Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دوزمصرفی سوسپانسون آزیرومایسین۲۰۰
برای کودک ۷ساله با وزن ۳۰ کیلوگرم مقدار مصرف آزیرومایسین۲۰۰ چقدراست؟
- واکسن ۱۸ماهگی
سلام آقای دکتردخترم سرماخوردگی داره ۵روزازواکسن میگذره تب نداره آبریزش بینی داره اشکال نداره واکسنشوبزنم
- سفالیکسین
با سلام آقای دکتر دخترم ۱۷ کیلو وزنش بردم دکتر شربت سفالیکسین داد گفت هر ۸ ساعت یک قاشق نمیدونم یک قاشق چند سی سی ،میشه مقدار مصرفشو بهم بگید،ممنون
- میزان مصرف آموکسی سیلین ۱۲۵برای کودک ۴ساله
سلام وقت بخیر کودک ۴ساله با وزن ۱۶کیلو چند سیسی و هرچند ساعت باید مصرف بشه مموناز پاسخگوییتون
- واکسن۱۸ماهگی
باسلام خدمت شما پسرم۱۸ماهشه ویک هفته هست فقط آبریزش بینی داره بهش پلارژین و سیتیرزین دادم ولی خوب نشد چهار روزه از وقت واکسنش میگذره علایمی هم فقط و فقط آبریزش هست آقای دکتر میتونم برم واکسنشو بزنم؟
- اسهال زرد رنگ
سلام دختر من خپ۷ ماهشه الان چند روزه که اسهال شدید و زرد رنگ و ابکی گرفته دلدیش چی هست و چه داروی باید مصرف کنه شب ها هم ب خودش میپیچه و گریه میکنه
- عود بیماری
سلام آقای دکتر دخترپنج ساله باوزن ۱۵ کیلو دارم که به علت تب سفکسیم میخورد یک روز بعد مصرف تبش قطع شد و ۲/۵ روز بعد مصرف شربتو قطع کردم واز فرداش دوباره تبش شروع شدمجدد باید شربتو ادامه بدم وچند روز باید استفاده کنم؟
- پوشک
سلام خسته نباشید دخترم29ماهشه روزا خودم میبرمش دستشویی خودش دستشویی شو نمیگه تو مای بی بی هم نمیکنه خودشو نگه میداره. نصف شب یه بار بیدارش میکنم میبرمش دستشویی این کارم ایرادی داره ؟
- اسهال
سلام اقای دکتر خسته نباشید. پسرم دو سال و سه ماه دارد. سه روز دچار اسهال شده. طبق فرمایش شما روزی پنج قطره پدی لاکت دادم بهش اما اثر نکرد متاسفانه . لطفا راهنمایی بفرمایید چه دارویی براش تهیه کنم یک دنیا سپاس از وقتی که میگذارید
- سلام خسته نباشید،ی دختر دو سالونیمه دارم موقع دادن دارو از خوردنش امتناع کرد ما به زور ریختیم تو گلوش وپرید تو گلوش شربت استامینوفن بود،به طور وحشتناکی حالت خفگی بهش دست داد و دهنشم باز نمیکرد،الان بعد نیم ساعت داره هنوز اذیت میشه میشه راهنمایی بفرمایید؟خواهش میکنم زود جواب بدید حس میکنم تو ریه اش رفته
- سرفه شدید و پشت سرهم
سلام وقت بخیر اقای دکتر پسرم سه ساله هست وزن ۱۴ سرما خورده امپول سفتی ۲/۱ و بتا ۱/۴ تزریق شده و شربت سفکسیم ۱۰۰ هر ۱۲ ساعت ۴ سی سی شربت پلارژین و ستادین اصلا خوب نمیشه خییلی سرفه میکنه شبا از سرفه نمیتونه بخوابه یکریز پشت سرهم سرفه می کنه هم خشک هم خلط دار تو رو خدا راهنمایی کنید چه دارویی بدم خوب بشه
- ویتامین دی
سلام اقای دکتر ببخشین دخترم پنج سالشه ویتامین دی میخواستم بگین چجوری بهش بدم و کدوم ویتامین دی ؟؟دوزشو بگین ممنون ۱۸کیلو هست
- تعداد دفعات زیاد مدفوع
سلام آقای دکتر.پسر ۳ساله من دو هفته است روزی ۴بار دفع مدفوع داره.وزنش ۱۴ونیم هست قبلا روز ی یکبار بود.الان کم اشتهایی هم شده.لطفا راهنمایی بفرمایید
- عطسه زیاد
سلام وقت بخیر ،ببخشید دختر من نوزاد ۵ ماهشه درطول روز زیاد عطسه میکنه ولی ابریزش با علایم سرماخوردگی نداره ،علتش چی میتونه باشه؟!ایانیاز به درمان داره؟
- تب
سلام اقای دکتر دخترم ۴سال و یک ماهشه از جمعه شب ساعت ۳شب تب کرده و شنبه بردمش دکتر هنوز وقتی دارو زمانش میگذره تب میکنه چیکار باید بکنم امروز سومین روز مصرف آزیترو مایسین هم هست
- سلام پسرم ۹ ساله هست برای سوزش ادرار شربت سیفکسیم میخواستم بدم مقدارش رو لطف میکنین
- تشنج
بچه م ۵سالشه ۱۰روزه که وقتهایی به یه نقطه خیره میشه وحالت نفس نفس زدن روبه خودمیگیره وبعدازچندثانیه به حالت اول برمیگرده
- تشنج
دخترم ۲سالشه دوبارتسنچ کرده یه بار۲۰رکزپیس یه بارهم ۱هفته ای میشه بستری بودگفتن عفونت شدیدداره امکانش هس دوباره تشنچ کنه یان دیگه رفع شده
- چایی سبز
باسلام و وقت بخیر من دختری ۱ ساله دارم که به علت مشکل خودم که لوپوس و دفع پروتیین بود در هفته ۳۶ بارداری با وزن ۲ کیلو به دنیا امد مشکلی که داشتم از بدو تولد تا الان دخترم شیر نمیتوانست بخورد سینه که اصلا نگرفت و باشیشه هم مرتب در گلویش میپرید و سیاه میشد بعد از بستری شدن در بیمارستان و ازمایشات متعدد و گرفتن عکس و سونو تشخیص دادند مشکلی ندارد و تنها پزشک گوارش تشخیص رفلاکس پنهان را داد چون اصلا شیر بالا نمیاره فقط بالا میزنه دخترم به مدت ۵ ماه با گاواژ شیر میخورد ولی هیچ تاثیری در بلع و رفلاکسش نداشت تازه بدتر هم شد فول داروهای رفلاکس را مصرف میکرد ۸ نوع دارو داشت تا ۷ ماه دارو دادم و قطع کردند ولی بعد با تحویز یه پزشک شیر خشک پپتی با لعاب برنج ترکیبی میدادم میتونست فقط بخوره نمیپرید دیگه تو گلویش ولی تاثیری در بهبود رفلاکس نداشت بعد از ۸ ماهگی شیر خشک ببلاک ار دادم رفلاکس بهتر شد ولی بیقراریهایش و یبوست زیاد پیدا کرد حتی با لاکتولوز و شربت انجیر رفلاکس بیشتر شد و تاثیری در رفع یبوست نداشت تا ۴ ماه فقط ار خورد یعنی تا الان که ۱ سالش شده ولی باتوجه به یبوست شدید که پیدا کرد وچون به پروتتین گاوی هم الرژی نداره شیر خشک نان اپتی پرو تجویز شد با لعاب برنج وهمچنین به علت وزن کمش چون الان ۶و۹۰۰ هستش پدیا شور یک پیمانه با لعاب میدهم . به نظر شما من چه کارهایی لازم است انجام بدهم دارو بدهم با نه ؟شیر خشکش خوبه ؟پدیا شور بدهم به دخترم ؟در ضمن من روزی ۵ بار غذا هم با مقدار کم بهش میدم حتی بعد از غذا هم بالا میرنه و ترش میکنه
- سرماخوردگی
سلام اقای دکتر.پسرم یک سال و نیم داره یه هفته اس سرما خورده ولی فقط خلط غلیظو چسبنده از بینی داره که هنوز خوب نشده نیاز به دارو داره؟ممن

