Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اسهال کودک17ماهه
سلام چهار روز میشه که بچم اسهال داره اسهالش ابکیه وبوی خیلی بدی داره اشتها نداره وفقط یکم اب میخوره که اونم استفراغ میکنه
- دانه های ریز دور دهان و چشم
سلام نوزاد من نه ماهشو تموم کرده رفته تو دو ماه الان دوروزه دوره دهنش و یکوچلو زیر چشمش دونه ریخته دونه ها طوری هستن ک از دور معلومه قرمزه ولی دونه ها مشخص نیستن این موضوع جدیه یا ن ممکنه ب چیزی حساسیت داشته باشه
- عفونت ادراری
سلام دکتر از کجا میشه فهمید نوزاد عفونت ادراری داره؟ دخترم بی اشتها شده حس میکنم بخاطر عفونت ادراریشه
- پا کوبیدن نوزاد تو خواب
سلام داداشم وخانمش ویه پسر۸ساله اش کروناگرفتندیه نوزاد۸ماهه دارندکه توخواب پاهاشوبه زمین میکوبدآیامبتلاشده
- مدفوع نوزاد
سلام نوزادم یک ماه هست والان یک هفته است که مدفوع نکرده
- نشستن
سلام آقای دکتر دوقلوهام ۸ماه بیست روزن ۳۴هفته دنیا امدن یکیشون میشینه ولی یکیش باکمک میشینه تولد۱۲۰۰بود الان ۷۳۰۰ هست دندان چهارتا دارد غلت میزنه چکارکنم ویتامین دی بدم بهش ممنون میشم راهنمایی کنید بابا اینا هم میگه
- رفلاکس نوزاد
بچه ام توی بیمارستان از همون ابتدای تولد و بعد از خوردن شیر دو مرتبه شیر ب گلوش برگشت داده شد و رنگ صورتش ب سمت کبودی رفت وقتی ب پرستار گفتم گفتند اگر باز تکرار شد حتما بگید دیگه ب اون شدت ک تکرار نشد ولی توی این هفته علائمی داره ک با توجه ب مطالعاتی ک داشتم حدس میزدم دچار رفلاکس باشه علائمی مثل:استفراغ ب صورت شیر ک میخوره البته هم از شیر مادر و هم از شیر خشک استفاده میکنم مارک بیومیل پلاس. سکسه های طولانی مدت داره؛شیر تو گلوش میاد و ی حالت ناخوشایندی داره و قوت قوت میکنه اکثراوقات.دائما گرسنه هست و زیاد تقاضای شیر میکنه البته از دیروز کمتر بهش دادم مثلا دیروز ۹ پیمانه شیر خشک خورد.توی خواب زیاد میپره و شبها بیقراری میکنه.امروز ک خوابهاش در حد یک ربع توی روز بود.سرفه و عطسه زیاد میکنه.دست وپاهاش سرد هستند.موقع گریه حالت خمیدگی ب خودش میگیره و پاهاش رو جمع میکنه.دستهاشو دوست داره زیاد بخوره.ی مشکل دیگه هم از بدو تولد تا الان داره اونم اینه ک شبها ک میخوابه دیگه برا شیر خوردن بیدار نمیشه و اگه سعی نکنم از شیر خودم یا شیر خشک بهش بدم تا صبح رو خواب هست.ولی ب زور هم ک شده حتی ۵ دقیقه ای نصف شب بهش شیر میدم خداروشکر زردی نداشت.وزنش موقع تولد۳/۱۸۰ بود و ۲۸ روزگیش ک بردمش بهداشت۳/۷۲۰شده بود.ب نظر شما وزنش خوب بوده یا خیر؟Ñ:دیروز و امروز پسرم ی خواب درست نداشته یک ربع هم نمیشه ک باز بیدار میشه در حالیکه خیلی خسته و خواب الود هستش گریه زیاد نمیکنه ولی ارامش هم نداره توی خواب میپره و ی جوری ترس داره
- سرفه
سلام.نوزاد دوماه و نیم دو هفته بعد تولد سرفه میکنه.از روز تولد تا الان عطسه میکنه رفلاکس هم داره.حالا به نظرتون مشکل چیه؟از رفلاکسه یا مشکلات ریه؟
- تب
سلام خسته نباشین دختر ۸ماهه دارم که از طریق بچه خواهر شوهرم که تب داشت بعد دونه های قرمز کل بدنش داشت از اون ویروس گرفته الان تب ۳۷/۵داره یعنی با استامینوفنی که هر سه ساعت بهش میدم اینه وگرنه بالاتره میره دو تا دونه جوش قرمزی هم زده بدنش باید چیکار کنم ؟
- سفر
سلام.یک نوزاد یک ماهه دارم.برای تیرماه یه مسافرت تقریبا ۳۰ روزه باید بریم تا اون موقع سن کودک ۴ ماه میشه.میتونیم کودک رو نزد مادربزرگش بذاریم و بریم.برای شیرمادر چه اتفاقی پیش میاد؟تغذیه نوزاد باید به چه صورت باشه؟
- نوسان دمای بدن با مصرف دارو
با سلام وخسته نباشید خدا شما رو برای بچه ها حفظ کنه ممنون از همه ی راهنماییهاتون خیلی مفید هستند پسرم یک هفته مونده تا وارد ۹ ماهگی بشه با وزن ۹ کیلو گرم کمی سرفه و کمی خش خش بینی ونیز کمی ابریزش چشم وبینی دکتر براش اول سفکسیم ۱۰۰ هر ۱۲ساعت ۲ودو دهم سی سی با قطره سرماخوردگی وضدسرفه هر ۱۲ ساعت ۲ونیم سی سی با قطره چشمی جنتا مایسن بعد یک هفته خوب شده بود ولی بازهم بینی خش خش داشت دوباره شربت ازیترومایسن ۲۰۰هر ۱۲ ساعت ۲ونیم سی سی به مدت ۷ روز و شربت زادتین هر۱۲ ساعت ۲و نیم سی سی با پودر مونته کاست روزی یک عدد با آب به اندازه یک قاشق کوچک حل کرده وخورانده شود ولی از آن روز به بعد خوب شد ولی از شروع داروهای مرحله دوم دمای بدنش یک دفعه می شه ۳۷ونیم بعد از ۱۰ دقیقه یک دفعه می شه ۳۶و ۶ در طول روز تمام سرو گردنش عرق می شه این اتفاق بعد از داروها شده چی کار کنم ضمنا تو این طول درمان هرروز خیلی کمی موز و یک عدد بیسکوبیت مادر باشیر له کرده و کمی خرما در فواصل مشخص دادم از این هم می شه یا داروها باعث شدند چون قبلا اصلا این طوری نمی شد همه داروهارو قطع کردم در ۴ روز و موز وخرما وبیسکویت هم نمی دم دوز مصرف داروها برای کودک ۹ ماهه مناسب تو رو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم ممنونم
- ژل بی حسی باریج
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم ۶ماهشه الان نزدیک سک ماه ک علاعم دندون دراوردن داره دیگ الان داره اذیتش میکنه میتونم ژل بی حسی باریج رو براش بزنم اگ مشگلی نیس روزی چندبار میتونم بزنم
- در مورد سرما خوردگی نوزاد
سلام اقای دکتر پسر من ۴ ماهشه والان سه روز هست فقط نصف شبها نفسش میگیره و سرفه و خلط گلو داره چکار کنم و ایا دیفن هیدرامین ضرر دارد؟
- بیقراری در خواب
سلام اقای دکتر. نوزاد هشت ماهه دارم با الرژی گاوی ورفلاکس پنهان داره تحت درمان. سیرخشک اپتامیل پپتی میخوره. الان یک ماه هست که شبها تو خواب بیدار میشه و گریه میکنه و تا صبح باید تکون بدم بخوابه. یک لحظه که تکون نمیدم بیدار میشه و گریه میکنه. در طول شب هم فقط یک بار اونم مقدار کم شیر میخوره دو الی سه پیمانه.علتش چیه به نظرتون چون واقعا تا صبح بیدار می مونم کم آوردم
- مدفوع کودک
با سلام پسرم ۲ ماه و ۱۲ روزشه الان تقریبا چند هفتس ک خودش مدفوع نمیکنه اوایل تا ۱ونیم ماهگی روزانه مدفوع داشت الان ولی بعد هر یه هفته شباف میزارم خاسم بدونم مشکل چیه
- فاویسم
سلام نوزاد من 35 روزش هست و فاویسم داره. من و پدرش فاویسم نداریم و توی خانواده کسی این ژن را ندارد ممکنه آزمایش فاویسم در 6 ماهگی یا یکسالگی منفی شود؟؟؟؟؟
- شیرخشک
سلام خسته نباشید ایا میشه دو نوع شیرخشک ب نوزادم بدم اپتامیل و نان
- ملاج شیرخوار
با سلام ،می خواستم بپرسم ملاج خلفی نوزاد چه زمانی بسته میشه،بچه ام هفت ماهشه میدونم که ملاج بالای سر یا قدامی تا 18 ماهگيه ولی ملاج پشت سر چه زماني بسته میشه ،ممنون میشم جواب بدید.
- جای واکسن
سلام اقای دکتر پسر من دو هفتس واکسن دوماهگی رو زده الان یه پاش سر واکسنش دونه سفید زده خطرناکه؟چیکار کنم
- کم وزنی
پسرم شش ماهشه وزنش نسبت به تولدش یک ونیم کیلو کمتره بنظر شما اقای دکتر چی بدم ونش خوب بشه وچه قطره اهن یا مولتی ویتامینی بدم ان شا الله تو این ماه مبارک هرچی میخوای خدا بهت دوبرابرشو شده ان شاالله خانوادت عاقبت بخیر بشن

