Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ابله
دختر من۶ماهشه ۳ روز ک ابله گرفته اولش دونه رو صورتش و سینش بود حالا یکمی تب میکنه ولی جای ابله هاش داره میره چرا دخترم تب میکنه؟
- حساسیت نوزاد
با سلام خدمت شما دکتر عزیز دخترم الان ۳ ماه و ۲۴ روزشه...وزن هنگام تولد ۳کیلو و چهل گرمه حدودا دوماهگی دخترم متوجه خون کمی در مدفوعش شدم اندازه نخ باریک به دکتر که مراجعه کردم گفت حساسیت به پروتئین گاوی...مدفوعش سبز رنگ و کمی کشدار و مخاطی بود تمام موادی که پروتئین گاوی داشت قطع کردم دخترم از شیر خودم تغذیه میکنه ...تا حدودی بهتر شد دیگه خون خیلی کم میدیدم البته قبلا هم یکی یا دوبار بیشتر ندیده بودم بیشتر موقعی میدیدم که خیلی زور میزد و گریه میکرد تا مدفوع کنه..چند مدتی هست دخترم صورت و گوشهاشو میخارونه شدید و سرش پوسته های طلایی رنگی زده بهش شیر خشک اپتامیل پپتی رو از یک ماه قبل شروع کردم به دادن ...الان وضعیت وزن و رشدش نرمال شده ولی خارش پوست شدیده نمیدونم چیکار باید کنم شهر ما متخصص اطفال خیلی کم داره و زیاد تشخیص دقیقی ندارند ممنون میشم پاسخ بدید
- واکسن انفولانزا
سلام آقای دکتر خسته نباشین میخواستم سوال کنم دختر 9 ماهگی دارم میخواستم بدونم واکسن انفولانزا میتونم بهش بزنم و اسم واکسن هم بهم معروفی کنین حتی دخترم هم پیش شما پرونده داره
- نوزادان
سلام پسر ۵ ماهه دارم صورت جوش میزنه و پوسته پوسته میشه وزیاد هم خارش میده لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
- شیرنخوردن نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد دختر ۳ ماهه دارم با وزن ۵۸۰۰ که از ابتدا شیرخشک نان ۱ میخورد الان ۱۰ روز میشهکه از شیر خوردن امتناع میکنه و تو خواب به زور ۹۰ سی سی میخوره کلا فاصله شیر خوردنش به ۵-۶ ساعت رسیده شیشه شیرش رو عوض کردم شیرش رو در درجات مختلف گرم و سرد بهش دادم حتی قند هم بعضی مواقع یه کوچولو انداختم تو شیرش فایده ای نداره میشه راهنمایی کنید مشکلی براش پیش نمیااد
- سلام دکتربچم ۸ماهشه الان چندروزه اسهاله بردم دکترسفکسیم داده میگه عفونت روده ازدیروزه آب زیادمیادازش گاستروفیکسم داده چیکارکنم بچم خوب بشه بی قراری میکنه
- گوش برجسته نوزاد
سلام آقای دکتر پسرم ۵ ماهشه و گوشاش خیلی برجسته شده و کامل اومده جلو ایا راهی هست ک درستشون کنم خیلی چهرشو بد کرده
- راه رفتن رو پنجه پا
سلام آقای دکتر پسرم ده ماهش هست الان مبل رو میگره راه میره ولی رو پنجه پاهاش علتش چیه من میترسم مشکلی نداشته باشه ؟
- شیر خوردن
کودک ۵ ماهه من در هنگام شیر خوردن خیلی بازیگوش و حواسش پرت است و دور و برش را نگاه میکند و درست شیر نمیخورد ۱ یا ۲ قلپ بعدش با جیغ میخواهد بلند شود و در شب هر ۱ ساعت با خوردن انگشتش متوجه میشوم که گرسنه است و شیر مادر میدم بهش ایا پسرم مشکلی دارد؟ یعنی در خواب خوب شیر میخورد بیدار باشد هر بار ۱ یا ۲ قلپ فقط میخورد
- امتناع از شیر خوردن
بعد سه هفته به دستور پزشك دوباره شير خودمو دارم ميدم البته كم بود با شيرافزا بيشتر شد در خدي كه فشار ميدم قطره مياد و نهيتا ١ رگ ميزنه.دخترم سه ماهس.تو اين چند روز كه به زور سينرو دوباره گرفته معمولا ميخوره ولي روزي دو سه بار بد لج ميكنه دز حدي كه تا با سرنگ از گوشه سينم شير خشك ندم اروم نميگيره..به نظرتون دليلش چيه؟اينم بگم صبح تا شب فقط با فاصله هاي نيم ساعت استراحت معمولا سينم تو دهنشه.و اينكه پيش اومده موقعي كه لج ميكنه فشار دادم اون لحظع شيرم در خدي بود كه بچكونن تو دهنش اما بازم جيغ زد تا طعم شير خشكو بچشه و بعد سينرو بگيره.به نظرتون فقط وابسته طعمش شده؟يا نه واقعا گشنگي بهش فشار مياره اون يكي دوبار كه لج ميكنه؟اخه وقتي خوابه يا تو ماشين راحت سينرو ميگيره.
- تب
سلام آقای دکتر نوزادم 6 ماهشه بهش مولتی ویتامین دادم چند ساعت بعدش تب کرد چرا؟؟
- نفس بند امدن ی دفعه
رفلکس معده درمانش چیست ایا خطرناکه چون باعث میشه نفسش گرفته بشه واسه چند دقیقه نوزاد یک ماهه است یک دفعه نفس خود ب خود بند میاد و از دهانش انگار تف یا کف بیرون میاد علتش چیست
- گردن نوزاد
سلام وقت بخیر آقای دکتر ببخشید دخترم چهار ماه و بیست وچهار روزه است وقتی بغلم بنشونمش گردن رو به پایین نگاه میکنه اگه صداش بکنیم راست نگه میداره ولی همش پایین رو نگاه میکنه دد حالت دمر هم گردنش رو بالا میاره گردنش کامل سفت نشده بعضی وقتا درست نگه نمیداره آیا مشکل داره
- سرفه و گرفتگی حلق و بینی نوزاد ۵ ماهه
سرفه میکنه بی قراری هاش زیاد شده موقع تنفس هم سینه اش خور خور میکند چی کار باید بکنیم
- ضربه زدن به اسباب بازي
با سلام دختر من فردا چهار ماهه ميشه. اما هنوز نميتونه به عروسك ها ضربه بزنه و اصلاً تلاشي براي رسيدن به عروسك نشون نميده. دستش رو ميخوره و به اسباب بازيها فقط نگاه ميكنه.آيا اين حالت طبيعيه؟ بقيه واكنش ها از جمله نگاه كردن ، دنبال كردن، واكنش به صدا، لبخند، خنديدن، غلت زدن را انجام ميده. اما نسبت به بدست آوردن اشيا روبروش هيچ تلاشي نميكنه. اين واكنش تا چندماهگى بايد بوجود بياد؟
- چسبیدگی الت تناسلی
باسلام اقای دکتر پسر من ۲۰روزگی ختنه شده الان دوماهس تا الان دقت نکرده بودم قسمت بالای الت تناسلیش جایی ک برش خورده به خط دور کلاهکش چسبیده ب طور کامل نیست فقط یه تیکش چسبیده خیلی نگران شدم ممکنه مشکلی داشته باشه دوباره ختنه بشه؟ ممنون از لطفتون
- قطره پاراکید استامینوفن برای نوزاد ۴و نیم ماه
سلام پسرم تب داشت الان تو ۵ ماه باورت ۸۱۰۰ قطره پاراکید استامینوفن دکتر براش ۲۵ قطره نوشته میخواستم ببینم زیاد نیس
- تب کودک
سلام پسرم ۸ ماهشه میتونم از شیاف استفاده کنم
- رفلاکس
سلام آقای دکتر،من یه پسر ده ماهه دارم که از ۴ ماهگی رفلاکس داشت و پودر اس امپرازول میخورد الان متاسفانه پودرش پیدا نمیشه و دکترش گفته کپسول اس امپرازولو بگیریم داخلشو نصف بدیم ولی اونم حل نمیشه تو آب بچه ام نمیخوره میخواستم ببینم میشه به جای اینا از قرص فاموتیدین استفاده کرد نصفشو حل کنیم تو آب بدیم بهش؟و اینکه کلا اگه دیگه بهش دارو ندم رفلاکسش برمیگرده؟
- قطره ادزیر
سلام رو جعبه قطره آدزیر نو شه یک سی سی که معادل 20قطره هست به نوزاد بدهید در صورتی که شما فرمودید 30قطره بدهید این کم وزیاد گفتن علتش چیه آخرش چند قطره بدم 7ماهشه

