- سلام اقای دکتر دخترم سه ماهشه خیلی بی قرار یکم حالت تهوهم داره شکمشم یکم سفت من باید چی کار کنم شربت دایمتین هم یکم بهش دادم
- شیر خشک و یبوست
سلام دخترم ۱۷روزشه بخاطر کم وزن بودنش شما شیر خشک پری نان براش تجویز کردین از وقتی ک این شیر خشک میخوره شکمش خشک کار میکنه شما گفتین از روغن زیتون و آب قند استفاده کنین من انجام دادم ولی هیچ تغییر نکرد همچنان شکمش خشک کار میکنه آیا بخاطر شیر خشکه میشه راهنماییم کنین
- سرماخوردگی
سلام نوزادم سه ماهشه سرماخورده سرفه میکنه وبالا میاره چ دارویی بدم بهش سرفه اش بهتربشع ممنون میشم جواب بدین؟بردم دکتر بهش سفکسیم 100دادوشربت کتوتیفن ولی بهترنشده لطفا راهنماییم کنید
- سرما خوردگی نوزاد ۶ماهه
سلام خسته نباشید پسرم ۶ماه و ۱۶ روزشه سرماخورده و سرفه میکنه براش دیفن هیدرامین دادن آیا ایرادی نداره بهش بدم باتشکر
- یبوست
سلام پسر من ده ماهشه از شش ماهگی که غذای کمکی شروع کردم یبوست گرفته .مدفوع و بعد از یه هفته تا ده روز انجام میده .این دفعه پانزده روز مدفوع نکرد شیاف گذاشتم .روغن زیتون بادام دادم .شربت نی نی لایک دادم بردم دکتر شربت لاکسی ژل داده موردی ندارد بدم بهش .نمیدونم چکار بکنم که خوب بشه
- یبوست نوزاد ۳ ماهه
- اسهال نوزاد 3 ماهه
با سلام نوزاد 3 ماه تمام فاویسم من 5 روزه مبتلا به کرونا شده توسط دکتر عفونی ویزیت شد و گفتند از لحاظ گلو و ریه و گوش مشکلی نداره فقط تب داشت ک رفع شد بعد از 3 روز الان امروز اسهال گرفته چیکار کنم؟
- آیا بی حسی که برای ختنه زده میشود روی مغز نوزاد تاثیر می گذارد؟
سلام خسته نباشید پسر من هفت ماهشه هنوز برای ختنه نبردیمش آیا آمپول بی حسی که برای ختنه زده می شود روی مغز نوزاد تاثیر می گذارد؟ممنونم
- در رابطه با شیردهی نوزاد
دخترم وقتی به دنیا آمد نارس به دنیا آمد،وزنش دو کیلو وهشتاد کیلو گرم بود وزنش کم بود ،دکتر واسش شیر اپتامیل پی دی اف نوشت ،حالا ۴۸ روز به دنیا آمده وزنش شده سه کیلو ونهصد شده ،در کنار شیر اپتامیل پی دی اف شیر مادرشوهم می خوره ولی شیر مادرش زیاد نیست ،حالا با توجه به اینکه شیر اپتامیل پی دی اف به سختی گیر میاد ما هم شهرستان هستیم ایا میشه یه شیر دیگه جایگزین کنیم ؟

